Το Παιχνίδι του Χρήματος

2

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με νεύρο αλλά γραμμένη με περίσσια χολιγουντιανή αφέλεια.

Το Παιχνίδι του Χρήματος

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με νεύρο αλλά γραμμένη με περίσσια χολιγουντιανή αφέλεια.

Το Παιχνίδι του Χρήματος - εικόνα 1

Στην τέταρτη μόλις ταινία της ως σκηνοθέτις η Τζόντι Φόστερ μάς μεταφέρει στο θαυμαστό κόσμο της Γουόλ Στριτ, με σκοπό να μας αποκαλύψει πως πίσω από τη λαμπερή και γοητευτική εικόνα της κρύβεται ένας αμαρτωλός, παραδομένος στην απληστία κόσμος. Όχι και κάποια σπουδαία αποκάλυψη δηλαδή, η οποία όμως σερβίρεται με τη μορφή του σφιχτοδεμένου θρίλερ και του δραματικότερου ερωτήματος περί προσωπικών ευθυνών του καθενός που, έμμεσα ή άμεσα, έχει εμπλακεί στο απατηλό παιχνίδι του εύκολου κέρδους.

Το φιλμ θα μπορούσε να ήταν δηλαδή μια διαφορετική εκδοχή του πανέξυπνου «Μεγάλου Σορταρίσματος», αντ’ αυτού, όμως, οι τρεις σεναριογράφοι του (Τζέιμι Λίντεν - «Αγαπημένε μου Τζον», Άλαν ΝτιΦιόρε - τηλεοπτικό «The Bridge» και Τζιμ Κουφ - «Αλεξίσφαιροι Ντετέκτιβ») επιλέγουν έναν πιο άμεσα καταγγελτικό, χιλιοχρησιμοποιημένο –από το «Δίκτυο» ως το «Mad City» του Κώστα Γαβρά– τρόπο: Ο Λι Γκέιτς είναι διάσημος οικονομικός αναλυτής-τηλεοπτική περσόνα, η δημοφιλής εκπομπή του οποίου τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Γουόλ Στριτ.

Το Παιχνίδι του Χρήματος - εικόνα 2

Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής-φούσκα, ένας οργισμένος επενδυτής εισβάλλει οπλισμένος στο στούντιο και τον κρατάει όμηρο σε απευθείας μετάδοση. Από τον καλόκαρδο κατά βάθος Γκέιτς ως την ψύχραιμη, μεθοδική παραγωγό του και τον απελπισμένο νεαρό που τα παίζει όλα για όλα –για να μην πούμε για τον ιδιοκτήτη της διαβόητης εταιρείας–, δεν υπάρχει χαρακτήρας στην ταινία με περισσότερο από δυο πόντους δραματουργικό βάθος. Όλοι εδώ έχουν το ρόλο κοινωνιολογικού συμβόλου κι αν το αγωνιώδες σκηνικό στήνεται πειστικά και σκηνοθετείται με νεύρο, τα πάντα εξελίσσονται και κορυφώνονται με ύψιστη χολιγουντιανή αφέλεια, τόσο όσον αφορά την πλοκή-τυφλοσούρτη όσο και το μελοδραματικά liberal πολιτικό συμπέρασμα.

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Παιχνίδι του Χρήματος

Money Monster
2
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 98 '
  • Τζόντι Φόστερ

Ο Λι Γκέιτς είναι διάσημος οικονομικός αναλυτής-τηλεοπτική περσόνα, η δημοφιλής εκπομπή του οποίου τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Γουόλ Στριτ. Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής-φούσκα, ένας οργισμένος νεαρός επενδυτής εισβάλλει οπλισμένος στο στούντιο και τον κρατάει όμηρο σε απευθείας μετάδοση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.