Δυο εθελοντές μιας ΜΚΟ, ο Μαμπρού και ο Μπι, προσπαθούν να βγάλουν ένα πτώμα από ένα πηγάδι, έχοντας τη βοήθεια του διερμηνέα Νταμίρ και της πρωτάρας Σόφι. Μόνο που στο φλέγον βοσνιακό έδαφος τίποτα δεν είναι απλό... Ο Ισπανός σκηνοθέτης Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα πατά στην εμπόλεμη βοσνιακή ζώνη καλά αρματωμένος με βιτριολικό χιούμορ και εξαιρετικό καστ. Μόνο που η αφήγηση δεν αποκτά ποτέ συνοχή, αλλά κυρίως δυναμική (ειδικά σατιρική), με την ταινία να μοιάζει με χαλαρή σύνθεση συμπαθητικών σεκάνς που συνοδεύονται από τις υπέροχες ροκιές των Marilyn Manson, Lou Reed και Gogol Bordello.
Ο Βόσνιος σκηνοθέτης Ντάνις Τάνοβιτς, πριν από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, είχε περιγράψει με τον πιο σαρκαστικό τρόπο την παράνοια του εμφυλίου πολέμου στην πατρίδα του («No Man’s Land»). Ας μην ξεχνάμε ότι το μαύρο χιούμορ είναι ένας από τους λίγους τρόπους για να προσεγγίσεις τη φρίκη των πιο απεχθών εγκλημάτων, όταν οι λέξεις χάνουν το νόημά τους και οι εικόνες μοιάζουν φτηνές. Ο Ισπανός σκηνοθέτης Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα πατά στην εμπόλεμη βοσνιακή ζώνη καλά αρματωμένος με βιτριολικό χιούμορ και εξαιρετικό καστ. Η ιστορία μάς μεταφέρει «κάπου στα Βαλκάνια» το 1995, λίγο πριν από την πλήρη εφαρμογή της Συνθήκης του Ντέιτον και την οριστική κατάπαυση του πυρός.
Δυο εθελοντές μιας ΜΚΟ, ο Μαμπρού και ο Μπι, προσπαθούν να βγάλουν ένα πτώμα από ένα πηγάδι, έχοντας τη βοήθεια του διερμηνέα Νταμίρ και της πρωτάρας Σόφι. Μόνον που στο φλέγον βοσνιακό έδαφος τίποτα δεν είναι απλό... Η αναζήτηση ενός κομματιού σχοινιού, η άφιξη μιας γυναίκας που έχει ανεξόφλητους ερωτικούς λογαριασμούς με τον Μαμπρού και η χαμένη μπάλα ενός παιδιού γίνονται οι αφορμές για το ξεδίπλωμα ιλαροτραγικών καταστάσεων με φόντο το σεληνιακό μετεμφυλιακό τοπίο. Ο Ντε Αρανόα κρατά τις απαιτούμενες ισορροπίες εστιάζοντας περισσότερο στο παράδοξο του πολέμου, παρά στο δίκαιο κάποιας πλευράς.
Οι προσωπικές ιστορίες μπλέκονται με τη συνθήκη του πολέμου, την ίδια στιγμή που ο κυνισμός παίρνει αγόγγυστα κωμική διάσταση μέσα στο βομβαρδισμένο τοπίο. Μόνο που η αφήγηση δεν αποκτά ποτέ συνοχή, σκοπό και δυναμική (ειδικά σατιρική), με την ταινία να μοιάζει με χαλαρή σύνθεση συμπαθητικών σεκάνς που συνοδεύονται από τις υπέροχες ροκιές των Marilyn Manson, Lou Reed και Gogol Bordello.
Ισπανία. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.
Περισσότερες πληροφορίες
Μια Υπέροχη Μέρα
Δυο εθελοντές μιας ΜΚΟ, ο Μαμπρού και ο Μπι, προσπαθούν να βγάλουν ένα πτώμα από ένα πηγάδι, έχοντας τη βοήθεια του διερμηνέα Νταμίρ και της πρωτάρας Σόφι. Μόνον που στο φλέγον βοσνιακό έδαφος τίποτα δεν είναι απλό... Η αναζήτηση ενός κομματιού σχοινιού, η άφιξη μιας γυναίκας που έχει ανεξόφλητους ερωτικούς λογαριασμούς με τον Μαμπρού και η χαμένη μπάλα ενός παιδιού γίνονται οι αφορμές για το ξεδίπλωμα ιλαροτραγικών καταστάσεων με φόντο το σεληνιακό μετεμφυλιακό τοπίο.