Η Κυρία και το Φορτηγάκι

2

Αδιάφορη κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου θεατρικού έργου, στην οποία τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί εκτός από το πολυεπίπεδο ρεσιτάλ καριέρας (υποψηφιότητα BAFTA και Χρυσής Σφαίρας) της εξαιρετικής Μάγκι Σμιθ.

Η Κυρία και το Φορτηγάκι

Η κυρία Σέφερντ, μια εκκεντρική άστεγη, παρκάρει το σαραβαλιασμένο βανάκι της μπροστά από το σπίτι του Άλαν Μπένετ. Θα μείνει εκεί για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια αλλάζοντας τη ζωή του θεατρικού συγγραφέα, σε μια αδιάφορη κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου θεατρικού έργου, στην οποία τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί εκτός από το πολυεπίπεδο ρεσιτάλ καριέρας (υποψηφιότητα BAFTA και Χρυσής Σφαίρας) της εξαιρετικής Μάγκι Σμιθ.

Η Κυρία και το Φορτηγάκι - εικόνα 1

Μια αληθινή ιστορία αποτέλεσε την αφορμή για να γράψει ο Άλαν Μπένετ το 1999 το θεατρικό έργο «Lady in the van». Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο θεατρικός συγγραφέας αγόρασε ένα σπίτι στην μποέμ συνοικία Κάμπτεν του Λονδίνου. Λίγο αργότερα εμφανίστηκε στο δρόμο του η κυρία Σέφερντ, μια εκκεντρική άστεγη που ζούσε μέσα στο σαραβαλιασμένο βανάκι της. Όταν ο δήμος αποφάσισε να απαγορέψει το παρκάρισμα στην περιοχή, ο θεατρικός συγγραφέας προσφέρθηκε να παραχωρήσει τον ιδιωτικό χώρο μπροστά από το σπίτι του στην ιδιότροπη ηλικιωμένη, πιστεύοντας ότι μέσα σε λίγους μήνες θα είχε μετακομίσει.

Η κυρία Σέφερντ είχε διαφορετική γνώμη, όμως – έμεινε εκεί για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια... Μια περίεργη «συγκατοίκηση» που καθόρισε τη ζωή του Μπένετ, προσφέροντάς του την έμπνευση για να γράψει το θεατρικό το οποίο γνώρισε τεράστια επιτυχία με πρωταγωνίστρια τη Μάγκι Σμιθ. Σχεδόν δεκαπέντε χρόνια μετά, το έργο μεταφέρεται στην οθόνη με τον Άλαν Μπένετ να υπογράφει το σενάριο και τον καλό του φίλο/συνεργάτη Νίκολας Χάιτνερ («Η Τρέλα του Γεωργίου του 3ου») να αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία.

Η Κυρία και το Φορτηγάκι - εικόνα 2

Το δίδυμο δεν έκανε τις απαραίτητες δραστικές κινηματογραφικές παρεμβάσεις που θα το «στέγνωναν» από τη θεατρικότητά του. Αντίθετα, ο Χάιτνερ επιλέγει έναν μάλλον ακαδημαϊκό τρόπο να μεταφέρει την ιστορία στην οθόνη, στρώνοντας απλώς το κινηματογραφικό χαλί στη Μάγκι Σμιθ για να δώσει ένα πολυεπίπεδο ρεσιτάλ καριέρας (υποψηφιότητα BAFTA και Χρυσής Σφαίρας). Φτάνει μια καλή ερμηνεία, όμως, για να σηκωθεί ο πήχης μιας μετριότατης κινηματογραφικής σύλληψης; Σίγουρα όχι.

Μπορεί ο πρωταγωνιστής Άλεξ Τζένινγκς να κατέβαλε από τη μεριά του μια γενναία ερμηνευτική προσπάθεια, αλλά ούτε το εύρημα με το alter ego του συγγραφέα δουλεύει στην οθόνη, ούτε η σχέση με τη μητέρα του παίρνει το φροϋδικό βάθος που χρειαζόταν, ούτε οι αιχμές για το θατσερικό μικροαστισμό λειτουργούν, ούτε κανείς καταλαβαίνει γιατί ο ρόλος του Τζιμ Μπρόουντμπεντ είναι τόσο off. Το επικά άστοχο φινάλε καλύτερα να μείνει ασχολίαστο. Κρίμα για την υπέροχη Μάγκι…

Μ. Βρετανία. 2015. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Κυρία και το Φορτηγάκι

The Lady in the Van
2
  • Κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 104 '
  • Νίκολας Χάιτνερ

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο θεατρικός συγγραφέας Άλαν Μπένετ αγοράζει ένα σπίτι στην μποέμ συνοικία Κάμπτεν στο Λονδίνου. Λίγο αργότερα εμφανίζεται στο δρόμο του η κυρία Σέφερντ, μια εκκεντρική άστεγη γυναίκα που ζει μέσα στο σαραβαλιασμένο βανάκι της. Όταν ο δήμος αποφασίζει να απαγορέψει το παρκάρισμα στην περιοχή, ο θεατρικός συγγραφέας προσφέρεται να παραχωρήσει τον ιδιωτικό χώρο μπροστά από το σπίτι του στην ιδιότροπη ηλικιωμένη, πιστεύοντας ότι μέσα σε λίγους μήνες θα έχει μετακομίσει. Η κυρία Σέφερντ έχει διαφορετική γνώμη, όμως – θα μείνει εκεί για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.