Ατμοσφαιρικό και δυναμικά σκηνοθετημένο, αλλά εντελώς πομπώδες κι αναληθοφανές, στα όρια της παρωδίας θρίλερ.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το σινεμά είδους στην Ελλάδα είναι η κραυγαλέα έλλειψη πείρας και πρακτικής γνώσης «στησίματός» του. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα οι «Μαριονέτες» του πρωτοεμφανιζόμενου και βιρτουόζου Παντελή Καλατζή, ένα περιπετειώδες θρίλερ το οποίο καταρρέει κινηματογραφικά πρώτα από την παντελή έλλειψη αληθοφάνειας και κατόπιν από τη σοβαροφανή και υπερφιλόδοξη διάθεσή του για πολιτικοκοινωνική καταγγελία. Ήρωάς του είναι ο Φίλιππος, αποσυρμένος δημοσιογράφος, ο οποίος αναγκάζεται να επιστρέψει στην Αθήνα όταν ο φίλος και πρώην συνεργάτης του Στέργιος δολοφονείται μυστηριωδώς.
Αναζητώντας τον υπεύθυνο, θα παρασυρθεί σε επικίνδυνα μονοπάτια, τα οποία οδηγούν στον άνθρωπο για τον οποίο είχε συγκεντρώσει ενοχοποιητικά στοιχεία σε ένα παλιό, διαβόητο ρεπορτάζ. Μήπως όλα αυτά, όμως, είναι μια καλοστημένη παγίδα; Επαγγελματίες δολοφόνοι που φιλοσοφούν, διπρόσωποι παπάδες, μασονικού τύπου στοές, μοιραίες –μηχανόβιες και μη– γυναίκες, αλλά και όργια αλά «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» συνωστίζονται σε μια κραυγαλέα, στα όρια της παρωδίας αλληγορία που θέλει να σχολιάσει φωναχτά τα… πάντα: από τα ανθρώπινα υπαρξιακά αδιέξοδα μέχρι τις ενδοκαπιταλιστικές συγκρούσεις, αλλά δεν μπορεί να περιγράψει έναν αληθινό κινηματογραφικό χαρακτήρα ή να στήσει μια πειστική σκηνή καταδίωξης.
Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: AUDIOVISUAL.
Περισσότερες πληροφορίες
Μαριονέτες
Έπειτα από ένα πολύκροτο ρεπορτάζ που του κατέστρεψε την καριέρα, ο Φίλιππος έχει αποσυρθεί στην επαρχία. Όταν όμως ο φίλος και πρώην συνεργάτης του Στέργιος δολοφονείται, αναγκάζεται να επιστρέψει στην Αθήνα και, μαζί με τη Νικολέτα, την κοπέλα του τελευταίου, να αναζητήσει τον υπεύθυνο. Η έρευνα θα τον παρασύρει σε μυστηριώδη και επικίνδυνα μονοπάτια, τα οποία οδηγούν στον άνθρωπο για τον οποίο είχε συγκεντρώσει ενοχοποιητικά στοιχεία στο παλιό, επίμαχο δημοσιογραφικό ρεπορτάζ.