Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά

2

Η «μάχη» για τη δημιουργία του τέλειου πιάτου, η αξία του αληθινού έρωτα και η δύναμη της δεύτερης ευκαιρίας σε μια κλισαρισμένη, χαριτωμένα ανάλαφρη δραμεντί.

Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά

Η «μάχη» για τη δημιουργία του τέλειου πιάτου, η αξία του αληθινού έρωτα και η δύναμη της δεύτερης ευκαιρίας σε μια κλισαρισμένη, χαριτωμένα ανάλαφρη δραμεντί.

Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά - εικόνα 1

Η ζωή του Άνταμ Τζόουνς είναι ένα δράμα. Άλλοτε σπουδαίος, βραβευμένος με δύο αστέρια Michelin σεφ στη γαστριμαργική πρωτεύουσα του κόσμου, στο Παρίσι, έχει πλέον περάσει στο περιθώριο. Αλκοόλ, ναρκωτικά και εγωιστική συμπεριφορά τον έχουν ρίξει βοηθό στην κουζίνα ενός κλασάτου λονδρέζικου ξενοδοχείου. Νηφάλιος εδώ και δύο χρόνια, ο φιλόδοξος Άνταμ αποφασίζει πως ήρθε η ώρα να αντεπιτεθεί και να αποδείξει πως είναι ακόμα ο καλύτερος, κυνηγώντας το πολυπόθητο τρίτο αστέρι Michelin.

Η ζωή του Άνταμ Τζόουνς μπορεί να είναι ένα δράμα, αλλά οι κινηματογραφικοί σεφ ταιριάζουν ως πρωταγωνιστές περισσότερο στην κωμωδία. Παρ’ όλο λοιπόν που ο φιλότιμος Μπράντλεϊ Κούπερ είναι αρκετά πειστικός ως κατεστραμμένος αντιήρωας, ο σεναριογράφος Στίβεν Νάιτ («Επικίνδυνες Υποσχέσεις» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, «Σε Λάθος Χρόνο» με τον Τομ Χάρντι), κρατάει την πλοκή σε ανάλαφρους τόνους και οδηγεί το δράμα σε ανώδυνα, εντελώς ασφαλή μονοπάτια.

Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά - εικόνα 2

Όπως και με το περσινό σενάριό του «Ένα Ταξίδι 30,5 Μέτρα Μακριά» του Λάσε Χάλστρομ, στο οποίο η Μαντάμ Μαλορί της Έλεν Μίρεν κυνηγούσε ένα δεύτερο αστέρι Michelin για το εστιατόριό της, έτσι κι εδώ η «μάχη» για την κατασκευή του τέλειου πιάτου γίνεται ο αφηγηματικός καταλύτης της ταινίας. Μιας δραμεντί που υμνεί τη γαστριμαργική απόλαυση, τη δύναμη του αληθινού έρωτα και την αξία της δεύτερης ευκαιρίας, με τον Άνταμ Τζόουνς να μαζεύει τους παλιούς του συνεργάτες από εστιατόρια, καντίνες και… φυλακές, να τους μπριζώνει για να γίνουν οι καλύτεροι, να κάνει ό,τι μπορεί για να φανεί υπεροπτικό καθίκι, αλλά τελικά να αποδεικνύεται ένας υπερευαίσθητος ανασφαλής που αναζητά παντού (από τα πιάτα του ως τους άλλους και τον εαυτό του) την ανέφικτη τελειότητα.

Όλα αυτά στημένα με μετρημένο μεν, εντελώς προβλέψιμο τρόπο δε (μέχρι και έμπορος ναρκωτικών που απειλεί για τα χρωστούμενα εμφανίζεται) από τον Τζον Γουέλς του θεατρικού «Αυγούστου», ο οποίος πλαισιώνει τους δίγλωσσους πρωταγωνιστές του με σύντομες εμφανίσεις από τους Έμα Τόμσον, Ρικάρντο Σκαμάρκιο, Ούμα Θέρμαν, Αλίσια Βικάντερ και Λίλι Τζέιμς.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά

Burnt
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 101 '
  • Τζον Γουέλς

Διάσημος σεφ του Παρισιού, βραβευμένος με δυο αστέρια Michelin, ο Άνταμ Τζόουνς έχει πάρει την κάτω βόλτα λόγω του ανεξέλεγκτου ταπεραμέντου του και της άστατης ζωής του. Ξεκινώντας ξανά από τα χαμηλά, αναζητά στο Λονδίνο την ευκαιρία να αποδείξει την αξία του και να αποκτήσει το πολυπόθητο τρίτο αστέρι Michelin.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.