Επιστροφή στην Ιθάκη

2

Θεατρικής δομής νοσταλγικό δράμα, το οποίο προσπαθεί να συμπλέξει συγκινητικές και μελοδραματικές στιγμές.

Επιστροφή στην Ιθάκη

Θεατρικής δομής νοσταλγικό δράμα, το οποίο προσπαθεί να συμπλέξει συγκινητικές και μελοδραματικές στιγμές.

Επιστροφή στην Ιθάκη - εικόνα 1

Μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες για το «Ανάμεσα στους Τοίχους», ο Λοράν Καντέ έμεινε τέσσερα χρόνια μακριά από τις κάμερες, για να επιστρέψει το 2012 με το αποτυχημένο (και αγγλόφωνο) γκανγκστερικό δράμα «Foxfire» και το σπονδυλωτό «7 Μέρες στην Αβάνα», στο οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε ένα από τα επεισόδια. Η γνωριμία του με την πρωτεύουσα της Κούβας ήταν γι’ αυτόν μια συναρπαστική εμπειρία, κι έτσι ξαναγυρίζει τώρα στο γραφικό νησί της Καραϊβικής για να μιλήσει για την πολύπαθη γενιά της επανάστασης.

Πέντε φίλοι που κοντεύουν τα εξήντα μαζεύονται σε μια ταράτσα της Αβάνας για να γιορτάσουν την επιστροφή ενός απ’ αυτούς ύστερα από 16 χρόνια εξορίας στη Μαδρίτη. Πρόκειται για έναν συγγραφέα χωρίς έμπνευση πλέον, τον οποίο συντροφεύουν μια οφθαλμίατρος, ένας νεόπλουτος λάτρης της λογοτεχνίας, ένας άλλοτε σπουδαίος ζωγράφος που έχει καταντήσει αλκοολικός και ένας μηχανικός, ο οποίος όμως δουλεύει ως ανειδίκευτος εργάτης. Η ζεστή νύχτα θερμαίνει και το κλίμα της παρέας, η οποία τραγουδά, χορεύει, θυμάται τα παλιά και αρχίζει σιγά σιγά να ξεθάβει μυστικά και να ξεσκεπάζει ψέματα.

Επιστροφή στην Ιθάκη - εικόνα 2

Το σενάριο των Λοράν Καντέ και Λεονάρδο Παδούρα, του διάσημου Κουβανού λογοτέχνη («Αντιός Χέμινγουεϊ») που είχε επιμεληθεί τη σεναριακή συνοχή του «7 Μέρες στην Αβάνα», είναι αναγκαστικά (;) δομημένο πάνω σε μια θεατρικής λογικής δραματουργία, την οποία δεν μπορεί να σπάσει το δυναμικό μοντάζ. Εξαιρετικοί ως σύνολο, οι ηθοποιοί γεμίζουν με γλυκόπικρη νοσταλγία τους ρόλους τους, οι οποίοι αναπολούν μια εποχή σοσιαλιστικών προσδοκιών και προσωπικής ευτυχίας, που πέρασε ανεπιστρεπτί.

Ο Καντέ παρακολουθεί την εξομολόγησή τους με τρυφερή διάθεση, αλλά μοιά­ζει περισσότερο με μάρτυρα των ιστοριών τους και λιγότερο με πραγματικό κινηματογραφικό συνένοχο. Γι’ αυτό και ρισκάρει ελάχιστα στην ανάπτυξή τους ή στον τρόπο με τον οποίο ξεγυμνώνει τους χαρακτήρες του, τους οποίους αναμφίβολα αγαπά, δεν αποφεύγει όμως να τους «μιλά» με διδακτισμό και συγκατάβαση.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Επιστροφή στην Ιθάκη

Retour a Ithaque
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 95 '
  • Λοράν Καντέ

Ένα ζεστό απόγευμα, πέντε φίλοι μαζεύονται σε μια ταράτσα της Αβάνας για να γιορτάσουν την επιστροφή ενός απ’ αυτούς ύστερα από 16 χρόνια εξορίας στη Μαδρίτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.