Αναρχία

2

Μοντέρνα, αμήχανη και μονοδιάστατη διασκευή του σαιξπηρικού «Κυμβελίνου».

Αναρχία

Μια συμμορία μοτοσικλετιστών εμπόρων ναρκωτικών συγκρούεται με την τοπική διεφθαρμένη αστυνομία τη στιγμή που η κόρη του αρχηγού της πέφτει θύμα μιας ερωτικής παρεξήγησης με ανεξέλεγκτες για όλους συνέπειες. Μοντέρνα, αμήχανη και μονοδιάστατη διασκευή του σαιξπηρικού «Κυμβελίνου».

Αναρχία - εικόνα 1

Έχοντας δοκιμάσει να δια­σκευάσουν Σαίξπηρ με μοντέρνα κινηματογραφική οπτική πριν από 15 χρόνια («Άμλετ 2000»), οι Μάικλ Αλμερέιντα και Ίθαν Χοκ δοκιμάζουν ξανά, διαλέγοντας τώρα ένα από τα «περιθωριακά» και μάλλον δύστροπα έργα του μεγάλου βάρδου, τον «Κυμβελίνο» του 1610. Γραμμένο πριν από το «Χειμωνιάτικο παραμύθι» και την «Καταιγίδα», αποτελεί ένα από τα τελευταία θεατρικά του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα, που πέθανε το 1616, το οποίο αν κι έχει τη μορφή τραγωδίας θεωρείται πως σχολιάζει «εκ των έσω» και με μάλλον αυτοσαρκαστική διάθεση ολόκληρο το σαιξπηρικό έργο. Επιπλέον, η πλοκή του είναι αφενός χαλαρή και αφετέρου περίπλοκη, στοιχεία τα οποία δυσκολεύουν το συχνό θεατρικό του ανέβασμα, ενώ η τελευταία κινηματογραφική μεταγραφή του χρονολογείται στο μακρινό 1925.
Ο Αλμερέιντα διατηρεί, όπως και στον «Άμλετ» του, σχεδόν αναλλοίωτο το αυθεντικό κείμενο, μεταμορφώνοντας τον βασιλιά Κυμβελίνο σε αρχηγό μιας συμμορίας μοτοσικλετιστών εμπόρων ναρκωτικών, οι οποίοι μπαίνουν σε μια αιματηρή αντιπαράθεση με τη διεφθαρμένη αστυνομία (η σαιξπηρική Ρώμη). Η σχέση της κόρης του Κυμβελίνου Ιμογένη με τον Πόστουμο, έναν σκεϊτμπόρντερ συμμορίτη, θα ξεκινήσει μια σειρά από τραγικές παρεξηγήσεις, οι οποίες θα κορυφωθούν με τις δολοπλοκίες της βασίλισσας και την προσπάθεια του δόλιου Ιάκιμου να αποπλανήσει την ερωτευμένη Ιμογένη.

Αναρχία - εικόνα 2

Με τα θεάματα της ερωτικής πίστης, της ζήλιας και της ηθικής καθαρότητας να κυριαρχούν (όπως στον «Οθέλλο» και το «Χειμωνιάτικο παραμύθι»), δεμένα με τον μόνιμα παρόντα σαιξπηρικό κύκλο αίματος, ο «Κυμβελίνος» αναρωτιέται μάλλον μεγαλόφωνα πάνω στα ανθρώπινα πάθη, τα οποία ο Αλμερέιντα αντιμετωπίζει με μια διπλά ειρωνική, γι’ αυτό και υπερβολική ιλαρότητα. Ποιητικός, βαθυστόχαστος λόγος και γκανγκστερικό ντεκόρ συγκροτούν ένα πρώτο φιλμικό παράδοξο, το οποίο επιτείνεται από το υπόγειο, μα πάντα παρόν χιούμορ, μια μπερδεμένη ιστορία και πολλές τραβηγμένες απ’ τα μαλλιά συμπτώσεις. Από ένα σημείο και μετά διαχρονικές αλήθειες φαντάζουν σαν παρεΐστικα αστεία και το αντίστροφο, με τον κακομοίρη τον Σαίξπηρ, όχι στα καλύτερά του, χαμένο κάπου στη μετάφραση.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναρχία

Cymbeline
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 98 '
  • Μάικλ Αλμερέιντα

Μια συμμορία μοτοσικλετιστών εμπόρων ναρκωτικών συγκρούεται με την τοπική διεφθαρμένη αστυνομία τη στιγμή που η κόρη του αρχηγού της πέφτει θύμα μιας ερωτικής παρεξήγησης με ανεξέλεγκτες για όλους συνέπειες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.