Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία

2

Γουέστερν «αντηχήσεις» σε μια ρεαλιστική, αλλά αφηγηματικά διστακτική αστυνομική περιπέτεια του παλιού καιρού.

Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία

Γουέστερν «αντηχήσεις» σε μια ρεαλιστική, αλλά αφηγηματικά διστακτική αστυνομική περιπέτεια του παλιού καιρού, η οποία αργεί απελπιστικά να αποκτήσει δραματικό (και θεαματικό) ενδιαφέρον.

Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία - εικόνα 1

Στον βραβευμένο με 5 Όσκαρ «Άνθρωπο Από τη Γαλλία» («The French Connection») του 1971 ο Νεοϋορκέζος αστυνόμος «Ποπάι» Ντόιλ­ προσπαθούσε να εξαρθρώσει το κύκλωμα ενός Γάλλου μεγαλεμπόρου ναρκωτικών, τον οποίο στο σίκουελ του 1975 θα κυνηγήσει μέχρι τη Μασσαλία, όπου τελικά θα τον εξοντώσει. Το French Connection ήταν πράγματι μια σπείρα παγκόσμιας διακίνησης ναρκωτικών που έδρασε στη γαλλική μεγαλούπολη του Νότου τη δεκαετία του ’70, στα μέσα της οποίας μας μεταφέρει η βασισμένη σε αληθινά πρόσωπα και γεγο­νότα ταινία του Σεντρίκ Χιμένεζ (του πρωτότυπου πολιτικού θρίλερ «Aux Yeux de Tous»). Αφεντικό της πόλης είναι ο Τανί Ζαμπά, διακινώντας φορτία τόνων ηρωίνης που φτάνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Καταφέρνοντας να παραμένει ασύλληπτος από την αστυνομία, κάποια στιγμή θα βρει απέναντί του τον φιλόδοξο ανακριτή Πιερ Μισέλ, ο οποίος βάζει σκοπό της ζωής του να τον κλείσει στη φυλακή.
Η πολυετής μονομαχία των δύο αντρών σκηνοθετείται σαν ένα μοντέρνο γουέστερν από τον ρεαλιστή Χιμένεζ, ο οποίος παίρνει ιδέες από τις γαλλικές αστυνομικές περιπέτειες της εποχής (Ζιοβανί, Λοτνέρ, Βερνέιγ), τον «Άνθρωπο Από τη Γαλλία» φυσικά, τον Σκορσέζε και το πιο πρόσφατο «Υπ’ Αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος» με τον Βενσάν Κασέλ. Το σκηνικό­ που στήνει είναι πειστικό, αλλά με έναν παράξενο τρόπο δραματικά­ αποστασιοποιημένο, σαν η κάμερα­ να καταγράφει κάτι που την αφορά­ ελάχιστα. Ακόμη και το σενάριο αργεί να ρίξει στην πλοκή την (ενδιαφέρουσα) ιδέα της πολιτικής διαφθοράς, με την ταινία να ζεσταίνεται όταν κοντεύει σχεδόν να τελειώσει. Τουλάχιστον αυτό το κάνει με ένα θλιμμένα συγκινητικό τρόπο που παραλληλίζει έντεχνα τις πορείες σύγκρουσης των δύο ηρώων της, δυναμικά ερμηνευμένων από τους Ντιζαρντέν και Λελούς.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 135΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία

La French
2
  • Αστυνομική
  • 2014
  • Διάρκεια: 135 '
  • Σέντρικ Χιμένεθ

Ο Τανί Ζαμπά είναι ο αρχηγός της σπείρας που στη δεκαετία του ’70 ελέγχει το εμπόριο ναρκωτικών στη Μασσαλία, με φορτία τόνων ηρωίνης να φτάνουν ως τις Ηνωμένες Πολιτείες. Καταφέρνοντας να παραμένει ασύλληπτος από την αστυνομία, βρίσκει απέναντί του έναν φιλόδοξο ανακριτή, ο οποίος κάνει σκοπό της ζωής του να τον κλείσει φυλακή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.