Αμνησία

1,5

Υπερβολικό, προβλέψιμο και κοινότοπο στις ιδέες του ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο μάταια προσπαθεί να προσδώσει ενδιαφέρον μια φιλότιμη Νικόλ Κίντμαν.

Αμνησία

Μια γυναίκα ξυπνά κάθε πρωί δίπλα σε έναν άντρα ο οποίος της εξηγεί πως είναι ο σύζυγός της, χωρίς εκείνη να θυμάται τίποτε από το παρελθόν της. Αναζητώντας όμως την ταυτότητά της, ανακαλύπτει στοιχεία που την κάνουν να αμφισβητεί την ιστορία του. Υπερβολικό, προβλέψιμο και κοινότοπο στις ιδέες του ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο μάταια προσπαθεί να προσδώσει ενδιαφέρον μια φιλότιμη Νικόλ Κίντμαν.

Αμνησία - εικόνα 1

Εξαιρετικός σεναριογράφος («Το Τελευταίο Καταφύγιο» του Πάβελ Παβλικόφσκι, «Ο Αμερικανός» του Άντον Κόρμπιν) και πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης («Ανήλικος Δολοφόνος», ριμέικ του κλασικού «Brighton Rock»), ο γιος του Ρόλαντ Τζόφι («Κραυγές στη Σιωπή», «Η Αποστολή») Ρόουαν μας αιφνιδιάζει δυσάρεστα, καθώς παραδόξως στραβοπατάει γερά στο δεύτερο προσωπικό κινηματογραφικό στοίχημά του. Καταρχάς επιλέγοντας ως σεναριακή έμπνευση ένα επιδέξια γραμμένο, αλλά γεμάτο αφηγηματικές αυθαιρεσίες και διάτρητη πλοκή μυθιστόρημα του Στίβεν Γουότσον. Αυτό αφορά την Κριστίν, μια γυναίκα που ξυπνά κάθε πρωί δίπλα σε έναν άντρα ο οποίος της εξηγεί πως είναι ο σύζυγός της, χωρίς εκείνη να θυμάται τίποτε από το παρελθόν της.
Έπειτα από ένα ατύχημα, βρίσκεται εδώ και καιρό σε αυτήν την κατάσταση, κλεισμένη σε ένα πολυτελές σπίτι στην εξοχή (ο άντρας της διδάσκει χημεία σε ένα κολέγιο) και ζώντας μια κενή, επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα. Σε αυτήν εισβάλλει ένας κλινικός ψυχίατρος, ο οποίος της τηλεφωνεί όταν ο άντρας της φύγει για τη δουλειά, τη συναντά και τη βάζει να δει το κρυμμένο βιντεο-ημερολόγιό της. Έτσι η Κριστίν αρχίζει να συγκολλά σταδιακά τα κομμάτια του παζλ που έχει να κάνει με την αληθινή ταυτότητά της, ανακαλύπτοντας στοιχεία που αμφισβητούν την ιστορία του άντρα της.

Αμνησία - εικόνα 2

Ξεπερνώντας το δύσκολα πιστευτό αμνησιακό εύρημα, αυτό­ το ατμοσφαιρικό θρίλερ μπορεί αρχικά να σε παρασύρει σε μια μυστηριώδη ίντριγκα, καθώς τόσο ο υπομονετικός σύζυγος όσο και ο καλοπροαίρετος γιατρός δυσκολεύονται να πείσουν κι εμάς, και την Κριστίν για τα αγνά κίνητρά τους. Πολύ γρήγορα, βέβαια, η πλοκή αρχίζει να επαναλαμβάνει τα φτωχά τρικ της και να φανερώνει έναν πρόχειρα στημένο μηχανισμό παραγωγής σασπένς. Με ολίγη­ από τον «Άνθρωπο Χωρίς Παρελθόν» («Shattered») του Βόλφ­γκανγκ Πίτερσεν και πολύ από το «Memento», με ξαφνικά, απανωτά φλας μπακ και προχειρο­-στημένες συμπτώσεις, επιχειρεί μάταια να αποφύγει την κοινοτοπία και ξεφεύγει στην υπερβολή, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Νικόλ Κίντμαν να… προλάβει το κακό.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2014. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αμνησία

Before I Go to Sleep
1,5
  • Θρίλερ
  • 2014
  • Διάρκεια: 92 '
  • Ρόουαν Τζόφι

Μια γυναίκα ξυπνά κάθε πρωί δίπλα σε έναν άντρα ο οποίος της εξηγεί πως είναι ο σύζυγός της, χωρίς εκείνη να θυμάται τίποτε από το παρελθόν της. Αναζητώντας όμως την ταυτότητά της, ανακαλύπτει στοιχεία που την κάνουν να αμφισβητεί την ιστορία του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.