Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

1,5

Απλοϊκό στις ιδέες του και άνευρο βιογραφικό δράμα, το οποίο δεν μπορεί να αποφύγει μια μεροληπτική θέση απέναντι στα αληθινά γεγονότα.

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

Η ιστορία του ιδρυτή του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ και του συνεργάτη του Ντάνιελ Μπεργκ, οι οποίοι από απλοί κυβερνοακτιβιστές έφτασαν ως την αποκάλυψη άκρως απόρρητων κρατικών μυστικών που αφορούσαν τον πόλεμο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, μπαίνοντας στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης. Απλοϊκό στις ιδέες του και άνευρο βιογραφικό δράμα, το οποίο δεν μπορεί να αποφύγει μια μεροληπτική θέση απέναντι στα αληθινά γεγονότα.

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο - εικόνα 1

Ο πως ο Τσαρλς Φόστερ Κέιν είχε τον Τζεντ Λίλαντ και ο Τζέι Γκάτσμπι τον Νικ Κάραγουέι, τον δευτεραγωνιστή που «καθισμένος στη σκιά» αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία τους, έτσι και ο Τζούλιαν Ασάνζ έχει τον Ντάνιελ Ντόμ­σεϊτ-Μπεργκ για να μας διηγηθεί τη δική του. Πρόκειται για τον επί σειρά ετών στενότερο συνεργάτη του, έναν Γερμανό χάκερ που προσχώρησε στη WikiLeaks το 2007 και αποχώρησε από αυτήν κακήν κακώς το 2010, συγγραφέα ενός από τα δύο βιβλία στα οποία στηρίζεται η βιογραφική ταινία του Μπιλ Κόντον («Θεοί και Τέρατα», «Dreamgirls», «Χαραυγή. Μέρος 1 & 2»).
Ο «Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο» προσπαθεί να κρατήσει­ ψύχραιμη στάση απέναντι στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του ιδρυτή της WikiLeaks, μιας ακτιβίστικης διαδικτυακής πλατφόρμας η οποία επηρεάζει το σύγχρονο τρόπο ενημέρωσης περισσότερο απ’ όσο οι δέκα σπουδαιότερες εφημερίδες παγκοσμίως μαζί. Αν και του δίνει χώρο και χρόνο για να υπερασπίσει τις πρακτικές του (η τελευταία σκηνή είναι ένας δικός του απολογητικός μονόλογος), στην πραγματικότητα υιοθετεί μια επικριτική στάση απέναντί του, όχι μακρινή από εκείνη της επίσημης αμερικανικής διπλωματίας.
Διότι καλές οι αποκαλύψεις που αφορούν διεφθαρμένους τραπεζίτες και τριτοκοσμικούς δικτάτορες, αλλά δες τι κακό προκαλούν όταν εκθέτουν τίμιους μυστικούς πράκτορες στην υπηρεσία του ελεύθερου κόσμου... Ακόμη κι έτσι, η ταινία θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον αν επέλεγε ξεκάθαρα τη φόρμουλα του πολιτικού θρίλερ. Προσπαθώντας όμως να είναι ταυτόχρονα ψυχο­λογικό δράμα, αγωνιώδης περιπέτεια, ιστορική βιογραφία και πολιτική καταγγελία, μένει δραματουργικά μετέωρη, προκρίνει τις πιο κοινότοπες λύσεις και μπερδεύεται ανάμεσα σε ανούσιες υποπλοκές και περιφερειακούς χαρακτήρες.
Έτσι, και παρά τις προσπάθειες του φιλότιμου Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, ο κινηματογραφικός Τζούλιαν Ασάνζ παραμένει μέχρι τέλους ένα κινούμενο κλισέ, όπως κάθε εγωπαθής και αντικοινωνική nerd διάνοια του πληκτρολογίου, από τον Μαρκ Ζάκερμαν του «Social Network» μέχρι τον Στιβ Τζομπς του «Jobs».

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άνθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο

The Fifth Estate
1,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 128 '
  • Μπιλ Κόντον

Η ιστορία του ιδρυτή του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ και του συνεργάτη του Ντάνιελ Μπεργκ, οι οποίοι από απλοί κυβερνοακτιβιστές έφτασαν ως την αποκάλυψη άκρως απόρρητων κρατικών μυστικών που αφορούσαν τον πόλεμο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, μπαίνοντας στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.