Ο Συνήγορος

2

Στιλάτο νεο-νουάρ που ξεκινά διασκεδαστικά, μένει όμως στον εύκολο εντυπωσιασμό, υιοθετώντας έτσι μια αδικαιολόγητη σοβαροφάνεια και μια επιτηδευμένη παραδοξολογία.

Ο Συνήγορος

Ένας γοητευτικός δικηγόρος που απολαμβάνει την καλή ζωή και τον έρωτά του με μια προσγειωμένη και αθώα κοπέλα αποφασίζει να δοκιμάσει ένα επικίνδυνο, αλλά πολλά υποσχόμενο κόλπο διακίνησης ναρκωτικών. Παρά τις προειδοποιήσεις, μπαίνει βαθιά στην υπόθεση, η οποία δεν αργεί φυσικά να στραβώσει. Στιλάτο νεο-νουάρ που ξεκινά διασκεδαστικά, μένει όμως στον εύκολο εντυπωσιασμό, υιοθετώντας έτσι μια αδικαιολόγητη σοβαροφάνεια και μια επιτηδευμένη παραδοξολογία.

Ο Συνήγορος - εικόνα 1

Από τους σπουδαιότερους εν ζωή Αμερικανούς μυθιστοριογράφους, ο Κόρμακ ΜακΚάρθι έχει δει να μεταφέρονται στο σινεμά τα βιβλία του «Όλα τα όμορφα άλογα», «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους», «Ο δρόμος» και πρόσφατα το «Child of god» από τον Τζέιμς Φράνκο. Τώρα, στα 80 του χρόνια, γράφει ο ίδιος το πρώτο του πρωτότυπο σενάριο και το παραδίδει σε έναν εξίσου σημαντικό χολιγουντιανό σκηνοθέτη για να του δώσει κινηματογραφική ζωή. Ο Ρίντ­λεϊ Σκοτ, ωστόσο, είναι director και όχι auteur, ικανός για το καλύτερο («Alien», «Blade Runner», «Θέλμα και Λουίζ») αλλά και το χειρότερο («G.I. Jane», «Μια Καλή Χρονιά»), απόλυτα εξαρτημένος από το πρωτογενές σεναριακό υλικό.
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό είναι φανερά προβληματικό. Ένας γοητευτικός δικηγόρος που απολαμβάνει την καλή ζωή και τον έρωτά του με τη Λόρα, μια προσγειωμένη και αθώα κοπέλα, αποφασίζει να δοκιμάσει ένα επικίνδυνο, αλλά πολλά υποσχόμενο κόλπο διακίνησης ναρκωτικών. Παρά την προειδοποίηση του «φευγάτου» πελάτη του Ράι­νερ κι ενός παράξενου και cool μεσολαβητή, μπαίνει βαθιά στην υπόθεση, η οποία δεν αργεί φυσικά να στραβώσει. Μέχρι τότε το πράγμα κυλά όχι ακριβώς απολαυστικά, αλλά τουλάχιστον διασκεδαστικά, μια και η μάλλον κοινότοπη ίντριγκα είναι διανθισμένη με πιπεράτα αλλόκοτες λεπτομέρειες, κοφτερές ατάκες και μερικούς πρωτότυπα ανισόρροπους χαρακτήρες.
Η διαφημιστική κομψότητα του Σκοτ ενισχύει τη σεναριακή ειρωνεία (όλα είναι μια γυαλιστερή επιφάνεια), ώσπου να κάνει την εμφάνισή του το ηθικολογικό δράμα, μαζί και η βαριά φιλοσοφία, μετατρέποντας έτσι το στιλάτο και αγωνιώδες παιχνίδι σε μοραλιστική νεο-νουάρ αλληγορία. Αυτά που στους αδερφούς Κοέν μοιάζουν με ιδιοφυείς παραξενιές εδώ ξεπέφτουν σε κατασκευασμένες υπερβολές, όλοι αρχίζουν να μιλούν με ατελείωτα διδακτικούς μονολόγους, η πλοκή παραδίδεται στην κοινοτοπία και το πρωτοκλασάτο καστ προσπαθεί αμήχανα να διεκπεραιώσει μια μεγαλόσχημα στιλάτη φάρσα.
Σπίθες έμπνευσης και σκηνές camp ανθολογίας (όπως αυτή του παρμπρίζ) απλώς μας επιβεβαιώνουν πως όλα αυτά θα ήταν σίγουρα πολύ πιο ενδιαφέροντα στο χαρτί απ’ όσο αποδεικνύονται τελικά στην οθόνη.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Συνήγορος

The Counselor
2
  • Θρίλερ
  • 2013
  • Διάρκεια: 117 '
  • Ρίντλεϊ Σκοτ

Ένας γοητευτικός δικηγόρος που απολαμβάνει την καλή ζωή και τον έρωτά του με τη Λόρα, μια προσγειωμένη και αθώα κοπέλα, αποφασίζει να δοκιμάσει ένα επικίνδυνο, αλλά πολλά υποσχόμενο κόλπο διακίνησης ναρκωτικών. Παρά την προειδοποίηση του «φευγάτου» πελάτη του Ράινερ κι ενός παράξενου, cool μεσολαβητή, μπαίνει βαθιά στην υπόθεση, η οποία δεν αργεί φυσικά να στραβώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.