
Μία από τις καλύτερες ερμηνείες της σεζόν, αν και σε μια ελαττωματική παραγωγή, οφείλεται στην ηθοποιό Κάρλα Σοφία Γκασκόν.
Η Ισπανίδα πρωταγωνίστρια του αντισυμβατικού μιούζικαλ "Emilia Pérez" (Ζακ Οντιάρ), υποδύεται έναν αδίστακτο έμπορο ναρκωτικών ο οποίος υλοποιεί ένα περίπλοκο όσο και επικίνδυνο σχέδιο, υπό άκρα μυστικότητα, για να καταφέρει να κάνει μετάβαση φύλου. Ως ένα βαθμό η υπόθεση απηχεί το βίωμα της ίδιας της 52χρονης Γκασκόν, η οποία ύστερα από μια πολυετή παρουσία στη μικρή οθόνη έκανε coming out ως τρανς το 2018.
Όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή της, η απόφασή της τότε την είχε ανησυχήσει βαθιά, καθώς φοβόταν πως θα έχανε την καριέρα της. Μάλιστα, έχει αναφέρει πως: "Υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκουν ξεχωριστή χαρά καταστρέφοντας τις ζωές άλλων. Ακόμα και τώρα γράφονται φριχτά πράγματα για εμένα, θεωρώντας πως είμαι αδύναμη και πως θα με επηρεάσουν. Αγνοούν, όμως, πως είμαι μαχήτρια". Εδώ η Γκασκόν δεν έχει καθόλου άδικο. Τον περασμένο Μάιο στις Κάννες βραβεύτηκε για την ερμηνεία της μαζί με τις συμπρωταγωνίστριές της Ζόι Σαλντάνα και Σελένα Γκόμες, γεγονός που προξένησε τρανσφοβικό σάλο στη Γαλλία, ενώ τώρα διεκδικεί Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου.

Η υποψηφιότητά της δε αποδείχθηκε ιστορική. Η Ισπανίδα έγινε η πρώτη ανοιχτά τρανς ηθοποιός που διεκδικεί α' γυναικείο ρόλο, σε μια περίοδο της αμερικανικής πολιτικής πραγματικότητας όπου η τρανς κοινότητα αντιμετωπίζει πλέον και θεσμικές απειλές λόγω των επιλογών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε, παρεμπιπτόντως, πως το παρελθόν έχει υπάρξει κι άλλος τρανς υποψήφιος στα Όσκαρ, ο Έλιοτ Πέιτζ, δώδεκα χρόνια προτού αποκαλύψει την ταυτότητα φύλου του (ήταν για το "Juno" το 2008).
Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία της Γκασκόν είναι εξαιρετικά υψηλός. Η ηθοποιός έχει απέναντί της δύο συναδέλφισσες που έκαναν αποστομωτικές ανατροπές στις Χρυσές Σφαίρες, τις Ντέμι Μουρ ("The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης") και Φερνάντα Τόρες ("Είμαι Ακόμη Εδώ"), ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τη δυναμική της Σίνθια Ερίβο του λαοφιλούς μιούζικαλ "Wicked" (Τζον Μ. Τσου) και της Μάικι Μάντισον του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα "Anora" (Σον Μπέικερ). Ανεξάρτητα από την έκβαση, ωστόσο, η παρουσία της Γκασκόν τόσο στην ταινία, σαφώς, αλλά και στις απονομές της σεζόν προσδίδει βαρύνουσα σημασία στο ζήτημα της τρανς ορατότητας. Όπως, εξάλλου, είπε η ίδια από τη σκηνή των Χρυσών Σφαιρών, παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερου μιούζικαλ: "Το φως κερδίζει πάντα το σκοτάδι. Μπορεί να μας φυλακίζετε και να μας χτυπάτε, αλλά δε θα καταφέρετε ποτέ να κλέψετε τη ψυχή μας, την ύπαρξή μας και την ταυτότητά μας. Και θα ήθελα να σας πω κάτι ακόμα: Υψώστε τη φωνή σας για την ελευθερία. Είμαι αυτή που είμαι, όχι αυτή που θέλετε".
Περισσότερες πληροφορίες
Emilia Pérez
Μια Μεξικάνα δικηγόρος δέχεται την πρόταση να βοηθήσει έναν αδίστακτο έμπορο ναρκωτικών να αλλάξει ταυτότητα χωρίς να το μάθει κανείς και να γίνει η γυναίκα που πάντα ονειρευόταν να είναι.