Χρυσές Νύχτες 2024: Οι καλύτερες ταινίες μικρού μήκους της χρονιάς στο Newman Cinema

Η διεθνής γιορτή του μικρού μήκους κινηματογράφου επιστρέφει για 11η χρονιά στην Αθήνα, με ένα πρόγραμμα γεμάτο βραβευμένες ταινίες από όλο τον κόσμο και ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Ανορθόδοξος 'Ανορθόδοξος'

Για 11η χρονιά η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου υποδέχεται στην Αθήνα τις Χρυσές Νύχτες, μια πρωτοβουλία της γαλλικής Ακαδημίας των César για την ανάδειξη των καλύτερων μικρού μήκους ταινιών της χρονιάς απ’ όλο τον κόσμο. Η φετινή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί στις 2 και 3 Δεκεμβρίου, στο Newman Cinema, δίνοντας την ευκαιρία στους λάτρεις του κινηματογράφου να απολαύσουν βραβευμένες δημιουργίες με ελεύθερη είσοδο.

Κάθε χρόνο περισσότερες από 30 Ακαδημίες Κινηματογράφου παγκοσμίως ξεχωρίζουν μία ταινία μικρού μήκους ανάμεσα στις παραγωγές της χώρας τους. Από τη Νορβηγία ως την Ταϊβάν, από τη Βραζιλία ως τη Νότιο Αφρική, από τα César στα Oscar, τα Bafta, τα Goya και τα Ίρις, οι Χρυσές Νύχτες προσκαλούν τους θεατές σε ένα μικρού μήκους ταξίδι στο σινεμά και τον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελούν μια υπέροχη ευκαιρία για όλες τις Ακαδημίες Κινηματογράφου να συμβάλλουν στην ενίσχυση της διεθνούς κινηματογραφικής ποικιλομορφίας και να συμμετέχουν, η κάθε μία με τον τρόπο της, σε έναν διεθνή διάλογο μεταξύ πολιτισμών.

Στην Αθήνα, οι προβολές πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Φίλων της ΕΑΚ: Finos Film, Filmiki, Foss Productions, TopCut-Modiano, Boo Productions και Authorwave. 

Το πρόγραμμα 

Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου

5 μ.μ. | Μέρος 1

  • La mécanique des fluides (Γαλλία, 38’)
  • Golden leggings (Ουκρανία, 20’)
  • Armat (Ελβετία, 12’)
  • Finding Addison (Αυστραλία, 30’)
  • Aunque es de noche (Ισπανία, 16’)

7.15 μ.μ. | Μέρος 2

  • How to please (Φινλαδία, 27’)
  • Atestace (Τσεχία, 21’)
  • A Camera on my lap (Νότια Αφρική, 18’)
  • Été 96 (Γαλλία, 12)
  • Big Bang (Βραζιλία, 14’)
  • Superduper – Megagigasingle (Νορβηγία, 27’)

9.30 μ.μ. | Μέρος 3

  • Ανορθόδοξος (Ελλάδα, 23’)
  • Crab day (Ηνωνένο Βασίλειο, 11’)
  • Agustina (Μεξικό, 17’)
  • Ghwa, the last name (Νότια Κορέα, 32’)
  • In the mountain’s shade (Ισραήλ, 21’)

Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου

5 μ.μ. | Μέρος 4

  • La valise rouge (Λουξεμβούργο, 18’)
  • Lions (Αφρική, 25’)
  • The day I died (Δανία, 15’)
  • Vreau sa sparg sera (Ρουμανία, 21’)
  • Xanh (Γερμανία, 12’)
  • Monsoon blue (Ταϊβάν, 14’)

7 μ.μ. | Μέρος 5

  • Lattente (Γαλλία, 30’)
  • The meatseller (Ιταλία, 17’)
  • Paloquemao (Κολομβία, 20’)
  • Les silencieux (Βέλγιο, 20’)
  • Η Πορνογραφική συλλογή του Κάφκα (Ελλάδα, 6’)

9 μ.μ. | Μέρος 6

  • Lucid dreaming (Ολλανδία, 13’)
  • Leila (Σουηδία, 25’)
  • Φως εκ φωτός (Ελλάδα, 13’)
  • The flying sailor (Καναδάς, 8’)
  • War is over! (ΗΠΑ, 11’)
  • Ice merchants (Πορτογαλία, 15’)
  • Once upon a Vilnius (Λιθουανία, 23’)

Η είσοδος είναι ελεύθερη, μέχρι να εξαντληθεί η χωρητικότητα της αίθουσας

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Newman Cinema

Σεβαστουπόλεως 117, Αμπελόκηποι (Μετρό Πανόρμου)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός και Ομήρου "Οδύσσεια": Μάθαμε όλο το παρασκήνιο της "Επιστροφής"

Ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης μοιράζεται μαζί μας το πώς ο σκηνοθέτης Ουμπέρτο Παζολίνι βρέθηκε μαζί με τους χολιγουντιανούς σταρ στην Ελλάδα για γυρίσματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
28/11/2024

Megalopolis

Το magnum opus του Κόπολα είναι μια υπερπαραγωγή με όραμα, σινεφίλ καρδιά και καταιγισμό ιδεών. Αλλά και με μια ασυγκράτητη, μεγαλομανή διάθεση να σχολιάσει διδακτικά τους πάντες και τα πάντα.

Η Επιστροφή

Το τελευταίο μέρος του αρχαίου έπους διασκευάζεται ως σκληρό, "γήινο" δράμα εποχής. Ελαφρώς ασύντακτο και όχι απόλυτα πειστικό, διαθέτει έναν συγκινητικότατο, καθηλωτικά πειστικό Ρέιφ Φάινς.

Bird

Kitchen sink σκληρότητα με στοιχεία ονειρικής φαντασίας εμπλουτίζουν μια τυπική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία πίσω από τον ωμό ρεαλισμό της κρύβει ανθρωπιά και τρυφερά συναισθήματα.

Heretic

Το σασπένς χτίζεται αρχικά υποβλητικά, αν και βασανιστικά αργά, σε ένα ομιλητικό και κλειστού χώρου θρίλερ, το οποίο επαναλαμβάνει το (αμπελο)φιλοσοφικό μοτίβο του προτού παραδοθεί στη φτηνή τρομο-ευκολία.

Βαϊάνα 2

Οι μελωδίες του Λιν-Μανουέλ Μιράντα απουσιάζουν, αλλά το κέφι, το εξωτικό θέαμα και τα τραγούδια είναι παρόντα σε ένα uptempo σίκουελ ενός τυπικού ντισνεϊκού animation.

Ρισελιέ

Κοινωνικό σινεμά με άμεση αναφορά στον Κεν Λόουτς. Ανθρώπινο, πολιτικά διεισδυτικό και βασισμένο σε ένα καλογραμμένο σενάριο βασικών ηθικών διλημμάτων και αντιπαραθέσεων.