Η κινηματογραφική εμπειρία του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας (5-18/12) εμπλουτίζεται με μια προφεστιβαλική δράση. Το κοινό της Αθήνας θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει, στην Ταινιοθήκη, σε πρώτη προβολή την ταινία "exergue - on documenta 14" του Δημήτρη Αθυρίδη, σε παραγωγή της Faliro House Productions.
Η ταινία, διάρκειας 14 ωρών (848 λεπτά), χωρισμένη σε 14 κεφάλαια, έκανε την πρεμιέρα της στο 74ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, αποσπώντας εντυπώσεις για την εντυπωσιακή της αφήγηση. Στην Αθήνα θα παρουσιαστεί σε τρεις προβολές, στις 2, 3 και 4 Δεκεμβρίου, αμέσως πριν από την επίσημη έναρξη του φεστιβάλ, με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.
Πρόγραμμα προβολών
- Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου: 5-9.30 μ.μ.
- Τρίτη 3 Δεκεμβρίου: 5-11 μ.μ.
-
Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου: 5-9.45 μ.μ.
Θα ακολουθήσει στρογγυλή τράπεζα (9.45-11 μ.μ.). Συμμετέχουν: Εύα Στεφανή (σκηνοθέτις), Πάνος Χαραλάμπους (εικαστικός, ομότιμος καθηγητης AΣΚΤ), Μαρίνα Φωκίδη (επιμελήτρια, θεωρητικός). Συντονίζει η Δέσποινα Ζευκιλή (κριτικός τέχνης, διευθύντρια του "αθηνοράματος")
Το "exergue - on documenta 14" ακολουθεί τον καλλιτεχνικό διευθυντή Adam Szymczyk και την επιμελητική του ομάδα επί δύο χρόνια καθώς οργανώνουν την documenta 14, μια ιστορική έκδοση της πιο σημαντικής έκθεσης τέχνης στον κόσμο, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2017 στο Κάσελ της Γερμανίας και στην Αθήνα της Ελλάδας, το επίκεντρο της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη εκείνη την εποχή.
Η καλλιτεχνική πρόταση επέκτασης της έκθεσης σε δύο πόλεις με τίτλο "Learning from Athens", ήταν η τολμηρή προσπάθεια του Szymczyk να εξερευνήσει τα όρια του θεσμού, αμφισβητώντας το ευρωκεντρικό μοντέλο παραγωγής τέχνης. Η διοργάνωση αντιμετώπισε περισσότερα από απλά υλικοτεχνικά εμπόδια που δεν βοήθησαν στην αποτροπή ενός οικονομικού ελλείμματος. Το μιντιακό σκάνδαλο που ξέσπασε πριν από την λήξη της έκθεσης επισκίασε την καλλιτεχνική της αξία και τις περαιτέρω συζητήσεις σχετικά με το περιεχόμενό της.
Η documenta 14 προκάλεσε κριτική αντιπαράθεση και αντιδράσεις λόγω της ριζοσπαστικής επιμελητική της προσέγγισης που συχνά ερμηνεύτηκε ως διδακτισμός ή ως εργαλειοποίηση πολιτικά επειγόντων θεμάτων όπως η προσφυγική κρίση, ο νεοφιλελευθερισμος και η άνοδος της ακροδεξιάς πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο. Ταυτόχρονα, δέχτηκε επιθέσεις καθώς έθεσε άβολα ερωτήματα σχετικά με τις εξαρτήσεις του ιστορικού ινστιτούτου από την τοπική πολιτική και τους μηχανισμούς χρηματοδότησης του κόσμου της τέχνης.
Εισιτήριο: 6€ | Φοιτητές Καλών Τεχνών: 4€