Εμβληματικός ως ηθοποιός αλλά και ως σκηνοθέτης, ο βετεράνος Κλιντ Ίστγουντ εάν κάτι έχει κερδίσει στην πολύχρονη χολιγουντιανή διαδρομή του είναι η αξιοπιστία. Έννοια που μεταφράζεται και στις συνεργασίες του αφού, μεταξύ άλλων, επί επτά δεκαετίες "σπίτι" του αποτελούσε το στούντιο της Warner Bros. Της εταιρίας που χρηματοδοτεί σταθερά τις παραγωγές του, αλλά εξέπεσε σε διαδοχικά φουλ όσον αφορά τη διανομή της πρόσφατης, 40ης, σκηνοθετικής δουλειάς του Ίστγουντ με τίτλο "Juror #2".
Το δικαστικό θρίλερ αφορά έναν ένορκο (Νίκολας Χουλτ) ο οποίος συμμετέχει στην πολύκροτη δίκη μιας άγριας δολοφονίας. Καθώς προχωρά η νομική διαδικασία, ο άντρας έρχεται αντιμέτωπος με ένα σοβαρό ηθικό δίλημμα που τον κινητοποιεί να επηρεάσει τους συναδέλφους του με δόλιο τρόπο, χωρίς να είναι βέβαιο εάν ο κατηγορούμενος αθωωθεί ή όχι. Η Warner Bros. φυσικά στήριξε οικονομικά την ταινία, η οποία κόστισε 30 εκατομμύρια δολάρια, αλλά χειρίζεται την κυκλοφορία της εντελώς εσφαλμένα.
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες το φιλμ "άνοιξε" σε 31 αίθουσες σε ΗΠΑ και Καναδά, κίνηση που συνοδεύτηκε από ελάχιστη επικοινωνιακή προώθηση. Παρόμοια η κατάσταση και στην Ευρώπη όπου η διανομή περιορίστηκε σε μόλις έξι χώρες, εννοείται χωρίς η Ελλάδα να βρίσκεται σε αυτές (ούτε να προβλέπεται να προστεθεί μελλοντικά). Επιπλέον, Αμερικανοί κριτικοί κινηματογράφου εξέφρασαν παράπονα πως είτε δεν έγιναν δημοσιογραφικές προβολές στην πόλη τους είτε απλά δεν προσκλήθηκαν σε αυτές. Ακόμη, η Warner απέτρεψε τη δημοσιοποίηση των οικονομικών επιδόσεων του "Juror #2", σε μια νέα απόπειρα "αποσιώπησης" του τίτλου. Παρόλα αυτά, μόνο από το εξωτερικό, η ταινία έχει αγγίξει τα 10 εκατομμύρια δολάρια ήδη. Αριθμός που σίγουρα θα ήταν βελτιωμένος με μια καλύτερη διαχείριση. Θυμίζουμε πως η προηγούμενη δουλειά του Ίστγουντ, το συμπαθητικό "Cry Macho", με ίδιο προϋπολογισμό έφτασε να συγκεντρώνει μόλις 16,5 εκατ. συνολικά.
Εκτός από υποτιμητικός προς το σκηνοθέτη, ο παραπάνω χειρισμός προδίδει μια ευρύτερα ελαττωματική κουλτούρα που έχει επικρατήσει στις τάξεις της Warner. Είναι πρόσφατες οι αναμνήσεις από την εξ ολοκλήρου απόσυρση της πρεμιέρας του "Batgirl", της υποβάθμισης σταθερών αξιών της εταιρίας όπως το κανάλι Cartoon Network, αλλά και την ταυτόχρονη κυκλοφορία πολυαναμενόμενων τίτλων σε σινεμά και το ψηφιακό μενού του Max η οποία, αναπόφευκτα, οδηγεί σε μετρημένα κέρδη. Επίσης, πρόκειται για μία επιπλέον ένδειξη του βαθμού της αποξένωσης πια που έχουν οι υψηλά ιστάμενοι των στούντιο τόσο με τη λογική της αγοράς όσο και με πιο ρομαντικά, ίσως, κομμάτια σινεφιλίας. Διότι εάν το "Juror #2", μια κατά τα φαινόμενα κάτι περισσότερο από αξιόλογη ταινία, αντιμετωπίζεται σα βαρίδι ή αγγαρεία, πόσο κρίμα θα είναι αν αποδειχτεί τελευταία του Ίστγουντ;
Εν πάση περιπτώσει, καθώς δύσκολο να αλλάξουν τώρα τα δεδομένα, ας έχετε υπόψη ότι τέλη Δεκεμβρίου το "Juror #2" θα βρεθεί στην πλατφόρμα του Max...