Με αφορμή την ημέρα της Γιορτής του Σινεμά, μαζέψαμε τις καλύτερες ελληνικές ταινίες που παίζονται στις 31/10 και μπορείτε να δείτε στις κινηματογραφικές αίθουσες με μόνο €2.
Η Μαλτέζα Ρόμπιν είναι έγκυος, αλλά δεν θέλει να γίνει μητέρα. Η Ιταλίδα Κατερίνα θέλει, αλλά δεν μπορεί. H Ελληνίδα Κική θέλει απλώς να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Αλλά η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία, αντίστοιχα, δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους. Τα "Αδέσποτα Κορμιά" εξιστορούν μια παράλληλη, ψυχολογική –θηλυκή– οδύσσεια χωρίς να κουνάνε το δάχτυλο. Με χιούμορ, μυθοπλαστικές παρεμβάσεις, σχολιαστική χρήση τραγουδιών και αιχμηρές σκηνοθετικές ιδέες (η Κατερίνα περιμένει μόνη, σε ένα άδειο και ψυχρό δωμάτιο, πριν την άμβλωση) αναρωτιούνται παιχνιδιάρικα όσο και ευθαρσώς τι σημαίνει να ζεις και να πεθαίνεις στη σύγχρονη Ευρώπη.
Ένας τραπεζικός υπάλληλος ταυτίζεται με έναν καταζητούμενο εγκληματία με τον οποίο μοιάζουν επικίνδυνα. Βρίσκει προσωρινό καταφύγιο σε περιθωριακά νυχτερινά κέντρα, όπου γίνεται το επίκεντρο της προσοχής και αρχηγός μιας μικροσυμμορίας. Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας, αντιμετωπίστηκε "καχύποπτα" από την εγχώρια –δεξιά και αριστερή– κριτική και υπήρξε μεγάλη εμπορική αποτυχία. Οι νεότεροι Έλληνες κριτικοί, όμως, την ανακήρυξαν το 2006 καλύτερη ελληνική ταινία όλων των εποχών, ενώ πιο πρόσφατα ο Αμερικανός λογοτέχνης Τζόναθαν Φράνζεν έστρεψε ξανά το παγκόσμιο ενδιαφέρον επάνω της, κάνοντάς της εκτενή μνεία στο ευπώλητο, πολυβραβευμένο μυθιστόρημά του "Ελευθερία".
Ο Κοσμάς, νεαρός οδηγός ενός φορτηγού, είναι πνιγμένος στα χρέη. Θα αναγκαστεί να καταφύγει σε έναν τοκογλύφο, ο οποίος θα τον παρασύρει στον κόσμο της παρανομίας. Με αρκετές ατέλειες κι ένα διδακτισμό που σήμερα μοιάζει ξεπερασμένος, η "Μαγική Πόλη" απελευθέρωσε στο πανί μια σαρωτική κοινωνική ένταση, εντυπωσιάζοντας με την πρωτοφανή για τα εγχώρια δεδομένα νεορεαλιστική ατμόσφαιρα, τους ζωντανούς, λαϊκούς χαρακτήρες (από τον δυναμικό Γιώργο Φούντα έως τον πρωτοεμφανιζόμενο Θανάση Βέγγο) και την ειλικρίνεια της πολιτικής καταγγελίας της.
Τη βραδιά που κλείνει τα 50 του χρόνια, ένας ραδιοφωνικός παραγωγός αναζητά έναν παλιό έρωτά του, παίζοντας στον αέρα τα μηνύματα που διέσωσε ο παλιός τηλεφωνητής του. Ανάλαφρος και νοσταλγικός, ο Ρένος Χαραλαμπίδης διαστέλλει μια τρυφερή ιδέα (για μικρού μήκους ταινία) και στέλνει ένα ερωτικό, όσο και φλύαρο, κινηματογραφικό γράμμα στη νυχτερινή Αθήνα. Με λιγότερη δημιουργικότητα, φρεσκάδα και τρέλα, το ίδιο σκόρπιες ιδέες, αλλά περισσότερη ωριμότητα και μελαγχολία απ’ ό,τι στις προηγούμενες δουλειές του.
Η ιστορία της συνοικίας του Νέου Κόσμου, παλιότερα γνωστής ως Δουργούτι, αναβιώνει μέσα από την περιπλάνηση ενός μεσίτη, ο οποίος θέλει να επενδύσει στην περιοχή. Μέσα από αρχειακό υλικό και εξομολογήσεις περισσότερο ή λιγότερο επώνυμων κατοίκων (Χάρις Αλεξίου, Γιάννης "Μπαχ" Σπυρόπουλος, Σπύρος Μπιμπίλας, Γιώργος Δέδες) ο Δημήτρης Μπαβέλλας ("Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ") περιγράφει την πολλαπλή μεταμόρφωση ενός αθηναϊκού λαϊκού προαστίου κατά τον 20ό αιώνα. Η διαδρομή δεν εκπλήσσει, είναι όμως πολιτικοκοινωνικά ευαίσθητη και κατά στιγμές συγκινητική.
Μικροντίλερ που μπλέκεται στον κόσμο της νύχτας, ο Βαγγέλης θέλει να ξεκόψει, αλλά οι οικονομικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του τον παρασύρουν όλο και βαθύτερα. Αν και σεναριακά "κολλάει" κατά στιγμές, προχωρώντας καθαρά διεκπεραιωτικά, το κατόρθωμα αυτής της τίμιας, καθαρής κινηματογραφικής προσπάθειας είναι πως πείθει για την αλήθεια των ιδεών και των χαρακτήρων της, πως δένει το γειωμένο ρεαλισμό της με ένα σαρδόνιο χιούμορ και πως (από τη σκηνοθεσία και τη σκηνογραφία ως τις ερμηνείες και τη μουσική) επιχειρεί να περιγράψει τη – φτηνή - εθνική αλήθεια μας με όρους του 21ου αιώνα.
Δείτε τις καλύτερες ταινίες που θα παίζουν στη Γιορτή του Σινεμά.