Με "Maria" Κάλλας σηκώνει αυλαία το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η πολυαναμενόμενη βιογραφία της θρυλικής σοπράνο «ανοίγει» το θεσμό που σβήνει τους προβολείς του με το «The End» του Τζόσουα Οπενχάιμερ.

Maria_Αντζελίνα_Τζολί_2 ©Pablo Larrain

Πρωτοκλασάτη έναρξη για το προσεχές 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (31/10-11/10) το οποίο μόλις ανακοίνωσε πως "ανοίγει" με την πολυαναμενόμενη βιογραφία της Μαρία Κάλλας.

Ο λόγος, φυσικά, για το "Maria", την ταινία σκηνοθετεί ο στυλίστας Πάμπλο Λαραΐν ("No"), ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο κρατά η οσκαρική Αντζελίνα Τζολί. Ο Χιλιανός σκηνοθέτης ευθύνεται για μερικές από τις καλύτερες κινηματογραφικές βιογραφίες που έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη, έχοντας αφήσει διακριτό στίγμα σε αυτό το άτυπο σινε-είδος ανατρέποντας τις συμβάσεις του. Μεταξύ άλλων, ο Λαραΐν βρίσκεται πίσω από το το αριστουργηματικό "Νερούδα" (2016) και τα ιδιοσυγκρασιακά "Jackie" (2016) και "Spencer" (2021) που αφορούν τις ζωές των Τζάκι Κένεντι και πριγκίπισσας Νταϊάνα, αντίστοιχα. Πιο πρόσφατα, πρεμιέρα στο Netflix πραγματοποίησε το "El Conde", όπου ο δικτάτορας Αουγούστο Πινοσέτ απεικονίζεται ως ένα γηρασμένο βαμπίρ που αποφασίζει, επιτέλους, να πεθάνει.

Maria Αντζελίνα Τζολί
©Pablo Larrain

Τώρα, στο "Maria", ο Λαραΐν εμπνέεται από τη θυελλώδη ζωή της Κάλλας και συγκεκριμένα από τις τελευταίες μέρες της ντίβας της όπερας, όταν έμενε στο Παρίσι τη δεκαετία του '70. Τα γυρίσματα της ταινίας πέρασαν από την Ελλάδα, τη Βουδαπέστη, το Μιλάνο και φυσικά την Πόλη του Φωτός. Το "Maria" κυκλοφορεί στους κινηματογράφους στις 5 Δεκεμβρίου από το Cinobo και τη Faliro House.

Εκτός από την Τζολί στο "Maria" πρωταγωνιστούν ακόμα οι Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Άλμπα Ρορβάχερ, Χαλούκ Μπιλγκινέρ, Κόντι Σμιτ-ΜακΦί και Βαλέρια Γκολίνο. Το σενάριο υπογράφει ο Στίβεν Νάιτ, ο οποίος είχε δουλέψει με τον Λαραΐν στο "Spencer", αλλά επιπλέον βρίσκεται πίσω από τις διάσημες σειρές "Peaky Blinders" και "Taboo". Στο σινεμά μεταξύ άλλων έχει σκηνοθετήσει το αγωνιώδες "Σε Λάθος Χρόνο" (2013) και έχει συνεργαστεί με τον σπουδαίο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ ("Επικίνδυνες Υποσχέσεις").

Maria

Με αφορμή το "Maria", ο Λαραΐν έχει δηλώσει: "Είμαι τρομερά ενθουσιασμένος που ξεκινάμε τα γυρίσματα μιας ταινίας που ελπίζω να φέρει την απίστευτη ζωή και το έργο της Μαρία Κάλλας ενώπιον του κοινού όλου του κόσμου, χάρη στο υπέροχο σενάριο του Στίβεν Νάιτ, τη δουλειά όλων των ηθοποιών και του συνεργείου, αλλά φυσικά και την απίθανη δουλειά και αδιανόητη προετοιμασία της Ατζελίνα". Εδώ να σημειώσουμε πως τα κουστούμια που χρησιμοποιούνται στο "Maria" αποτελούν πρωτότυπα ρούχα που φόρεσε η ίδια η Κάλλας.

Ο ανταποκριτής του "α", Χρήστος Μήτσης, είδε το "Maria" στη Βενετία και έγραψε σχετικά: "Περισσότερο ακαδημαϊκή στη φόρμα της από τα υπόλοιπα biopics του Χιλιανού σκηνοθέτη, η προσέγγιση στην προσωπικότητα της μεγαλύτερης ντίβας του λυρικού θεάτρου παραμένει ευρηματική και άκρως ενδιαφέρουσα, ισορροπώντας διαρκώς πάνω στα αντικειμενικά γεγονότα και την υποκειμενική ερμηνεία τους. Η έντονα φαταλιστική διάθεση συγκρούεται με το ιστορικά και πολιτικοκοινωνικά καθορισμένο περιβάλλον (οι δυο "υπηρέτες" - Πιερφραντσέσκο Φαβίνο και Άλμπα Ρορβακερ - της αποτραβηγμένης σοπράνο δημιουργούν μια εξαιρετική αντίστιξη), η αντιπαράθεση ζωής και τέχνης είναι συντριπτική και ενώ η κάμερα του Λαραΐν δημιουργεί μια σουρεαλιστικά παραισθησιακή ατμόσφαιρα, η ερμηνεία της Τζολί ως Μαρία Κάλλας κάνει το ψυχογράφημα βαθύ, διεισδυτικό και ανθρώπινο".

Με μια εξίσου σημαντική ταινία, όμως, ρίχνει αυλαία το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το "The End" του δύο φορές υποψήφιου για Όσκαρ ντοκιμαντερίστα Τζόσουα Οπενχάιμερ, ο οποίος θα παρευρεθεί στην προβολή.

Ο δημιουργός των σπουδαίων "Act of Killing" (2012) και "Look of Silence" (2014), εδώ σκηνοθετεί ένα μετα-αποκαλυπτικό μιούζικαλ για το τέλος του κόσμου, που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τη χρυσή εποχή του είδους και έχει πρωταγωνιστές τους Τίλντα Σουίντον και Μάικλ Σάνον.

The End ταινία 2
©Felix Dickinson / NEON

Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη: "Είκοσι πέντε χρόνια μετά από μια περιβαλλοντική καταστροφή που μετέτρεψε τη Γη σε μη κατοικήσιμο πλανήτη, η Μητέρα, ο Πατέρας και ο Γιος μένουν εγκλωβισμένοι σε ένα πολυτελές καταφύγιο, όπου προσπαθούν να διατηρήσουν την ελπίδα και μια έννοια κανονικότητας, συνεχίζοντας τις τελετουργίες της καθημερινότητας, έως τη στιγμή που η άφιξη μιας άγνωστης, του Κοριτσιού, ανατρέπει αυτή τη ρουτίνα. Για τον Γιο, έναν αφελή 20χρονο που δεν έχει δει ποτέ τον έξω κόσμο, η νέα άφιξη είναι συναρπαστική. Ξαφνικά, οι εύθραυστοι δεσμοί τυφλής αισιοδοξίας που ενώνουν αυτή την ομάδα προνομιούχων αρχίζουν να ξεφτίζουν. Καθώς οι εντάσεις αυξάνονται, αυτή η φαινομενικά ειδυλλιακή συνύπαρξη αρχίζει να καταρρέει, ενώ απωθημένες ενοχές και καταπιεσμένη δυσαρέσκεια απειλούν την ισορροπία της οικογένειας. Την ίδια στιγμή, έρχονται αντιμέτωποι με πικρές αλήθειες που τους δείχνουν έναν διαφορετικό δρόμο προς τα εμπρός, έναν δρόμο που βασίζεται στην αποδοχή, στην αγάπη και στην ικανότητα για αλλαγή.

The End ταινία 1
©Felix Dickinson / NEON

Η αδυναμία του ανθρώπου να αναλάβει την ευθύνη των πράξεών του και να αποδεχτεί το βάρος των συνεπειών. Η εθελοτυφλία των διά βίου προνομιούχων απέναντι στο φάσμα μιας οφθαλμοφανούς καταστροφής. Οι μύθοι και οι ψευδαισθήσεις μιας κοινωνίας, αλλά και μιας ολόκληρης κοσμοθεωρίας, που έχει μετατρέψει την απληστία σε τρόπο ζωής και ύπαρξης. Όλα τα παραπάνω ξεδιπλώνονται σε ένα σαρκαστικό μείγμα μαύρης κωμωδίας, ιδιότυπης επιστημονικής φαντασίας και ψυχολογικού θρίλερ με πολιτικές προεκτάσεις και οικολογικούς απόηχους".

Το "The End" κυκλοφορεί στις 12 Δεκεμβρίου στους ελληνικούς κινηματογράφους από τη Weird Wave.

Διαβάστε όλα τα νεότερα για το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.