Το Θηρίο

2

Ο έρωτας και ο (υπαρξιακός) τρόμος ταξιδεύουν στο χρόνο, καθώς μια νουβέλα του Χένρι Τζέιμς διασκευάζεται ψυχρά και εγκεφαλικά ως μελόδραμα, θρίλερ και επιστημονική φαντασία.

Το Θηρίο

Με διαφορά λίγων μόλις μηνών, δυο γαλλόφωνες διασκευές της ίδιας νουβέλας, το "La Bête Dans la Jungle" του Πατρίκ Σιά και το "Θηρίο" του Μπερτράν Μπονελό, έκαναν πρεμιέρα στα περσινά Φεστιβάλ Βερολίνου και Βενετίας, αντίστοιχα. Το δημοσιευμένο το 1903 "Θηρίο στη ζούγκλα" του Χένρι Τζέιμς αφορά έναν άντρα ο οποίος καταστρέφει τη ζωή του, καθώς είναι αδύνατον να ξεφύγει από τις παραισθήσεις μιας απροσδιόριστης επικείμενης καταστροφής, η οποία δεν πραγματώνεται ποτέ. Προφητική λογοτεχνική ματιά σε έναν αιώνα που ξημέρωσε γεμάτος αισιόδοξες υποσχέσεις, δανείζει τώρα τις ανησυχίες της σε σκηνοθέτες οι οποίοι προσπαθούν να τις παραλληλίσουν με τους συλλογικούς φόβους της εποχής μας.


Ο Μπερτράν Μπονελό ("Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή", "Οίκος Ανοχής", "Zombi Child") το επιχειρεί μέσα από τρεις διαφορετικές ιστορίες, στις οποίες ένας άντρας και μια γυναίκα συναντιούνται κάθε φορά υπό διαφορετικές συνθήκες στο Παρίσι του 1910, στο Λος Άντζελες του 2014 και ξανά στη γαλλική πρωτεύουσα του 2044. Εκείνη ανησυχεί διαρκώς για κάτι κακό που θα συμβεί, χωρίς να μπορεί να το προσδιορίσει, αίσθηση η οποία μπαίνει διαρκώς ως αόρατο εμπόδιο στην υποσχόμενη ερωτική σχέση της. Μπορεί, όμως, ο έρωτας και η (υπαρξιακή) αβεβαιότητα να πάρουν διαφορετικούς δρόμους; Νοείται πάθος χωρίς ρίσκο ή ανθρωπιά χωρίς συναίσθημα; Χωρίς φόβο, αμφιβολία και ανασφάλεια;


Τολμηρός δημιουργός στον οποίο αρέσει η ριψοκίνδυνη μείξη των κινηματογραφικών ειδών, ο Μπονελό περνάει από το μελόδραμα εποχής στο θρίλερ και από εκεί στη δυστοπική φαντασία, περιγράφοντας με αφηγηματική επιδεξιότητα (θεαματικότατη η σκηνή της πλημμύρας), αλλά και με εγκεφαλική ψυχρότητα τη διαχρονική αντιπαράθεση λογικής και ενστίκτου, κοινωνικής ευημερίας και προσωπικής δυστυχίας. Με διαρκείς σινεφίλ αναφορές (από το "Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ" ως τον Ντέιβιντ Λιντς), διηγείται ένα σκοτεινό παραμύθι πάνω στις αυτοκαταστροφικές υστερίες του 21ου αιώνα, το οποίο τελικά αυτοπαγιδεύεται στις φιλοσοφικές αλληγορίες, τις σεναριακές ανατροπές (ψευδαισθήσεις μέσα σε ψευδαισθήσεις) και τις σκηνοθετικές πονηριές (εναλλαγή στο φορμά του κάδρου).

Γαλλία, Καναδάς. 2023. Διάρκεια: 146΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Το Θηρίο

La Bête
2
  • Σινεφίλ
  • 2023
  • Διάρκεια: 146 '
  • Μπερτράν Μπονελό

Από το 1910 έως το 2044, η Γκαμπριέλ και ο Λιούις συναντιούνται ξανά και ξανά, κάθε φορά κάτω από διαφορετικές συνθήκες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.