Μια αληθινά ρηξικέλευθη δημιουργός και μία από τις σημαντικότερες σκηνοθέτριες του ελληνικού σινεμά, η Αντουανέττα Αγγελίδη, βρίσκεται στο επίκεντρο αφιερώματος που παρουσιάζει σύντομα το 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου (5-18/12) στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Η Αγγελίδη, η οποία πρόσφατα βραβεύτηκε για το έργο της από τον εξαιρετικά σημαντικό φορέα Anthology Film Archives, ευθύνεται για μια αυθεντικά avant-garde φιλμογραφία, στην οποία έχουμε δει μια από τις καλύτερες σκηνές στην ιστορία του εγχώριου κινηματογράφου. Έτσι, μοιάζει απολύτως ταιριαστό το εν λόγω αφιέρωμα με το πνεύμα του Πρωτοποριακού, το οποίο παρουσιάζει τέσσερις εμβληματικές ταινίες της σκηνοθέτριας. Πρόκειται για τα φιλμ "Κλέφτης ή Η Πραγματικότητα" (2001), "Οι Ώρες - Μια Τετράγωνη ταινία" (1995), "Τόπος" (1985), "Idées Fixes / Dies Irae (Παραλλαγές στο ίδιο θέμα)" (1977), ενώ προβάλλονται ακόμη οι μικρού μήκους "Ώρα μεσημεριού" (2006) και "121280 Ritual" (1980/2008).
Στο πλαίσιο του αφιερώματος δε θα μπορούσε να λείπει το πρόσφατο ντοκιμαντέρ "Έμμονες Ώρες στον Τόπο της Πραγματικότητας" (2023), ένα συγκινητικό πορτρέτο της δημιουργού γυρισμένο από την κόρη της και επίσης σκηνοθέτρια, Ρέα Βαλντέν. Τέλος, στις 7/12 (17.00) Βαλντέν και Αγγελίδη συμμετέχουν σε masterclass όπου συνομιλούν με τους Αθηνά Αθανασίου (καθηγήτρια Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, Πάντειο Πανεπιστήμιο), Φιλ Ιερόπουλο (σκηνοθέτης, καλλιτέχνης και ερευνητής), Σάββα Μιχαήλ (συγγραφέα) και Έλενα Χαμαλίδη (αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας Τέχνης, Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο).