Η κορυφαία ντοκιμαντερίστρια Εύα Στεφανή επιλέγει τις ταινίες του Ciné-Club στο Γαλλικό Ινστιτούτο

Μία από τις σημαντικότερες σκηνοθέτριες του ελληνικού σινεμά διαλέγει τρία φιλμ για τον κύκλο δωρεάν προβολών στην αίθουσα του ιδρύματος.

Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο «Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο»

Ο επιτυχημένος θεσμός του Ciné-Club στο Γαλλικό Ινστιτούτο συνεχίζεται με τρεις επιλογές της κορυφαίας ντοκιμαντερίστριας Εύας Στεφανη. Η καταξιωμένη σκηνθέτρια παίρνει λευκή κάρτα από το Ciné-Club και παρουσιάζει μια τριάδα must ταινιών που πρόκειται να προβληθούν δωρεάν στη σκοτεινή αίθουσα του Ινστιτούτου.

Πρόκειται για τα σπουδαία φιλμ: "Η Αταλάντη" (Ζαν Βιγκό, 1934) - 18/10 (20.00), "Playtime" (Ζακ Τατί, 1967) - 27/11 (20.00), "Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο" (Ανιές Βαρντά, 1985) - 11/12 (20.00). Ακολουθούν παρακάτω περισσότερες σχετικές πληροφορίες.

Οι ταινίες της λευκής κάρτας στην Εύας Στεφανή:

1η προβολή | Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, 20:00.
Η Αταλάντη (L’ Atalante), του Jean Vigo (88' - 1934 - Γαλλία)
με τους: Michel Simon, Dita Parlo, Jean Dasté
Η νεαρή σύζυγος ενός ναυτικού, αναζητώντας διέξοδο στη μονοτονία της ζωής στη φορτηγίδα "l'Atalante", αφήνεται να παρασυρθεί από τους πειρασμούς της ωραίας ζωής στην πόλη, οδηγώντας τον σύζυγό της σε απόγνωση. Όμως, βαθιά απογοητευμένη, επιστρέφει κοντά του. Το νιόπαντρο ζευγάρι ξαναβρίσκει την ευτυχία πλέοντας κατά μήκος των ποταμών, παρέα με τον γερο-ναυτικό Jules.

2η προβολή | Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024, 20:00. 
Playtime, του Jacques Tati (124' -1967 - Γαλλία)
με τους: Jacques Tati, Barbara Dennek, Jacqueline Lecome
Μια ομάδα Αμερικανίδων τουριστριών επιλέγει ένα ταξιδιωτικό πακέτο που τους επιτρέπει να περνούν ένα εικοσιτετράωρο σε μία πρωτεύουσα. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο τουOrly, συνειδητοποιούν ότι το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας δε διαφέρει σε τίποτα από όλα τα άλλα. Καταφθάνονταςστο Παρίσι, διαπιστώνουν επίσης ότι το τοπίο δε διαφέρει κατά πολύ από εκείνο των άλλων πρωτευουσών...

3η προβολή | Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024, 20:00. 
Δίχως Στέγη, δίχως Νόμο (Sans toit ni loi), της Agnès Varda (105' –1985 - Γαλλία)
με τους: Sandrine Bonnaire, Macha Méril, Stéphane Freiss. Ταινία με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.
Ένα περιπλανώμενο κορίτσι βρέθηκε νεκρό από το κρύο. Το ζήτημα αφορά έναν αστυνομικό ή έναν κοινωνιολόγο; Τι μπορούμε να μάθουμε για εκείνη και πως αντέδρασαν αυτοί με τους οποίους συναντήθηκε; Αυτό είναι το θέμα του Δίχως Στέγη, δίχως νόμο. Η κάμερα ακολουθεί στενά τη Μόνα και εξιστορούνται οι δύο τελευταίοι μήνες της περιπλάνησης της. Περιπλανιέται. Στήνει τη σκηνή της κοντά σε ένα γκαράζ ή ένα νεκροταφείο. Περπατάει, μέχρι το τέλος των αντοχών της.

Το βιογραφικό της Εύας Στεφανή:

Η Εύα Στεφανή γεννήθηκε στις ΗΠΑ και ζει στην Αθήνα. Έχει σκηνοθετήσει πάνω από 30 ταινίες, που κινούνται μεταξύ εθνογραφικού και πειραματικού κινηματογράφου. Μεταξύ αυτών οι ταινίες: Γράμματα από το Άλμπατρος (1996), Συγκάτοικοι (1999), Ακρόπολις (2001), Το Κουτί (2004), Αθήναι (2007), Τι ώρα είναι (2007), Λουόμενοι (2008), Χειρόγραφο (2017), Μέρες και Νύχτες της Δήμητρας Κ. (2021). Οι ταινίες της έχουν αποσπάσει πολλές διεθνείς διακρίσεις  (Oberhausen, Cinema du Reel, Fipresci, L‘Europe au tour de l‘Europe κ.α.) Τα τελευταία επτά χρόνια έχουν γίνει πολλά αφιερώματα στο σύνολο του έργο της  στην Ευρώπη και στην Αμερική. Μετά το 2000 συμμετείχε σε σημαντικές διεθνείς εικαστικές διοργανώσεις, όπως η documenta 14. Το 2019 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 58η Biennale της Βενετίας από κοινού με τους Ζάφο Ξαγοράρη και Πάνο Χαραλάμπους. Σπούδασε στο Πολιτικό Τμήμα της Νομικής και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο πεδίο της Κινηματογραφικής  Θεωρίας και Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU). Στη συνέχεια έκανε σπουδές στον κινηματογράφο –με έμφαση στο ντοκιμαντέρ– στη Σχολή VARAN στο Παρίσι και στο National Film & TV School στη Βρετανία. Η διδακτορική της διατριβή αφορά στις αναπαραστάσεις της Ελλάδας στον εθνογραφικό κινηματογράφο (Πάντειο, 1997).
Είναι καθηγήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο ΕΚΠΑ. Η τελευταία της ταινία, ένα ντοκιμαντέρ για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, έχει  τίτλο Η καρδιά του ταύρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.