Είδαμε από κοντά το ανανεωμένο σινεμά Ολύμπιον

Με ολοκαίνουρια καθίσματα και ένα συνολικό φρεσκάρισμα η εμβληματική αίθουσα της Θεσσαλονίκης μπαίνει σε νέα εποχή.

Ολύμπιον νέο 1

Ένα πάγιο πλην ανεπίσημο σε γενικές γραμμές αίτημα των απανταχού σινεφίλ μόλις εκπληρώθηκε. Ο εμβληματικός κινηματογράφος Ολύμπιον, η αίθουσα - σημείο αναφοράς του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, απέκτησε νέα καθίσματα και ένα συνολικό φρεσκάρισμα.

Παύλος Ζάννας νέο 1

Οι δύο αίθουσες του σινεμά, η πλατεία και ο "Παύλος Ζάννας" δηλαδή, πλέον διαθέτουν  νέες μοκέτες και αναπαυτικές, σύγχρονες θέσεις, ενώ αναδιαμορφώθηκαν όσο χρειάζεται για να γίνουν πραγματικά ευρύχωρες. Το διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι, καθώς παρακολουθήσαμε την παρουσίαση των χώρων από τη Γενική Διευθύντρια του φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή Ορέστη Ανδρεαδάκη, με τη κοπιώδη δουλειά πολλών μηνών όχι απλά να φτάνει σε ένα αίσιο τέλος, αλλά να κολακεύει ειλικρινά το Ολύμπιον. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως η αισθητική παρέμβαση στον κινηματογράφο έγινε δραστικά αλλά διακριτικά, με τις χαρακτηριστικές κόκκινες και μπλε αποχρώσεις να παραμένουν, προστατεύοντας την αίσθηση οικειότητας και κλάσης που προϋπήρχαν στις αίθουσες.

Ολύμπιον νέο 2

Με τα νέα δεδομένα, το Ολύμπιον αριθμεί πλέον 406 θέσεις στην πλατεία, 80 στο θεωρείο και 180 στον "Παύλο Ζάννα". Οι προσεκτικοί παρατηρητες θα διαπιστώσουν πως έχουν διατηρηθεί τα ταμπελάκια των αριθμών από τα προηγούμενα καθίσματα τα οποία παρεμπιπτόντως, έγιναν ανάρπαστα, καθώς δόθηκαν στους κατοίκους τη Θεσσαλονίκης έναντι ενός εξαιρετικά χαμηλού ποσού (10€). Παράλληλα, όσα έμειναν από τον "Παύλο Ζάννα" έγιναν δωρεάν στη σχολή κινηματογράφου της πόλης. Την αντικατάσταση των θέσεων ανέλαβε το γραφείο "Νικηφορίδης / Cuomo Αρχιτέκτονες" και την προμήθεια και τοποθέτηση των καθισμάτων η εταιρεία BIRO. Οι επιμέρους εργασίες έγιναν από επιχειρήσεις της Θεσσαλονίηκς.

Παύλος Ζάννας νέο 2

Σημαντικό κομμάτι του νέου Ολύμπιον είναι η προσβασιμότητα. Σε ένα κτήριο που δεσμεύεται από πολύπλοκη γραφειοκρατία λόγω ιστορικότητας και διατηρητέας χρήσης, έχουν τοποθετηθεί αναβατόρια για την εξυπηρέτηση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, με αποτέλεσμα να λογίζονται ως καθολικά προσβάσιμα. Φυσικά, οι άνθρωποι του φεστιβάλ συνεχίζουν να εργάζονται ώστε να συνεχιστεί ο εμπλουτισμός της προσβασιμότητας στο μέλλον.

Το μόνο που μένει, λοιπόν, είναι να ευχηθούμε καλές προβολές στο αγαπημένο Ολύμπιον και τη νέα εποχή που μόλις εγκαινιάστηκε.

Ολύμπιον προσβασιμότητα

Βίντεο από την ανακατασκευή του Ολύμπιον:

Βίντεο από την ανακατασκευή του "Παύλου Ζάννα":

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.