Το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα "Anora" είναι η ταινία έναρξης των 30ων Νυχτών Πρεμιέρας

Το φιλμ του Σον Μπέικερ που θριάμβευσε στις Κάννες «ανοίγει» το επετειακό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Anora

Όσοι θυμούνται το αφιέρωμα του 2015, το πρώτο παγκοσμίως προς τιμήν του σκηνοθέτη, δεν εκπλήσσονται στο άκουσμα της είδησης πως το "Anora" του Σον Μπέικερ πρόκειται να "ανοίξει" το επετειακό 30ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας (2-14/10).

Μια από τις σημαντικότερες φωνές του αμερικάνικου ανεξάρτητου σινεμά τον 21ο αιώνα, ο Μπέικερ κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα με το "Anora" στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών, δικαιώνοντας μια βαθιά ανθρώπινη όσο και ασύγκριτη φιλμογραφία χρόνων. Στην ανταπόκρισή του από την Κρουαζέτ, ο απεσταλμένος του "α" Χρήστος Μήτσης έγραψε για την ταινία: "Ο Μπέικερ φέρνει σε πρώτο επίπεδο τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του, τα πάθη και τα λάθη τους, περιγράφοντας με κασαβετική ευθύτητα την ανισόρροπη σχέση του κοινωνικού περιθωρίου με το αμερικανικό όνειρο. Είναι σκληρός και ταυτόχρονα αστείος, τρυφερός και απρόβλεπτος, σε μια indie κωμωδία με Ρώσους ολιγάρχες, Νεοϋρκέζες στριπτιζούδες, ξέφρενες νύχτες στο Λας Βέγκας και μια καλά κρυμμένη μελαγχολία".

Οι 30ες Νύχτες Πρεμιέρας διεξάγονται στους κινηματογράφους Άστορ, Άστυ, Δαναός 1 & 2, Cinobo Όπερα 1 & 2, όπως επίσης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Παλλάς. Το πλήρες πρόγραμμα ανακοινώνεται στις 25/9, ενώ όλα τα νεότερα για το φεστιβάλ θα τα βρείτε εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Στεφάν Μπριζέ πιστεύει πως "ο ηθοποιός είναι η ψυχή κάθε ταινίας"

Ο πολυβραβευμένος Γάλλος σκηνοθέτης μάς εξηγεί πώς από τη γνωστή εργασιακή τριλογία του με τον Βενσάν Λιντόν βρέθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας με το μελαγχολικό ρομαντικό δράμα "Μαζί Ξανά".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
12/09/2024

Κώδικας Κινδύνου

Ένα αρχικά ψυχαγωγικό σασπένς θρίλερ, παρά τις εξόφθαλμες ομοιότητές του με πρόσφατα φιλμ, οδηγείται σε μια υπερβολή που φλερτάρει με το γκροτέσκο και δεν αγγίζει παρά μονάχα την επιφάνεια όσων το απασχολούν.

Το Κοράκι

Ριμέικ που (απο)μιμείται αισθητικά την ταινία του Άλεξ Πρόγιας, χωρίς αίσθηση προσανατολισμού και με πλήρη απουσία καινοτόμων ιδεών που να δικαιολογούν την ύπαρξή του.

Μαζί Ξανά

Μελαγχολικό δράμα ημιτονίων, το οποίο αναμετριέται με το άχθος των επιλογών του παρελθόντος, κεντώντας με μουντά, υπνωτιστικά χρώματα τον καμβά ενός συγκινητικού ρομάντζου.

Μικρά Πράγματα που Πήγαν Λάθος

Οι έξυπνες σεναριακές ιδέες, το μαύρο χιούμορ και οι στιβαρές ερμηνείες προσδίδουν χαρακτήρα σε ένα περιστασιακά αξιομνημόνευτο ντεμπούτο, το οποίο διαχειρίζεται άνισα το υλικό του.

Μια Συνηθισμένη Υπόθεση

Στιβαρό και υποβλητικό δικαστικό δράμα με κοφτερό βλέμμα, το οποίο επενδύει στη σημασία της νομικής πειθούς και των χαρακτηριστικών ενός γυναικοκτόνου, αλλά αδικείται από την άσκοπη μελοδραματική τροπή που υιοθετεί από το πουθενά.

Fires on the Plain

Σοκαριστικές εικόνες Αποκάλυψης και μια ζοφερή αίσθηση ματαιότητας σηματοδοτούν μία από τις πιο αμείλικτες αντιπολεμικές ταινίες όλων των εποχών.