Μικρά Πράγματα που Πήγαν Λάθος

2

Οι έξυπνες σεναριακές ιδέες, το μαύρο χιούμορ και οι στιβαρές ερμηνείες προσδίδουν χαρακτήρα σε ένα περιστασιακά αξιομνημόνευτο ντεμπούτο, το οποίο διαχειρίζεται άνισα το υλικό του.

Μικρά Πράγματα που Πήγαν Λάθος 1

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρη Βαφειάδη, το οποίο έρχεται δεκατέσσερα χρόνια μετά τη μοναδική, βραβευμένη στη Δράμα μικρού μήκους του (το σκληρού ρεαλισμού "13½"), χωρίζεται σε δύο κόσμους. Από τη μία βρίσκεται ο Φάνης (Θάνος Τοκάκης), ένας άντρας που βιώνει αδιέξοδα σε κάθε πεδίο της ζωής του. Χρήματα δεν έχει, με την οικογένειά του έχει αποξενωθεί και ζει έχοντας το απωθημένο πως κάποτε υπήρξε σταρ διάσημου ριάλιτι. Από την άλλη, υπάρχει ο Παύλος (Μιχάλης Συριόπουλος), ο οποίος φαινομενικά έχει τα πάντα. Ένα τέλειο σπίτι, έναν καλό γάμο και έναν φρόνιμο γιο. Πίσω από την αψεγάδιαστη επιφάνεια, βέβαια, βρίσκονται μυστικά, ψέματα και αποσιωπημένα λάθη που μπορούν να αποβούν μοιραία. Οι δύο παράλληλες ιστορίες τέμνονται όταν οι διαφορετικές ανάγκες των ταπεινωμένων ηρώων βρίσκουν μια παράδοξη κοινή λύση, η οποία ευελπιστούν να μην αποδειχθεί ένα ακόμα μικρό πράγμα που πήγε λάθος.

Μικρά Πράγματα που Πήγαν Λάθος 3

Παρότι δεν δηλώνεται ξεκάθαρα, ο Βαφειάδης απεικονίζει εδώ μια εκδοχή της Ελλάδας της κρίσης που τείνουμε να ξεχάσουμε. Ίσως έχει ξεπεραστεί η συζήτηση γύρω από την απότομη πτώση στο ναδίρ των ανθρώπων που είχαν βιώσει την ευημερία των 90s-00s, ωστόσο, εν προκειμένω γίνεται μια εμβάθυνση στα συμπλέγματα που βγήκαν στην επιφάνεια εξαιτίας αυτής της σαρωτικής ανατροπής. Ειδικά ο χαρακτήρας του Φάνη μετουσιώνει όλες τις ψευδαισθήσεις του μοντέρνου Έλληνα, όπως η εμμονή με τα περασμένα μεγαλεία ως αντιστάθμισμα της τωρινής μιζέριας και μια ακλόνητη απογοήτευση για τις ευκαιρίες που πέρασαν ανεπιστρεπτί. Οι αρετές της ταινίας εντοπίζονται ακριβώς στην επιλογή του Βαφειάδη να μην εξαντλήσει τις θεματικές του σε βαρύγδουπους σχολιασμούς, αλλά να ψυχογραφήσει τους ήρωές του χρησιμοποιώντας μαύρο χιούμορ και μερικές ευρηματικές σεναριακές ιδέες (η δουλειά του Φάνη). Πτυχές που απογειώνει με την ερμηνεία του ο –πάντα κινηματογραφικά αξιόπιστος– Θάνος Τοκάκης, ο οποίος ισορροπεί μεταξύ φρενίτιδας, αγανάκτησης και τρυφερότητας.

Μικρά Πράγματα που Πήγαν Λάθος 2

Τα βασικό πρόβλημα του φιλμ συνοψίζεται στον άνισο τρόπο που διαχειρίζεται τους δύο κόσμους του. Όταν η προσοχή μεταφέρεται στον Παύλο, κυριαρχεί η αίσθηση πως από την πρότερη πληθωρικότητα έχουμε περάσει πια σε κάτι πιο υποτονικό και άνευρο. Ομολογουμένως, πρόκειται για ένα ρίσκο του Βαφειάδη, καθώς η αλλαγή σε ένα ψυχρά εγκεφαλικό ύφος έρχεται να ταιριάξει με την ιδιοσυγκρασία του χαρακτήρα του, επιλογή απολύτως κατανοητή, αλλά κάπως αναμενόμενη. Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε δει "πλούσιους" σε αψεγάδιαστα πολυτελή διαμερίσματα, ανήμπορους να επικοινωνήσουν με τα συναισθήματά τους; Ίσως, πάλι, η κεντρική αφηγηματική ιδέα να ταίριαζε καλύτερα σε μια μικρού παρά σε μια μεγάλου μήκους, αν κρίνουμε από το πόσο απλώνεται η δραματουργία για να "αγγίξει" το φράγμα των 90 λεπτών.

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρά Πράγματα Που Πήγαν Λάθος

2
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 96 '
  • Χάρης Βαφειάδης

Ο Φάνης επιβιώνει μετά βίας οικονομικά και έχει αποξενωθεί από την οικογένειά του. Ο Παύλος φαίνεται να έχει τα πάντα, αλλά κατά βάθος η ζωή του είναι άδεια. Εξαιτίας ενός παράδοξου παιχνιδίσματος της τύχης, οι μοίρες τους θα διασταυρωθούν και θα σχεδιάσουν μια κομπίνα που ελπίζουν ότι θα αλλάξει τα πάντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.