Το Κοράκι

1,5

Ριμέικ που (απο)μιμείται αισθητικά την ταινία του Άλεξ Πρόγιας, χωρίς αίσθηση προσανατολισμού και με πλήρη απουσία καινοτόμων ιδεών που να δικαιολογούν την ύπαρξή του.

Το Κοράκι

Ας ξεκινήσουμε με μια φιλολογική απορία: Θα ερχόταν ποτέ η στιγμή να δούμε ένα ριμέικ του "Κορακιού" (Άλεξ Πρόγιας, 1994), εάν το Χόλιγουντ δεν διένυε παρατεταμένη περίοδο δυσανεξίας προς τις νέες, αυθεντικές, πρωτότυπες ιδέες; Πιθανότατα όχι, για περισσότερους από έναν λόγους. Αφενός, η ταινία του Πρόγιας, εκτός από το cult status της, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μύθο του Μπράντον Λι. Το γιο του Μπρους, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ενσαρκώνοντας τον Έρικ Ντρέιβεν, ένα μουσικό που επιστρέφει στη ζωή για να εκδικηθεί τη δολοφονία του ίδιου και της συντρόφου του. Αφετέρου, το πρωτότυπο "Κοράκι" αποτύπωσε επιδέξια το πνεύμα της εποχής του, τόσο χάρη στην αξέχαστη γοτθική εικονογραφία όσο και στις μουσικές επιλογές, που περιλαμβάνουν συγκροτήματα όπως οι Cure, οι Nine Inch Nails και οι Jesus and Mary Chain. Κοινώς, εάν αποφασίσεις να διασκευάσεις αυτό το φιλμ, το λιγότερο που οφείλεις είναι να το κάνεις αξιοπρεπώς.

Ο Ρούπερτ Σάντερς ("Το Φάντασμα στο Κέλυφος") είχε σίγουρα κάθε καλή πρόθεση να σκηνοθετήσει ένα τίμιο ριμέικ, μόνο που η απόπειρά του είναι τόσο συγκεχυμένη ώστε χρειάζεται ειλικρινής προσπάθεια για να εντοπίσεις τα όποια θετικά στοιχεία της· οι οποίες, βασικά, περιορίζονται στις ερμηνείες των Μπιλ Σκάρσγκαρντ και FKA Twigs. Από εκεί και πέρα, το μοντέρνο "Κοράκι" μοιάζει αναποφάσιστο σε κάθε επίπεδο, γι’ αυτό και πολύ γρήγορα εκτροχιάζεται. Πότε επενδύει στο να μοιάζει με αδέξια υπερηρωική περιπέτεια, έχοντας ως άλλοθι το κόμιξ του Τζέιμς Ο’Μπαρ στο οποίο βασίζεται, πότε θυμίζει μια σκοτεινή ερωτική ιστορία που, όμως, δεν προλαβαίνει να αναπτυχθεί πειστικά. Και, παράλληλα, αποφεύγει να ψηλαφήσει τις θεματικές που προσδίδουν ουσία στην ιστορία, όπως αυτή του πένθους. Επιπλέον φάουλ, το δανεισμένο από το παρελθόν στιλιζάρισμα, ελλείψει οποιασδήποτε αισθητικής καινοτομίας, το οποίο προσδίδει οφθαλμοφανείς ιδιότητες (απο)μίμησης και ισχνής δημιουργικότητας στο τελικό αποτέλεσμα. Δηλαδή, αλήθεια, το "Disorder" (Joy Division) στο σάουντρακ; Ριζοσπαστικό…

ΗΠΑ, Αγγλία. 2024. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κοράκι

The Crow
1,5
  • Περιπέτεια
  • 2024
  • Διάρκεια: 111 '
  • Ρούπερτ Σάντερς

Μετά την άγρια δολοφονία του ίδιου και της συντρόφου του, ο Έρικ κερδίζει μια δεύτερη ευκαιρία για να επιστρέψει στη ζωή και να πάρει εκδίκηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα "Anora" είναι η ταινία έναρξης των 30ων Νυχτών Πρεμιέρας

Το φιλμ του Σον Μπέικερ που θριάμβευσε στις Κάννες "ανοίγει" το επετειακό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
12/09/2024

Ο Στεφάν Μπριζέ πιστεύει πως "ο ηθοποιός είναι η ψυχή κάθε ταινίας"

Ο πολυβραβευμένος Γάλλος σκηνοθέτης μάς εξηγεί πώς από τη γνωστή εργασιακή τριλογία του με τον Βενσάν Λιντόν βρέθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας με το μελαγχολικό ρομαντικό δράμα "Μαζί Ξανά".

Κώδικας Κινδύνου

Ένα αρχικά ψυχαγωγικό σασπένς θρίλερ, παρά τις εξόφθαλμες ομοιότητές του με πρόσφατα φιλμ, οδηγείται σε μια υπερβολή που φλερτάρει με το γκροτέσκο και δεν αγγίζει παρά μονάχα την επιφάνεια όσων το απασχολούν.

Μαζί Ξανά

Μελαγχολικό δράμα ημιτονίων, το οποίο αναμετριέται με το άχθος των επιλογών του παρελθόντος, κεντώντας με μουντά, υπνωτιστικά χρώματα τον καμβά ενός συγκινητικού ρομάντζου.

Μικρά Πράγματα που Πήγαν Λάθος

Οι έξυπνες σεναριακές ιδέες, το μαύρο χιούμορ και οι στιβαρές ερμηνείες προσδίδουν χαρακτήρα σε ένα περιστασιακά αξιομνημόνευτο ντεμπούτο, το οποίο διαχειρίζεται άνισα το υλικό του.

Μια Συνηθισμένη Υπόθεση

Στιβαρό και υποβλητικό δικαστικό δράμα με κοφτερό βλέμμα, το οποίο επενδύει στη σημασία της νομικής πειθούς και των χαρακτηριστικών ενός γυναικοκτόνου, αλλά αδικείται από την άσκοπη μελοδραματική τροπή που υιοθετεί από το πουθενά.

Fires on the Plain

Σοκαριστικές εικόνες Αποκάλυψης και μια ζοφερή αίσθηση ματαιότητας σηματοδοτούν μία από τις πιο αμείλικτες αντιπολεμικές ταινίες όλων των εποχών.