Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ με το "The Room Next Door" κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο 81ο Φεστιβάλ Βενετίας

Δικαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί, ο 75χρονος Ισπανός σκηνοθέτης απέσπασε την ύψιστη διάκριση της φετινής κινηματογραφικής Μπιενάλε με το συγκινητικό δράμα του, το οποίο είναι και η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του.

The Room Next Door «Το Διπλανό Δωμάτιο»

Δίκαιη λίγο πολύ ήταν η μοιρασιά των βραβείων του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας, με το Χρυσό Λιοντάρι να καταλήγει στα χέρια ενός από τους κορυφαίους κινηματογραφικούς δημιουργούς του καιρού μας, ο οποίος βρέθηκε για πρώτη φορά στη Μόστρα πριν τέσσερις δεκαετίες με τις "Αμαρτωλές Καλόγριες". Πολλά μεσολάβησαν από τότε, όλα όμως στα... ισπανικά, με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ να επιχειρεί τώρα το πρώτο αγγλόφωνο βήμα του με το "The Room Next Door". Ένα συγκινητικότατο δράμα χαρακτήρων (εξαιρετικές οι Τίλντα Σουίντον και Τζούλιαν Μουρ) πάνω στην ευθανασία χωρίς σεναριακές ή σκηνοθετικές αιχμές, το οποίο ξεσήκωσε ένα 17λεπτο standing ovation στο τέλος της επίσημης προβολής του. Ήταν μια ασφαλής επιλογή για την πρόεδρο της φετινής κριτικής επιτροπής Ιζαμπέλ Ιπέρ, η οποία φρόντισε να μοιράσει τις διακρίσεις σε όλες τις ταινίες οι οποίες ξεχώρισαν - συγγνώμη από τους φίλους του "Queer" - από το διαγωνιστικό πρόγραμμα.

Το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο χαμηλότονο "Vermiglio" της Ιταλίδας Μάουρα Ντελπέρο ήταν μια καλοδεχούμενη μίνι έκπληξη (εμείς θα προτιμούσαμε το γεωργιανό "April", το οποίο περιορίστηκε στο Ειδικό Βραβείο), ενώ το έτερο μεγάλο φαβορί, το "The Brutalist" του Μπρέιντι Κόρμπετ, απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας, αλλά και εκείνο των κριτικών. Έτσι, το βραζιλιάνικο πολιτικό δράμα του Βάλτερ Σάλες "I' m Still Here", που άρεσε πολύ για την ειλικρίνεια και τη στιβαρότητά του, περιορίστηκε στο σενάριο, με τον Βενσάν Λιντόν να κερδίζει την αντρική ερμηνεία για την απλοϊκή καταγγελία "Jouer Avec le Feu" και την θαρραλέα Νικόλ Κίντμαν την αντίστοιχη γυναικεία για το ερωτικό θρίλερ "Babygirl". Η τελευταία, όμως, ήταν απούσα από την απονομή, γιατί ενώ έφτασε στην Βενετία, έπρεπε να επιστρέψει επειγόντως στην οικογένειά της λόγω του ξαφνικού θανάτου της μητέρας της Ζανέλ Αν Κίντμαν.

Babygirl
"Babygirl"

Τα βραβεία του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας 2024:

Διεθνές Διαγωνιστικό
Χρυσό Λιοντάρι: The Room Next Door (Πέδρο Αλμοδόβαρ)
Αργυρό Λιοντάρι - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: Vermiglio (Μάουρα Ντελπέρο)
Αργυρό Λιοντάρι Σκηνοθεσίας: Μπρέιντι Κόρμπετ ("The Brutalist")
Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: April (Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι)
Βραβείο Σεναρίου: Μουρίλο Χάουζερ, Εϊτόρ Λορέγα ("I'm Still Here")
Γυναικεία Ερμηνεία: Νικόλ Κίντμαν ("Babygirl")
Αντρική Ερμηνεία: Βενσάν Λιντόν ("Jouer Avec le Feu")
Βραβείο "Μαρσέλο Μαστρογιάνι" νέου ταλέντου: στον ηθοποιό Πολ Κιρσέρ ("Leurs Enfants Après Eux")
Βραβείο κριτικών (FIPRESCI): The Brutalist (Μπρέιντι Κόρμπετ)

Λιοντάρι του Μέλλοντος (πρωτοεμφανιζομένου σκηνοθέτη): Familiar Touch (Σάρα Φιτζέραλντ)
Βραβείο τμήματος "Ορίζοντες": Τhe New Year That Never Came (Mπόγκνταν Μουρεσάνου)
Βραβείο τμήματος "Εβδομάδα Κριτικής": Don’t Cry, Butterfly (Ντουόνγκ Ντιέου Λιν)

Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.