Οι Ναυαγοί

2,5

Ρεαλιστική περιπέτεια επιβίωσης η οποία, χωρίς καθόλου να πρωτοτυπεί, διαθέτει ουσιαστική σεναριακή λιτότητα και αποτελεσματική αφηγηματική ακρίβεια.

Οι Ναυαγοί

Εξαιρετικός σεναριογράφος, μόνιμος συνεργάτης του Ζακ Οντιάρ και βραβευμένος με δύο Σεζάρ ("Ο Προφήτης", "Σώμα με Σώμα"), ο Τομά Μπιντεγκέν (έχει γράψει και την "Οικογένεια Μπελιέ") περνάει για τρίτη φορά πίσω από την κάμερα, έχοντας σκηνοθετήσει το υποτιμημένο δράμα περιπλάνησης "Les Cowboys" (2015) και ένα σκετς του σπονδυλωτού "Selfie" (2019). Τώρα διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα της ιστιοπλόου, περιβαλλοντολογικής ακτιβίστριας και συγγραφέως Ιζαμπέλ Οτισιέ και δοκιμάζεται σε ένα τελείως διαφορετικό κινηματογραφικό πεδίο, στο οποίο μια ιστορία επιβίωσης συναντά ένα ψυχόδραμα πάνω στις σύγχρονες σχέσεις των δύο φύλων.


Στο κέντρο του κάδρου στέκεται λοιπόν ένα ζευγάρι και γύρω τους ο απέραντος Ειρηνικός ωκεανός. Ο Μπεν και η Λορά περιπλέουν τις δυτικές ακτές της Χιλής με το ιστιοπλοϊκό τους, φεύγοντας από την προκαθορισμένη πορεία τους για να επισκεφτούν ένα γραφικό έρημο νησί. Αγκυροβολώντας στα ανοιχτά, θα φτάσουν έως την ακτή με το φουσκωτό τους, αλλά μια καταιγίδα θα τους αναγκάσει να περάσουν τη νύχτα στις εγκαταστάσεις ενός έρημου καταυλισμού φαλαινοθήρων. Με μεγάλη έκπληξή τους όμως θα διαπιστώσουν το επόμενο πρωί πως το σκάφος τους έχει εξαφανιστεί από τον ορίζοντα. Με λιγοστές προμήθειες, χωρίς τρόπο επικοινωνίας και αντιμέτωποι με ένα εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να υπερβούν όχι μόνο τις φυσικές αλλά και τις ψυχολογικές αντοχές τους για να καταφέρουν να επιβιώσουν.


Ο Μπιντεγκέν κρατάει αποστάσεις τόσο από τη "Μυστηριώδη νήσο" του Ζιλ Βερν όσο και από τον "Ναυαγό" του Ρόμπερτ Ζεμέκις, αξιοποιώντας τα λιτά δεδομένα της αρχετυπικής ιστορίας του προς δύο κατευθύνσεις. Αφενός προς τη διερεύνηση των -κοινωνικοπολιτικών- συνθηκών που διαμορφώνουν τις εσωτερικές (αν)ισορροπίες του σύγχρονου ζευγαριού, αφετέρου προς την αφήγηση ενός ρεαλιστικού αγώνα επιβίωσης εν μέσω μιας φύσης η οποία αρνείται τις "πολιτισμένες" πολυτέλειες. Χωρίς καθόλου να πρωτοτυπεί, διαθέτει την ουσιαστική σεναριακή λιτότητα και την αποτελεσματική σκηνοθετική ακρίβεια, οι οποίες του επιτρέπουν να διαχειριστεί όλα τα κλισέ των δύο διαφορετικών κινηματογραφικών ειδών με καθησυχαστική αξιοπρέπεια.  

Γαλλία, Ισλανδία. 2023. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Ναυαγοί

Soudain Seuls / Suddenly
2,5
  • Περιπέτεια
  • 2023
  • Διάρκεια: 113 '
  • Τομά Μπιντεγκέν

Ένα ζευγάρι ναυαγεί σε ένα έρημο νησί στα ανοιχτά της Χιλής. Καθηλωμένοι σε ένα εχθρικό περιβάλλον με λιγοστές προμήθειες, ο Μπεν και η Λορά πρέπει να συνεργαστούν, δοκιμάζοντας τις φυσικές αντοχές τους αλλά και την ίδια τη σχέση τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.