Πήγαμε στα γυρίσματα του Υπάρχω, της βιογραφίας του Στέλιου Καζαντζίδη και πιο αναμενόμενης ελληνικής ταινίας της χρονιάς

Παρακολουθήσαμε την προετοιμασία της ταινίας «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου με πρωταγωνιστή τον Χρήστο Μάστορα στο ρόλο του Στέλιου Καζαντζίδη.

Υπάρχω παρασκήνια 1 ©Marilena Anastasiadou

Πέντε χρόνια μετά την "Ευτυχία" (Άγγελος Φραντζής) και τη στιχουργό Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, ένα ακόμα εμβληματικό πρόσωπο της πρόσφατης λαϊκής μουσικής ιστορίας περνά στη μεγάλη οθόνη. Ο λόγος, βεβαίως, για τον Στέλιο Καζαντζίδη, στη ζωή του οποίου βασίζεται η φιλόδοξη παραγωγή του "Υπάρχω" σε σκηνοθεσία του πολύπειρου δημιουργού Γιώργου Τσεμπερόπουλου ("Ο Εχθρός μου", "Πίσω Πόρτα"). Η ταινία, η οποία έχει δανειστεί τον τίτλο της από το μεγαλύτερο ίσως σουξέ του τραγουδιστή, είναι αναπόφευκτα η πιο αναμενόμενη ελληνική κυκλοφορία της χρονιάς. Όχι μόνο επειδή ο Καζαντζίδης παραμένει ένα από τα πιο αγαπητά ονόματα στη χώρα, με δεκάδες φανατικούς συλλόγους φίλων προς τιμήν του ανά την επικράτεια, αλλά επειδή, επιπλέον, έχει αναλάβει να τον υποδυθεί ένας από τους διασημότερους σύγχρονους τραγουδιστές. Ο λόγος, φυσικά, για τον Χρήστο Μάστορα, ο οποίος τόσο σόλο όσο και με το συγκρότημα ΜΕΛΙSSES έχει καταφέρει ένα σερί δισκογραφικών επιτυχιών που αποδεικνύεται από τις ασφυκτικά γεμάτες εμφανίσεις τους το χειμώνα σε όποιο νυχτερινό κέντρο κι αν εμφανίζονται. Τώρα, ωστόσο, το στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν οι αδιαπραγμάτευτα ταλαντούχοι συντελεστές του "Υπάρχω" είναι μεγάλο. Γι’ αυτό κι εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά μια μέρα γυρισμάτων ελάχιστα έξω από την Αθήνα.

Υπάρχω παρασκήνια 2
©Marilena Anastasiadou
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα στη Λούτσα

Λούτσα όπως Άγιος Κωνσταντίνος

Εάν είστε καθόλου σαν τον γράφοντα, κάποια στιγμή στη ζωή σας δεν είχατε αμάξι και ως νεαροί ενήλικες χρειάστηκε να περάσετε τα καλοκαίρια σας αναζητώντας προσβάσιμη παραλία με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Έτσι, εγώ τουλάχιστον, ανακάλυψα τη Λούτσα, κλασικό σημείο εξόρμησης πολλών Αθηναίων και τόπο που αντικαθιστά τον Άγιο Κωνσταντίνο για τις ανάγκες του "Υπάρχω". Ως γνωστόν, στην παραθαλάσσια κωμόπολη ο Καζαντζίδης διατηρούσε το εξοχικό του, το οποίο λειτουργούσε, επίσης, ως προσωπικό ησυχαστήριο. Εδώ αξίζει να θυμίσουμε πως ο τραγουδιστής υπήρξε τόσο δημοφιλής ώστε, λέγεται, ότι έφταναν ακόμα και ολόκληρα πούλμαν μέχρι τον Αγ. Κωνσταντίνο, σε μια απέλπιδα προσπάθεια θαυμαστών να τον δουν από κοντά. Ένας από αυτούς, ψυχραιμότερος, ήταν και ο γνωστός δημοσιογράφος Γιώργος Λιάνης, ο οποίος στην αρχή της καριέρας του κατάφερε να πάρει μια συνέντευξη ζωής από τον Καζαντζίδη. Αυτή αποτελεί και τη ραχοκοκαλιά του σεναρίου που υπογράφει η Κατερίνα Μπέη ("Φόνισσα") και στο οποίο βρίσκουμε τους δύο άντρες να συναντιούνται σε μια βάρκα και να συζητούν καθώς ο τραγουδιστής ψαρεύει. Το ρόλο του Λιάνη κρατά ο ανερχόμενος Δημήτρης Καπουράνης, ενώ οφείλουμε να επισημάνουμε πως ο Μάστορας ενσαρκώνει τον Καζαντζίδη σε βάθος χρόνων και όχι μόνο στην περίοδο της ακμής του. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επίσημη σύνοψη του "Υπάρχω", πρόκειται για τη "συγκινητική ιστορία ενός παιδιού μιας οικογένειας προσφύγων του Πόντου που κατάφερε να επιβιώσει και να μεγαλουργήσει χάρη στο τεράστιο ταλέντο του και κόντρα σε κάθε κοινωνική και προσωπική δυσκολία. Μουσική, έρωτες, οικογένεια, φίλοι, ψάρεμα, δημιουργία, μπράβοι της νύχτας, φανατικοί θαυμαστές, μεγάλες διαμάχες, δημιουργούν το ψηφιδωτό της ζωής του. Μία ταινία-αφιέρωμα σε έναν μεγάλο τραγουδιστή, που η φωνή του "μίλησε” στις καρδιές όλων των Ελλήνων, ανά τον κόσμο".

Υπάρχω παρασκήνια 3
©Marilena Anastasiadou
Ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης και η Κλέλια Ρένεση ως Καίτη Γκρέυ

Μάστορας όπως Καζαντζίδης

Την ώρα που το συνεργείο στήνει εξοπλισμό και σκηνικό σε έναν καλά κρυμμένο, πλην όμως γνωστό στους ντόπιους, γραφικό κόλπο με γαλαζοπράσινα νερά, ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος κάνοντας ένα τσιγάρο μου λέει: "Είναι δυνατόν να μη με ενδιαφέρει ο Καζαντζίδης; Αν δεν με ενδιαφέρει, να πάω να κοιταχτώ! Θέλω να πω, ακόμα και εάν εγώ ο ίδιος δεν είχα κάποια συγκεκριμένη σχέση μαζί του, είναι ένα πρόσωπο για το οποίο είναι αδύνατο να αρνηθείς να κάνεις μια ταινία". Εδώ που τα λέμε δεν έχει κι άδικο, αφού σπάνια έρχονται τέτοιες ευκαιρίες σε ένα σκηνοθέτη. Προτεραιότητά του, βέβαια, πριν αποδεχτεί την πρόταση της παραγωγού Tanweer, ήταν να διασφαλιστεί η ποιότητα του σεναρίου, κάτι που η έρευνα και η γνώση της Κατερίνας Μπέη κάλυψαν επαρκέστατα. Επόμενη πρόκληση, η ανεύρεση ηθοποιού. "Καθοριστικό ρόλο έπαιξε ο υπεύθυνος κάστινγκ Μάκης Γαζής, ο οποίος μια μέρα, αργά το βράδυ, με πήρε τηλέφωνο για να μου προτείνει τον Χρήστο Μάστορα. Ήθελα να τον γνωρίσω το συντομότερο δυνατό. Ε, συναντηθήκαμε και τον ερωτεύτηκα! Η αλήθεια είναι, από την άλλη, πως πάντα έχω την τάση να ερωτεύομαι τους ηθοποιούς μου, έτσι βρίσκω επιπλέον έμπνευση όταν κάνω μια ταινία. Προς τιμήν του, παρά τις επιφυλάξεις του, ήταν πρόθυμος από την αρχή να ριχτεί στη δουλειά. Σε εκείνη την πρώτη φάση, περάσαμε τρεις-τέσσερις μήνες να φτιάχνουμε την ερμηνεία του και, στο ενδιάμεσο, του ζήτησα να μου στείλει ένα τραγούδι του Καζαντζίδη. Η χροιά του ήταν σοκαριστική και τότε είπα, το ’χουμε".

Υπάρχω παρασκήνια 4
©Marilena Anastasiadou
Η Μαρινέλλα (Ασημένια Βουλιώτη) απέναντι στον Καζαντζίδη

Ύστερα από λίγο, την εμφάνιση στο σετ κάνει ο ίδιος ο Μάστορας, ήρεμος, προσιτός και εντελώς μέσα στο ρόλο, ο οποίος ανταποδίδει άμεσα την ευγνωμοσύνη προς τον Τσεμπερόπουλο. "Με βοήθησε αφάνταστα ο Γιώργος. Με σμίλεψε υποκριτικά, του χρωστάω τη μεταμόρφωσή μου". Ωστόσο, τώρα που βρίσκεται ακόμα στο τρέξιμο του γυρίσματος, ποια είναι η προσωπική εντύπωσή του για τον Καζαντζίδη; "Προέκυψε φυσικά να αγαπήσω τον Στέλιο μέσα από τα μάτια του Γιώργου, του Λιάνη κ.ο.κ. Ερευνήσαμε πάρα πολύ, όμως κάποια στιγμή αποφασίσαμε να σταματήσουμε, γιατί προείχε να προστατευτεί ο μύθος που συνοδεύει αυτόν τον άνθρωπο. Πιστεύω πως ο Καζαντζίδης που βλέπουμε σε αυτή την ταινία είναι ένας Καζαντζίδης που θα δικαιολογήσει, θα καταλάβει πιο βαθιά, αλλά και θα αγαπήσει περισσότερο ο κόσμος". Προτού χρειαστεί να πάρει τη θέση του μπροστά από την κάμερα, θέλησα να μάθω εάν εκείνος βιώνει έστω και επιδερμικά ορισμένες συνδέσεις με το ρόλο του, δεδομένου πως και ο ίδιος γνωρίζει τι σημαίνει να είσαι διάσημος τραγουδιστής. "Ο Καζαντζίδης πολλές φορές δεν άντεχε το βάρος του ονόματός του, την ιδέα που είχε ο κόσμος για εκείνον, την τρομερή έκθεση που βίωνε. Γι’ αυτό στην ταινία υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στον Στέλιο, τον Στελλάκη και τον Καζαντζίδη. Είναι ένα οικείο "τριπάκι” στο οποίο συχνά μπαίνουν οι καλλιτέχνες που γνωρίζουν επιτυχία. Η αδυναμία, δηλαδή, να διαχωρίσουν τον εαυτό τους από αυτό που ήταν μεγαλώνοντας και αυτό που έχουν γίνει, κυρίως το πώς ο κόσμος σε αντιμετωπίζει από ένα σημείο και μετά, ακόμα κι αν τα γούστα σου δεν είναι αυτά που νομίζουν οι άλλοι. Ας πούμε, για εμένα, ενδεχομένως τα νυχτερινά μαγαζιά να μην είναι αυτό που με ορίζει ή το αγαπημένο μου πράγμα. Ούτε του Στέλιου ήταν. Ωστόσο ζω από αυτό, είναι αδύνατον να μην το εκτιμήσω και να το παραβλέψω". Το "Υπάρχω" κυκλοφορεί στους κινηματογράφους στις 19 Δεκεμβρίου.


 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.