Δύο χρόνια μετά τη γέννηση του ιταλικού νεορεαλισμού με το "Ρώμη, Ανοχύρωτη Πόλη" του Ρομπέρτο Ροσελίνι και το "Σούσια" του Βιτόριο ντε Σίκα, ο τελευταίος φτάνει το σπουδαιότερο (μαζί με την νουβέλ βαγκ και το φρι σίνεμα) αισθητικό κίνημα του μεταπολεμικού κινηματογράφου στην απόλυτη ωριμότητά του.
Ξεκινώντας από ένα μυθιστόρημα του Λουίτζι Μπαρτολίνι και ένα σενάριο του μόνιμου συνεργάτη του Τζέζαρε Ζαβατίνι, ο Ντε Σίκα ακολουθεί την 24ωρη οδύσσεια του απελπισμένου Αντόνιο –ο οποίος μαζί με τον μικρό του γιο αναζητά στους δρόμους της Ρώμης το κλεμμένο ποδήλατό του– και αποτυπώνει με ιστορική, ψυχολογική και ταξική ακρίβεια ολόκληρο το φάσμα της πολλαπλά τραυματισμένης ιταλικής κοινωνίας. Λιτός ρεαλισμός, σκηνοθετική αμεσότητα, ερασιτέχνες ηθοποιοί, απουσία δραματουργικών τρικ και μια κινηματογραφική αλήθεια που, φέρνοντας δάκρυα στα μάτια, σου αποκαλύπτει μια αόρατη ως τότε στη μεγάλη οθόνη πραγματικότητα. Ξενόγλωσσο Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για μία από τις καλύτερες, αλλά και συγκινητικότερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά.
Α/Μ. Ιταλία. 1948. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: NEW STAR.
Περισσότερες πληροφορίες
Κλέφτης Ποδηλάτων
Ένας άντρας βρίσκει δουλειά ως αφισοκολλητής, αλλά την πρώτη μέρα του κλέβουν το ποδήλατο. Καθώς δεν μπορεί να δουλέψει χωρίς αυτό, ξεκινά με τον μικρό του γιο μια απελπισμένη αναζήτηση στους δρόμους της Ρώμης.