![Ανθρωπίστρια Βρικόλακας Αναζητά Αυτοκτονικό Άτομο](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/crop/both/2a/2a3e160c4b0540379c32a6190d8b5992.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Από τον μικρό μάγο Χάρι Πότερ ως τη διχασμένη ανάμεσα στους βρικόλακες και τους λυκανθρώπους Μπέλα του "Λυκόφωτος", οι έφηβοι με ξεχωριστές, μεταφυσικές ικανότητες αποτελούν τους αγαπημένους ήρωες της νεανικής λογοτεχνίας φαντασίας. Οι ικανότητές τους τους περιθωριοποιούν, διαφοροποιώντας τους τόσο από τους ενηλίκους όσο και από τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους. Έτσι, ως μυθιστορηματικές φιγούρες, αποτελούν τα σύμβολα μιας γενιάς που ρομαντικοποιεί το teen angst της και μεταπλάθει σε φανταστικές ιστορίες εξέγερσης ("Αγώνες πείνας"), παθιασμένου έρωτα, αγωνίας, μυστηρίου και τρόμου την αδυναμία ένταξής της σε μια επίφοβη (κοινωνική) πραγματικότητα.
Διαχρονικά γοητευτικός, ο βαμπιρικός μύθος αποτελεί την ιδανικότερη αλληγορία μιας τέτοιας συνθήκης, την οποία βιώνει βασανιστικά η Σασά. Μια νεαρή βρικόλακας, η οποία αρνείται πεισματικά να σκοτώσει άνθρωπο για να τραφεί. Γονείς και συγγενείς τής καλύπτουν την ανάγκη της για αίμα, μέχρι που, απελπισμένοι πλέον, της δίνουν τελεσίγραφο. Τότε, όμως, εμφανίζεται μπροστά της ως διά μαγείας ο Πολ, ένας μοναχικός έφηβος με τάσεις αυτοκτονίας, ο οποίος καταλαβαίνει την ιδιαιτερότητά της και είναι πρόθυμος να τη βοηθήσει.
Στο σεναριακό και σκηνοθετικό ντεμπούτο της, η Αριάν Λουί-Σεζ αναμειγνύει με κομψότατο χιούμορ ένα νεανικό ρομάντζο, μια ιστορία ενηλικίωσης και ένα βαμπιρικό θρίλερ. Από την πρώτη κιόλας σκηνή αντιστρέφει αφοπλιστικά τους όρους φυσιολογικός (άνθρωπος) - τέρας (βρικόλακας) και σατιρίζει εύστροφα τα προβλήματα "ανυπακοής" της Σασά στις γονεϊκές εντολές σαν διασκεδαστικές αντιδράσεις μιας τυπικής οικογένειας (με γραφική θεία και "προχωρημένη" ξαδέλφη), η οποία προσπαθεί να συνετίσει την επαναστάτρια έφηβη κόρη. Αυτή θα συναντήσει την αδελφή ψυχή της στο πρόσωπο ενός ακόμα αταίριαστου στο καλούπι του clean cut γυμνασιόπαιδου, ο οποίος βιώνει καταθλιπτικά την απόρριψη από το σχολικό και εργασιακό περιβάλλον του.
Χωρίς να πρωτοτυπεί, η Λουί-Σεζ διευρύνει, μέσω της περιθωριοποίησης του Πολ, τη διακριτική, μα στέρεη κοινωνική κριτική της (η politically correct αντίδραση της δασκάλας στο περιστατικό με τη νυχτερίδα), εστιάζοντας σταθερά το αφηγηματικό ενδιαφέρον της στο σασπένς που γεννά το αταίριαστο love story. Στην εξέλιξή του ανεβαίνουν οι συγκινητικοί τόνοι και το χιούμορ γλυκαίνει, αλλά δεν χάνεται, ενώ η ατμόσφαιρα παραμένει στιλάτα ονειρική, κρατώντας ίσες αποστάσεις τόσο από τον κιτς νεορομαντισμό των young adult μυθιστορημάτων όσο και από τις μοδάτες αποδομητικές προκλήσεις αλά "Titane". Δύσκολο να της αντισταθείς, μιας και η Λουί-Σεζ διατηρεί μέχρι τέλους μια στιλάτη, παλιομοδίτικη διαύγεια στη συνέπεια με την οποία σατιρίζει μια ολόκληρη κινηματογραφική μυθολογία, αποσπώντας δίκαια μια μακρά σειρά φεστιβαλικών διακρίσεων – από αυτές της καλύτερης ταινίας και σκηνoθεσίας στο τμήμα "Giornate Degli Autori" της Βενετίας μέχρι τα βραβεία κοινού στη Θεσσαλονίκη, το Βανκούβερ και το Κάλγκαρι.
Καναδάς. 2023. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: CINOBO
Περισσότερες πληροφορίες
Ανθρωπίστρια Βρικόλακας Αναζητά Αυτοκτονικό Άτομο
Η νεαρή Σασά είναι ένας βρικόλακας που δεν μπορεί να σκοτώσει άνθρωπο, ώστε να καλύψει την ανάγκη της για αίμα. Οι εξοργισμένοι γονείς της τής δίνουν τελεσίγραφο και τότε παρουσιάζεται ο Πολ. Ένας μοναχικός έφηβος με τάσεις αυτοκτονίας, ο οποίος είναι πρόθυμος να τη βοηθήσει.