Η Θηλιά

3

Τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει (η ταινία είναι γυρισμένη σε ένα και μόνο πλάνο), χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

Η Θηλειά

Έπειτα από δέκα χολιγουντιανές παραγωγές, η πρώτη έγχρωμη ταινία της χιτσκοκικής φιλμογραφίας θα αποτελέσει ένα μεγάλο στοίχημα. Πιστός στο είδος του θρίλερ, ο καταξιωμένος ως μετρ του σασπένς αποφασίζει να διασκευάσει κινηματογραφικά (από σενάριο των Άρθουρ Λόρεντς, Χιούμ Κρόνιν και Μπεν Χεκτ) ένα θεατρικό έργο του Πάτρικ Χάμιλτον, βασισμένο ελεύθερα σ’ ένα αληθινό περιστατικό του 1924 (υπόθεση Λέοπολντ και Λεμπ). Σ’ αυτό, δυο φίλοι και συγκάτοικοι (με διακριτικά, στοχευμένα υπονοούμενα περί ομοφυλοφιλίας), έχοντας παρερμηνεύσει τις νιτσεϊκές θεωρίες του καθηγητή τους Ρούμπερτ Κέιντελ, αποφασίζουν να δολοφονήσουν έναν πρώην συμμαθητή τους για να επιβεβαιώσουν την πνευματική τους ανωτερότητα. Τον καλούν στο διαμέρισμά τους, τον πνίγουν με ένα σκοινί και κρύβουν το πτώμα του σ’ ένα μπαούλο. Κρατώντας το στο κέντρο του σαλονιού, οργανώνουν ένα πάρτι με καλεσμένους τον πατέρα, τη θεία και την κοπέλα του, καθώς και τον καθηγητή Κέιντελ.


Επιχειρώντας να υπερβεί τη θεατρικότητα του κλειστού, ενιαίου χώρου, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε την ταινία σε ένα και μόνο πλάνο, ταυτίζοντας αφηγηματικό και φιλμικό χρόνο. Αν και για πρακτικούς λόγους το γύρισμα έπρεπε να σταματά κάθε δέκα λεπτά για να φορτωθεί καινούργιο φιλμ στην κάμερα, το τεχνικό επίτευγμα είναι αξιοθαύμαστο (χορογραφία ηθοποιών, ειδικό, μετακινούμενο πλατό, πρωτοποριακές μέθοδοι φωτισμού, ηχοληπτικές δυσκολίες). Παρ’ όλα αυτά, η χιτσκοκική δεξιοτεχνία δεν μπορεί να κρύψει τη στατική, επεξηγηματική λογική του σεναρίου, το οποίο στηρίζεται στους διαλόγους, αν και το "εσωτερικό μοντάζ" των σκηνών είναι πράγματι πρωτοποριακό κι ευφυέστατο. Πρόκειται, εντέλει, για ένα τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει, χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

ΗΠΑ. 1948. Διάρκεια: 80΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Η Θηλιά

Rope
3
  • Θρίλερ
  • 1950
  • Διάρκεια: 80 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Πεπεισμένοι πως έχουν διαπράξει το τέλειο έγκλημα, δυο φίλοι καλούν στο διαμέρισμά τους και πνίγουν έναν πρώην συμμαθητή τους. Κρύβουν το πτώμα του σ’ ένα μπαούλο και αποφασίζουν να οργανώσουν ένα μικρό πάρτι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.