Το Cine Paris φιλοξενεί αφιέρωμα στο κλασικό ελληνικό σινεμά

Έξι σπουδαίες ταινίες παρουσιάζονται στην ταράτσα του πρόσφατα ανακαινισμένου θερινού κινηματογράφου.

Στέλλα ταινία «Στέλλα»

Η δυναμική επιστροφή του πρόσφατα ανακαινισμένου θερινού κινηματογράφου Cine Paris, επιφυλάσσει τη φιλοξενία του πρώτου αφιερώματός του με τίτλο "Greek Classics".

Από τις 10 Ιουνίου και κάθε Δευτέρα έως τις 15/7, στην ταράτσα του σινεμά πρόκειται να προβληθούν έξι αριστουργήματα του ελληνικού κινηματογράφου, ξεκινώντας με δύο προβολές (21.00, 23.00) του "Δράκου" του Νίκου Κούνδουρου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, ακόμη, το ντεμπούτο του εμβληματικού σκηνοθέτη, καθώς επίσης τρία φιλμ του Μιχάλη Κακογιάννη ("Κυριακάτικο Ξύπνημα", "Στέλλα", "Το Τελευταίο Ψέμα"), αλλά και το "Ποτέ την Κυριακή" του Ζιλ Ντασέν. Δείτε παρακάτω του αναλυτικό πρόγραμμα του αφιερώματος.

Ο δράκος
"Ο Δράκος"

Το πρόγραμμα του αφιερώματος "Greek Classics":

10/6   |  Ο Δράκος - Νίκος Κούνδουρος (1956, 103’)
Eνας ασήμαντος τραπεζοϋπάλληλος ετοιμάζεται να περάσει μόνος τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς, όταν τρομοκρατημένος συνειδητοποιεί  την ομοιότητά του με κάποιον κακοποιό που  οι εφημερίδες αποκαλούν "Ο Δράκος". Εξαιτίας αυτής της παρεξήγησης, βρίσκεται στο στόχαστρο της αστυνομίας και βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα καμπαρέ.

17/6  |  Κυριακάτικο Ξύπνημα - Μιχάλης Κακογίαννης (1954, 91’)
Δύο πιτσιρικάδες, κλέβουν τα ρούχα και μαζί το λαχείο μιας νεαρής πωλήτριας στη διάρκεια του κυριακάτικου μπάνιου της. Το λαχείο θα το αγοράσει ένας φτωχός μουσικός. Όταν το λαχείο κληρώσει, η πωλήτρια θα θυμηθεί το νούμερο του και θα το διεκδικήσει με πείσμα από τον μουσικό. Τελικά θα μοιραστούν το ποσό και θα ενώσουν τις ζωές τους.

24/6  |  Στέλλα - Μιχάλης Κακογίαννης (1955, 90’)
Η Στέλλα είναι τραγουδίστρια στο κέντρο Παράδεισος, που διευθύνει η Μαρία και έχει δεσμό με τον Αλέκο, γόνο πλούσιας οικογένειας. Για μια ακόμη φορά, αυτή θα είναι που θα θέσει τέρμα στο δεσμό τους, πριν έρθει η φθορά. Ο Αλέκος θα σκοτωθεί σε ένα ατύχημα. Η Στέλλα αρχικά θα αποφύγει την στενή πολιορκία του ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού, Μίλτου. Αργότερα θα υποκύψει στη γοητεία του. Όμως θα θέσει τους δικούς της όρους προκειμένου να συνεχιστεί η σχέση τους.

1/7  |  Το Τελευταίο Ψέμα - Μιχάλης Κακογίαννης (1958, 112’)
Ο πατέρας της Χλόης βρίσκεται ένα βήμα πριν την χρεοκοπία αλλά η μητέρα της πιστεύει πως πρέπει να συνεχίσουν να έχουν επαφή με τους ευκατάστατους φίλους τους με τη βοήθεια δανεικών χρημάτων. Μ' αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να αποκαταστήσουν την κόρη τους. Η Χλόη έχει επαφή με έναν πλούσιο μεσήλικα γνωστό τους, τον Δρίτσα, όμως, ένα βράδι θα γνωρίσει τον πλούσιο Γαλάνη.

8/7  |  Ποτέ την Κυριακή - Ζιλ Ντασέν (1960, 91’)
Ένας Αμερικανός γοητευμένος από τον αρχαίο πολιτισμό φτάνει στην Ελλάδα, σίγουρος ότι θα βρει την αιώνια αλήθεια. Στην περιπλάνησή του γνωρίζει την Ίλια, μια πόρνη, που έχει την αξιοπρέπεια να διαλέγει η ίδια τους πελάτες της. Την ερωτεύεται με πάθος και ως άλλος Πυγμαλίων προσπαθεί να τη διαπλάσει. Όμως η Ίλια έχει άλλα σχέδια. Εγκαταλείπει τα μαθήματα κλασικής παιδείας που της προσφέρει ο Αμερικανός, εγκαταλείπει και τον ίδιο για να αφεθεί στον έρωτα ενός Ελληνοϊταλού λιμενεργάτη.

15/7  |  Μαγική Πόλις - Νίκος Κούνδουρος (1954, 80’)
Ο Κοσμάς, ένας νεαρός που ζει σε μια φτωχογειτονιά, προσπαθεί συνεχώς να τα βγάλει πέρα, ελπίζοντας σε μια καλύτερη μοίρα. Εξαιτίας των χρεών του, μπλέκεται στην παρανομία και το λαθρεμπόριο. Η ηθική του δοκιμάζεται και προσπαθεί να βρει μια διέξοδο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.