77ο Φεστιβάλ Καννών: Μια λαμπερή, θηλυκή και πολύ γαλλική έναρξη

Η Μέριλ Στριπ ήταν αυτή που κέρδισε τις εντυπώσεις στην τελετή έναρξης μιας διοργάνωσης η οποία κυνηγάει όλο και περισσότερο το glamour, το οποίο προσπαθεί απεγνωσμένα να συνδυάσει με σινεφιλία αλά γαλλικά.

Le Deuxieme Acte

Εδώ και δυο χρόνια, όταν και η "αμερικανοτραφής" παραγωγός Ιρίς Κνομπλόχ ανέλαβε πρόεδρος του φεστιβάλ Καννών, το σπουδαιότερο σινε-event του πλανήτη έκανε σαφές πως επιθυμούσε να συσφίξει τις χαλαρές – λόγω των όλο και πιο αναβασμένων μετοχών της Βενετίας και του Τορόντο – σχέσεις του με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Και να τονώσει παράλληλα τη λάμψη του, την οποία δεν μπορούν να του προσφέρουν μόνο οι εγχώριοι σταρ. Έτσι, σε κάθε τελετή έναρξης ένας τιμητικός Χρυσός Φοίνικας παραδίδεται στα χέρια ενός Χολιγουντιανού θρύλου, αρχής γενομένης πέρσι με τον Μάικλ Ντάγκλας. Φέτος ήταν η σειρά της Μέριλ Στριπ, η οποία τον παρέλαβε από τα χέρια μιας κατασυγκινημένης Ζιλιέτ Μπινός. Ευχαριστήριοι λόγοι αντηλλάγησαν, η οικοδέσποινα Καμίγ Κοτέν είπε τα γλυκά αστεία της και η Ζαχό ντε Σαγκαζάν τραγούδησε το "Modern love" του Ντέιβιντ Μπόουι, ως αναφορά στη διασημότερη σκηνή του "Frances Ha", της ταινίας που απογείωσε την καριέρα της Γκρέτα Γκέργουικ. Το πρώην it girl του σύγχρονου ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά είναι πλέον μια υποψήφια για τέσσερα Όσκαρ δημιουργός ("Ladybird", "Μικρές Κυρίες", "Barbie"), η οποία έχει αναλάβει φέτος τα χρέη της προέδρου της κριτικής επιτροπής. Δίπλα της άλλοι τέσσερις κινηματογραφιστές (Χιροκάζου Κόρε-εντα, Ναντίν Λαμπακί, Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα, Εμπρού Τσεϊλάν) και τέσσερις ηθοποιοί (Εύα Γκριν, Λίλι Γκλαντστόουν, Ομάρ Σι, Πιερφραντσέσκο Φαβίνο).

Le Deuxieme Acte

Ανάμεσα στις 22 πολυαναμενόμενες ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος, από τις οποίες θα επιλέξουν για τα βραβεία του Σαββάτου 25/5, δεν περιλαμβάνεται η "Δεύτερη Πράξη" ("Le Deuxieme Acte"), η προβολή της οποίας σήκωσε την αυλαία του 77ου φεστιβάλ. Μια συμπαθής, αλλά αναιμική κινηματογραφόφιλη φάρσα του Κουεντίν Ντιπιέ ("Απίστευτο κι Όμως Αληθινό", "Yannick"), η οποία διαθέτει διασκεδαστικές ιδέες μεταμοντέρνας σάτιρας (ταινία μέσα σε ταινία μέσα σε ταινία) που εξαντλούνται γρήγορα. Οι Λεά Σεϊντού, Λουί Γκαρέλ και Βενσάν Λιντόν, πάντως, διασκεδάζουν με την ψυχή τους υποδυόμενοι (σχεδόν) τους εαυτούς τους, ενώ ήταν αυτοί οι οποίοι εξίταραν τους παπαράτσι και τους στημένους δίπλα στο κόκκινο χαλί, απτόητους παρά τη βροχή θαυμαστές τους. Ήταν μια ακόμα αμφιλεγόμενη επιλογή του φεστιβάλ ως ταινία έναρξής του (τέταρτη γαλλική παραγωγή στη σειρά), το οποίο επιμένει να μην επενδύει στο ντόρο που θα έκανε μια "Furiosa" για παράδειγμα (πέρσι ο "Ιντιάνα Τζόουνς" ή οι "Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού"), αλλά να προκρίνει φιλμ τα οποία θα βγουν άμεσα στις αίθουσες, βοηθώντας έτσι έμπρακτα όλο το εγχώριο κινηματογραφικό κύκλωμα.

Ευχαριστούμε την  Aegean Airlines  για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.