77ο Φεστιβάλ Καννών: Μια λαμπερή, θηλυκή και πολύ γαλλική έναρξη

Η Μέριλ Στριπ ήταν αυτή που κέρδισε τις εντυπώσεις στην τελετή έναρξης μιας διοργάνωσης η οποία κυνηγάει όλο και περισσότερο το glamour, το οποίο προσπαθεί απεγνωσμένα να συνδυάσει με σινεφιλία αλά γαλλικά.

Le Deuxieme Acte

Εδώ και δυο χρόνια, όταν και η "αμερικανοτραφής" παραγωγός Ιρίς Κνομπλόχ ανέλαβε πρόεδρος του φεστιβάλ Καννών, το σπουδαιότερο σινε-event του πλανήτη έκανε σαφές πως επιθυμούσε να συσφίξει τις χαλαρές – λόγω των όλο και πιο αναβασμένων μετοχών της Βενετίας και του Τορόντο – σχέσεις του με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Και να τονώσει παράλληλα τη λάμψη του, την οποία δεν μπορούν να του προσφέρουν μόνο οι εγχώριοι σταρ. Έτσι, σε κάθε τελετή έναρξης ένας τιμητικός Χρυσός Φοίνικας παραδίδεται στα χέρια ενός Χολιγουντιανού θρύλου, αρχής γενομένης πέρσι με τον Μάικλ Ντάγκλας. Φέτος ήταν η σειρά της Μέριλ Στριπ, η οποία τον παρέλαβε από τα χέρια μιας κατασυγκινημένης Ζιλιέτ Μπινός. Ευχαριστήριοι λόγοι αντηλλάγησαν, η οικοδέσποινα Καμίγ Κοτέν είπε τα γλυκά αστεία της και η Ζαχό ντε Σαγκαζάν τραγούδησε το "Modern love" του Ντέιβιντ Μπόουι, ως αναφορά στη διασημότερη σκηνή του "Frances Ha", της ταινίας που απογείωσε την καριέρα της Γκρέτα Γκέργουικ. Το πρώην it girl του σύγχρονου ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά είναι πλέον μια υποψήφια για τέσσερα Όσκαρ δημιουργός ("Ladybird", "Μικρές Κυρίες", "Barbie"), η οποία έχει αναλάβει φέτος τα χρέη της προέδρου της κριτικής επιτροπής. Δίπλα της άλλοι τέσσερις κινηματογραφιστές (Χιροκάζου Κόρε-εντα, Ναντίν Λαμπακί, Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα, Εμπρού Τσεϊλάν) και τέσσερις ηθοποιοί (Εύα Γκριν, Λίλι Γκλαντστόουν, Ομάρ Σι, Πιερφραντσέσκο Φαβίνο).

Le Deuxieme Acte

Ανάμεσα στις 22 πολυαναμενόμενες ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος, από τις οποίες θα επιλέξουν για τα βραβεία του Σαββάτου 25/5, δεν περιλαμβάνεται η "Δεύτερη Πράξη" ("Le Deuxieme Acte"), η προβολή της οποίας σήκωσε την αυλαία του 77ου φεστιβάλ. Μια συμπαθής, αλλά αναιμική κινηματογραφόφιλη φάρσα του Κουεντίν Ντιπιέ ("Απίστευτο κι Όμως Αληθινό", "Yannick"), η οποία διαθέτει διασκεδαστικές ιδέες μεταμοντέρνας σάτιρας (ταινία μέσα σε ταινία μέσα σε ταινία) που εξαντλούνται γρήγορα. Οι Λεά Σεϊντού, Λουί Γκαρέλ και Βενσάν Λιντόν, πάντως, διασκεδάζουν με την ψυχή τους υποδυόμενοι (σχεδόν) τους εαυτούς τους, ενώ ήταν αυτοί οι οποίοι εξίταραν τους παπαράτσι και τους στημένους δίπλα στο κόκκινο χαλί, απτόητους παρά τη βροχή θαυμαστές τους. Ήταν μια ακόμα αμφιλεγόμενη επιλογή του φεστιβάλ ως ταινία έναρξής του (τέταρτη γαλλική παραγωγή στη σειρά), το οποίο επιμένει να μην επενδύει στο ντόρο που θα έκανε μια "Furiosa" για παράδειγμα (πέρσι ο "Ιντιάνα Τζόουνς" ή οι "Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού"), αλλά να προκρίνει φιλμ τα οποία θα βγουν άμεσα στις αίθουσες, βοηθώντας έτσι έμπρακτα όλο το εγχώριο κινηματογραφικό κύκλωμα.

Ευχαριστούμε την  Aegean Airlines  για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.