Οι αξέχαστοι ρόλοι της Άννας Παναγιωτοπούλου στο σινεμά

Αποχαιρετούμε μια από τις πιο αγαπημένες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.

Το Κλάμα Βγήκε από το Παράδεισο Άννα Παναγιωτοπούλου

Δικαίως, η αμίμητη ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου, η οποία έχασε τη ζωή της σε ηλικία 76 ετών, έγινε πανελλαδικά αγαπημένη χάρη σε μερικούς από τους καλύτερους τηλεοπτικούς ρόλους που έχουμε δει ποτέ, σε εμβληματικές σειρές όπως οι "Τρεις Χάριτες" και το "Ντόλτσε Βίτα". Παράλληλα, όμως, κατάφερε να αφήσει διακριτό αποτύπωμα και στον κινηματογράφο, παρά το γεγονός πως συμμετείχε σε μόλις έξι παραγωγές.

Οι μισές από αυτές οφείλονται στη σπουδαία κωμική τριλογία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, η οποία ξεκίνησε το 1999 με το σπαρταριστό "Safe Sex". Εκεί η Παναγιωτοπούλου υποδύεται τη Ρένα Δρούγκα, μια γυναίκα που "χήρεψε από γιατρό και ξαναπατρεύτηκε γιατρό", η οποία υποπτεύεται πως ο σύζυγός της (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) την απατάει και είναι ικανή να φτάσει στα άκρα για να το αποδείξει. Ο τρόπος που η ηθοποιός στην ερμηνεία της περνά εν ριπή οφθαλμού από τη φαινομενική ψυχραιμία στην απόγνωση, από τη ψυχρή αυτοπεποίθηση στην απόλυτη ανάγκη του ερωτικού συντρόφου, συνοψίζεται στην ατάκα "σκότωσέ με, μα μη φύγεις" που εκφέρει με άψογο κωμικό τακτ σε μια σκηνή τσακωμού.

Ακολούθησε το μεταμοντέρα ευφυές "Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο" (2001), ένα ανεπανάλητο κολάζ κινηματογραφικών αναφορών και ιστορικών περιόδων της Ελλάδας, όπου η Παναγιωτοπούλου ενσαρκώνει τη Λαυρεντία Μπισμπίκη. Μια λαϊκή μητέρα η οποία στα πρόθυρα του γάμου της κόρης της με έναν φτωχό πλην έντιμο εργάτη, βλέπει την ύστατη ώρα το μελλοντικό γαμπρό της να ερωτεύεται την πάμπλουτη Τζέλα Δελαφράγκα (Μίρκα Παπακωνσταντίνου). Πληθωρική όπως ακριβώς και η ταινία, η ηθοποιός κόβει και ράβει ουσιαστικά σε διπλό ρόλο, αφού από την '60s χαροκαμένη μάνα μεταμορφώνεται στη μέση της ταινίας σε αντιστασιακή κατά τη διάρκεια της Κατοχής, η οποία, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της δράσης της καλείται να σαγηνεύσει ένα ναζί (Χάρης Βαλαβανίδης) τραγουδώντας καμπαρέ.

Έπειτα, στο υποτιμημένο αλλά διασκεδαστικό "Αυστηρώς Κατάλληλο" (2008), η Παναγιωτοπούλου κρατά το χαρακτηριστικό ρόλο της αθυρόστομης και επιρρεπούς στο αλκοόλ Βάλιας Αδάμη. Ενώ, στο ενδιάμεσο, την είδαμε στο "Φτάσαμεε!..." (2004) του Σταύρου Τσιώλη και σε ένα πάρασμα στο "Οξυγόνο" (2003) επίσης των Ρέππα-Παπαθανασίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.