Ύστερα από ένα πετυχημένο σερί προβολών, η δράση "Το Σινεμά στο Κέντρο - Η Αθήνα στο Σινεμά" που διοργάνωσε η Ένωση Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) πρόκειται να ρίξει αυλαία τη Μεγάλη Δευτέρα (29/4) στον κινηματογράφο Άστορ.
Η τελευταία θεματική έχει τίτλο "Queer Αθήνα" και πλαισιώνεται από την προβολή δύο εμβληματικών ταινιών και τριών μικρού μήκους. Σύμφωνα με το σκεπτικό του προγράμματος: "Οι τόποι δεν γίνονται τοπόσημα μέσα από οποιαδήποτε εκ των άνω θεσμική απόφαση αλλά μέσα από την χρήση τους. Η Αθήνα των μνημείων ελκύει ίσως τον τουρίστα, αλλά η πόλη που ενδιαφέρει τον εξερευνητή είναι εκείνη που αποκαλύπτει τον χάρτη της μέσα από τα αλλεπάλληλα στρώματα νοηματοδότησης που δημιουργεί η χρήση των δρόμων, των πάρκων ή των πλατειών. Αυτή είναι η queer Αθήνα. Μια πόλη σώμα γεμάτη ερωτογενείς ζώνες. Μια πόλη συνήθως νυχτερινή όπου ο ελληνικός κινηματογράφος έχει αποκαλύψει την στοιχειωτική της μυθολογία. Από την άκρη μέχρι το κέντρο της πόλης, οι ταινίες του αφιερώματος περιπλανιούνται σε μια Αθήνα ερωτικών συναντήσεων άλλης εποχής, πολύ μακριά από την εποχή του online dating. Ο Τσαρουχικός γυμνός Άγγελος της Αθήνας του Αγγελόπουλου περιπλανιέται με την μηχανή του από την άκρη της πόλης, το Μενίδι του Γιάνναρη, στο κέντρο της, για να συναντήσει το βλέμμα των ποιητών του Σπετσιώτη μέσα στα πάρκα μια άλλης εποχής ή στην διαφορετική Ομόνοια του Χάρη Παπαδόπουλου. Η πόλη είναι εκεί για να φιλοξενήσει το ερωτικό βλέμμα και τελικά να μετατρέψει το δημόσιο σώμα της σε ιδιωτικό".
Μετά τις προβολές, ακολουθεί συναυλία - πάρτι λήξης με τον Larry Gus. Δείτε παρακάτω το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών.
Σινεμά στο Κέντρο - 29/4:
Άστορ (€ 6, € 10 - ημερήσιο).
● Μετέωρο και Σκιά, Τάκης Σπετσιώτης, 1985, 101’ | 18:00
Προλογίζει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Τάκης Σπετσιώτης.
Η ζωή του αυτόχειρα ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη. Ομοφυλόφιλος, ναρκομανής και κομμουνιστής, αποτελούσε σκάνδαλο για τη συντηρητική αθηναϊκή κοινωνία του καιρού του και για την κοινωνική τάξη από την οποία προερχόταν.
● Queer Μικρού Μήκους | 20:10
Προλογίζει ο καθηγητής Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου, Κωνσταντίνος Κυριακός.
- Αθήνα, Επιστροφή στην Ακρόπολη, Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1983, (μεσαίου μήκους 43')
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ύστερα από την κινηματογραφική του περιπλάνηση στην επαρχία, επέστρεψε στη γενέθλια πόλη του και στο ντοκιμαντέρ, με τη μορφή ποιητικού ημερολογίου. Το ντοκιμαντέρ του ανατέθηκε στο πλαίσιο μιας τηλεοπτικής σειράς για τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Με σκηνές από προηγούμενες ταινίες του και με μοντέρνα νεοελληνική ποίηση, ζωγραφική και μουσική, δημιούργησε το πορτραίτο "μιας διαφορετικής Αθήνας".
- Poste Restante – Ομόνοια, Χάρης Παπαδόπουλος, 1982, (μικρού μήκους 14')
Ένα μείγμα πραγματικότητας και μυθοπλασίας για τη νυχτερινή ζωή στην πλατεία Ομονοίας και τις γύρω περιοχές.
- Μια Θέση στον Ήλιο, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, 1995, (μεσαίου μήκους 45')
Αθήνα. Στα απόνερα της κατάρρευσης του κομμουνιστικού μπλοκ, άλλο ένα τρένο καταφθάνει γεμάτο οικονομικούς μετανάστες. Ανάμεσα στους απελπισμένους και φτωχούς είναι κι ο Παναγιώτης, 18 χρονών, ένα φιλόδοξο παιδί απ’ την Αλβανία. Στους κατάφωτους νυχτερινούς δρομους, ο Ηλίας, όμορφος και μοναχικός, ψωνίζεται, γυρεύοντας κάποιον που θα τον αποσπάσει από την κενή του ζωή.
● Από την άκρη της πόλης, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, 1998, 94’ | 22:20
Προλογίζει ο σκηνοθέτης της ταινίας Κωνσταντίνος Γιάνναρης.
Όνειρα, πλάκες και σκληρή καθημερινότητα μιας παρέας νεαρών Ρωσοπόντιων που ζουν στην "άκρη της πόλης" και στο περιθώριο της ελληνικής κοινωνίας.
● Party | 00:00