Το Αγόρι του Θεού

2,5

Μια αληθινή ιστορία αναβιώνει ως άνισο οπερατικό δράμα εποχής με στοιχεία θρίλερ και «βλάσφημης» σάτιρας κατά της μισαλλόδοξης κατάχρησης εξουσίας.

To_agori_tou_theou

Έχοντας συμπληρώσει έξι ολόκληρες δεκαετίες πίσω από την κάμερα, καθώς γύρισε την πρώτη μικρού μήκους του το 1961, ο Μάρκο Μπελόκιο ("Βιασμός στην Πρώτη Σελίδα", "Καλημέρα, Νύχτα", "Ο Προδότης") συνεχίζει να τα βάζει με κάθε μορφή εξουσίας, αντλώντας σεναριακές ιδέες από αληθινά γεγονότα και πρόσωπα της ιταλικής ιστορίας. Ένα απ’ αυτά είναι και ο Εντγκάρντο Μορτάρα, ένα εφτάχρονο Εβραιόπουλο, το οποίο ζει το 1858 με την οικογένειά του στην Μπολόνια. Μετά όμως τη μαρτυρία μιας υπηρέτριας πως ο Εντγκάρντο έχει βαπτιστεί κρυφά χριστιανός όταν ήταν μωρό, οι στρατιώτες του πάπα τον απάγουν και τον μεταφέρουν στο Βατικανό για να ανατραφεί ως σωστός καθολικός. Οι γονείς του και η εβραϊκή κοινότητα ξεσηκώνονται, το θέμα παίρνει διεθνείς διαστάσεις, αλλά ο ποντίφικας παραμένει πεισματικά ανένδοτος.


Η κινηματογραφική μεταφορά της ιστορίας βρισκόταν για χρόνια στα άμεσα σχέδια του Στίβεν Σπίλμπεργκ (με σενάριο Τόνι Κούσνερ και πρωταγωνιστή τον Μαρκ Ράιλανς), ο οποίος το εγκατέλειψε πρόσφατα, ανοίγοντας το δρόμο στον Μπελόκιο. Έτσι, ο 85χρονος Ιταλός σκηνοθέτης βρήκε στο πρόσωπο του Μορτάρα έναν ακόμα τραγικό ήρωα, μοιραίο θύμα μιας μισαλλόδοξης επίδειξης εξουσίας ενός "συστήματος" υπό κατάρρευση. Διότι, στα μέσα του 19ου αιώνα, η Ιταλία ξεσηκώνεται, υπό τον Τζουζέπε Γκαριμπάλντι, ενάντια στην αυστριακή αυτοκρατορία και το παπικό κράτος, το τέλος του οποίου έρχεται με την κατάληψη της Ρώμης το 1870. Ο Μπελόκιο, παρουσιάζοντας μια ολόκληρη χώρα ως όμηρο του καθολικισμού, αναβιώνει αυτό το τέλος εποχής με μελοδραματικό οίστρο, βαριά, σκούρα χρώματα και χορωδιακή μουσική. Η αντεξουσιαστική ματιά του είναι όπως πάντα διεισδυτική, αλλά παρότι μπολιάζει το ιστορικό δράμα του με στοιχεία θρίλερ και "βλάσφημης" σάτιρας (το ξεκαρδιστικό όνειρο του Πάπα), η αφήγησή του παραμένει ακαδημαϊκά οπερατική και κατά στιγμές βαρύγδουπη. Το γνήσιο ενδιαφέρον του για τον ήρωά του, παρ’ όλα αυτά, κρατάει τον Εντγκάρντο κινηματογραφικά ζωντανό ως το αφοπλιστικά πικρό φινάλε, το οποίο όμως θα χρειαζόταν μια πιο πειστική, πιο αυθεντικά συγκινητική κορύφωση.

Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Το Αγόρι του Θεού

Rapito
2,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 134 '
  • Μάρκο Μπελόκιο

Στην Μπολόνια του 1858 και μετά τη μαρτυρία μιας υπηρέτριας πως ο εφτάχρονος Εβραίος Εντγκάρντο Μορτάρα έχει βαπτιστεί κρυφά χριστιανός όταν ήταν μωρό, οι στρατιώτες του Πάπα τον απάγουν και τον μεταφέρουν στο Βατικανό για να ανατραφεί ως σωστός καθολικός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.