Οι αξέχαστοι κινηματογραφικοί ρόλοι του Ηλία Λογοθέτη

Αποχαιρετούμε μία από πιο αναγνωρίσιμες φιγούρες του ελληνικού κινηματογράφου.

Τα Παιδιά της Χελιδόνας

Σε ηλικία 85 ετών "έφυγε" από τη ζωή ο Ηλίας Λογοθέτης, ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ηθοποιούς του ελληνικού σινεμά, ο οποίος συμμετείχε σε περισσότερες από σαράντα ταινίες στην καριέρα του.

Η αρχή έγινε το 1970 με την ταινία εποχής "Βαβυλωνία" (Γιώργος Διζικιρίκης), όπου υποδυόμενος το ρόλο ενός αστυνομικού απέσπασε το Β’ βραβείο ερμηνείας στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στο πέρας της υπόλοιπης δεκαετίας ο Λογοθέτης καθιερώθηκε συμμετέχοντας σε μια σειρά από παραγωγές, συνεργαζόμενος δύο φορές, μεταξύ άλλων, με τον Θανάση Βέγγο ("Ο Θανάσης στη Χώρα της Σφαλιάρας", "Θανάση, Σφίξε κι Άλλο το Ζωνάρι").

Τη δεκαετία του ‘80, τη χρυσή περίοδο της βιντεοκασέτας, ο ηθοποιός ισορρόπησε τους ρόλους του ανάμεσα στη λαϊκή κωμωδία και το καλλιτεχνικό σινεμά. Μερικές αξιοσημείωτες ταινίες το καυστικό "Άρπα Colla" (Νίκος Περράκης, 1982) και τα δημοφιλή "Παιδιά της Χελιδόνας" (Κώστας Βρεττάκος, 1987), για τα οποία βραβεύτηκε ξανά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Την ίδια περίοδο ξεκίνησε η γνωριμία του Λογοθέτη με τον εμβληματικό Θόδωρο Αγγελόπουλο, με τον οποίο συνεργάστηκαν δύο φορές. Πρώτα στο βραβευμένο με Αργυρό Λιοντάρι "Τοπίο στην Ομίχλη" (1988) κι ύστερα στο εικαστικά μεγαλόπρεπο "Μετέωρο Βήμα του Πελαργού" (1991). Μία από τις τελευταίες εμφανίσεις του ήταν στην τρίτη σεζόν της σειράς "Έτερος Εγώ" με τίτλο "Νέμεσις".

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.