Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

3

Ενδιαφέρουσες ιδέες ενσωματώνονται πειστικά στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού.

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Άλλαξε ρούχα. Μην πεις το όνομά του. Απόφυγε την επαφή με τα ζώα. Μείνε μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές. Μην προσπαθείς να το σκοτώσεις με όπλα. Αυτοί είναι μερικοί από τους κανόνες προφύλαξης απέναντι στο κακό που παραμονεύει στην περιοχή των Πέδρο και Τζίμι. Δυο αδελφών, οι οποίοι όταν βρίσκουν ένα τεμαχισμένο πτώμα κοντά στο χωράφι τους, ξέρουν πού να ψάξουν. Σε ένα γειτονικό σπίτι θα βρουν έναν από τους ενοίκους του κατάκοιτο, απίστευτα πρησμένο και γεμάτο πυώδεις φλύκταινες. Πρόκειται για έναν "σαπισμένο", έναν δαιμονισμένο έτοιμο να εξαπλώσει το κακό, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται με τους… παραδοσιακούς τρόπους. Η αστυνομία δεν βοηθάει, και μια "εξορκίστρια" τους δίνει πολύτιμες, αλλά αμφιβόλου αποτελεσματικότητας συμβουλές, με τα πτώματα να συσσωρεύονται γύρω τους και τα δυο αδέλφια να εγκλωβίζονται σε μια παγίδα θανάτου.


Ο Ντέμιαν Ρούγκνα ("Aterrados", 2017) ενσωματώνει πειστικά μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού. Η αόρατη απειλή πάντα συναρπάζει και ο Αργεντίνος σκηνοθέτης δεν χρειάζεται περιστρεφόμενα κεφάλια, μετεωρισμούς και φωνές από την κόλαση για να μας οδηγήσει βαθιά μέσα σε μια εφιαλτική πραγματικότητα. Παρέχει λίγες πληροφορίες για τη φύση του κακού, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο ρεαλισμό και την αλληγορία (μια κοινωνία χωρίς την παραμικρή αίσθηση κατανόησης κι εμπιστοσύνης), το κλασικό horror και το δράμα χαρακτήρων. Επιστρατεύει σκηνές σοκ, αλλά οι περισσότερες απ’ αυτές λειτουργούν με διηγηματική οικονομία, "εξηγώντας" μας λιτά και άμεσα την επίδραση του κακού σε ζώα, παιδιά και ενήλικες. Και είναι η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των ανθρώπων αυτή η οποία το διασπείρει, σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν είναι ασφαλής, γιατί κανείς δεν είναι αθώος. Ο Ρούγκνα τον διασχίζει με ένα road movie τρόμου, το οποίο μπορεί να μη συναρμόζει άρρηκτα όλες τις αλληγορικές και αφηγηματικές δυναμικές του, ξεχωρίζει όμως θεαματικά από σχεδόν όλες τις déjà vu χολιγουντιανές ταινίες του είδους.

Αργεντινή, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Cuando Acecha la Maldad / When Evil Lurks
3
  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ντέμιαν Ρούγκνα

Τα αδέλφια Πέδρο και Τζίμι ανακαλύπτουν ότι μια δαιμονική οντότητα έχει στοιχειώσει ένα κοντινό αγροτόσπιτο, δηλητηριάζοντας ταυτόχρονα τα ζώα της γύρω περιοχής. Το να την εκδιώξουν από τη γη τους, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο επικίνδυνο απ’ ό,τι φαντάζονταν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρωτήσαμε την Μαριόν Κοτιγιάρ πώς μεταμορφώθηκε στο "Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι"

Συναντήσαμε την οσκαρική ηθοποιό στο Παρίσι ώστε να μάθουμε περισσότερα για την ταινία όπου δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2024

Η live-action εκδοχή του "Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας" δείχνει εντυπωσιακή

Το αγαπημένο animation αποκτά ριμέικ με ηθοποιούς και το τρέιλερ μας προετοιμάζει για κάτι επικό.

Άλλος για τη βάρκα; Και ο Ρόμπερτ Πάτινσον στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν

Υπερφορτωμένη από σταρ είναι η επόμενη παραγωγή του οσκαρικού σκηνοθέτη.

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.