Η Μητέρα του Σταθμού

2,5

Ιστορία, κοινωνιολογία και πολιτική συμπυκνώνονται σε μια σειρά εξομολογητικών καταθέσεων, διασταυρώνοντας προσωπικά βιώματα και πατριδογνωσία.

Η Μητέρα του Σταθμού

Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος άλλαξε την ανθρωπογεωγραφία της Γηραιάς Ηπείρου, προκαλώντας μετακινήσεις πληθυσμών για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο κυριότερος απ’ αυτούς ήταν ο οικονομικός κι έτσι από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 πολλοί Έλληνες αναζήτησαν ένα καλύτερο μέλλον στη βόρεια Ευρώπη, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ.

Η Κωστούλα Τωμαδάκη ("Πες πως μ’ Αγαπάς", 1997) αναζητά τη θηλυκή εκδοχή αυτής της μετακίνησης προς τη Γερμανία. Τρεις γενιές μεταναστριών, λοιπόν, μιλούν για τις συνθήκες ζωής τους στην παγωμένη ξενιτειά και για τους λόγους που τις ώθησαν να ζήσουν μακριά από την πατρίδα τους. Οι αλλαγές των καιρών αποτυπώνονται γλαφυρά και ιστορία, κοινωνιολογία και πολιτική συμπυκνώνονται, αναγκαστικά περιγραφικά, σε μια σειρά εξομολογητικών καταθέσεων, διασταυρώνοντας προσωπικά βιώματα και πατριδογνωσία.

Α/Μ-Έγχρ. Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 80΄

Περισσότερες πληροφορίες

Η Μητέρα του Σταθμού

2,5
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 80 '
  • Κωστούλα Τωμαδάκη

Τρεις γενιές μεταναστριών στη Γερμανία μιλούν για τις συνθήκες ζωής τους στην ξενιτειά και για τους λόγους που τις ώθησαν να ζήσουν μακριά από την πατρίδα τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.