Απολύτως αναμενόμενη ήταν η γεύση του πρώτου οσκαρικού πιάτου το οποίο μας σέρβιρε χθες, 23/1, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, φορτώνοντας με διψήφιο αριθμό υποψηφιοτήτων τα τρία μεγάλα φετινά φαβορί: 13 για το "Οπενχάιμερ", 11 για το "Poor Things" και δέκα για τους "Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού". Οι δυο πρώτες, μαζί με την "Ανατομία Μιας Πτώσης" (πέντε υποψηφιότητες) της Ζιστίν Τριέ, είναι και οι μόνες ταινίες της κορυφαίας κατηγορίας που υποστηρίζονται τόσο από τη σκηνοθεσία όσο και από το σενάριό τους.
Όπως μας είχαν προϊδεάσει οι κριτικές ενώσεις, οι Χρυσές Σφαίρες, τα BAFTA και οι υποψηφιότητες των βασικών σωματείων (σκηνοθέτες, παραγωγοί, φωτογράφοι), η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου θα είχε μια πρώτη οσκαρική υποδοχή αλά "Ευνοούμενη" (δέκα υποψηφιότητες). Και πράγματι, το "Poor Things" δεν έλειψε σχεδόν από καμιά πιθανή κατηγορία, χαρίζοντας στον 52χρονο Έλληνα δημιουργό την έκτη προσωπική υποψηφιότητά του (δυο καλύτερης ταινίας, δυο σκηνοθεσίας, μια σεναρίου και μια διεθνούς ταινίας) και στο Γιώργο Μαυροψαρίδη, το μόνιμο μοντέρ του, τη δεύτερη μετά την "Ευνοούμενη". Μια αναμφίβολα μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία για ένα δύστροπο, τολμηρό και αφηγηματικά πρωτότυπο φιλμ το οποίο δεν υποτάσσεται στη mainstream χολιγουντιανή λογική και για αυτό η ακαδημαϊκή αναγνώρισή του μοιάζει να ολοκληρώνεται εδώ. Γιατί όπως και την προηγούμενη φορά, όπου η Ολίβια Κόλμαν ήταν η μόνη υποψήφια που κατάφερε να αποσπάσει το Όσκαρ για χάρη της "Ευνοούμενης", έτσι και τώρα οι πιθανότητες τελικής επικράτησης του "Poor Things" περιορίζονται, και μόνο ως ισχυρό αουτσάιντερ, σε τέσσερις κατηγορίες: τα σκηνικά και τα κοστούμια, όπου θα βρει απέναντί του πρωτίστως την "Barbie", το μακιγιάζ, όπου τον πρώτο λόγο έχει ο "Μαέστρος", και τον α΄ γυναικείο ρόλο, όπου η Έμα Στόουν θα δώσει γερή μάχη, αλλά από μειονεκτική θέση, με την Λίλι Γκλάντστοουν των "Δολοφόνων του Ανθισμένου Φεγγαριού".
Στις μεγάλες κατηγορίες το αδιαφιλονίκητο φαβορί είναι ο "Οπενχάιμερ", παρ’ όλο που ο 81χρονος Μάρτιν Σκορσέζε, ο μεγαλύτερος σε ηλικία υποψήφιος στην κατηγορία της σκηνοθεσίας στην ιστορία του θεσμού, θα είναι και πάλι παρών. Το βιογραφικό έπος του Κρίστοφερ Νόλαν μοιάζει ανίκητο στην καλύτερη ταινία, τη σκηνοθεσία, τον α΄ και β΄ αντρικό ρόλο (Κίλιαν Μέρφι – Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ), τη φωτογραφία, το μοντάζ και πρώτη επιλογή στο διασκευασμένο σενάριο, τη μουσική και τον ήχο. Οι βραβεύσεις των σωματείων οι οποίες θα ανακοινωθούν πριν την απονομή της 10ης Μαρτίου δύσκολα θα αλλάξουν τις ισορροπίες, μιας και τα τελευταία χρόνια όχι μόνο οι οσκαρικοί θριαμβευτές, αλλά ακόμα και οι υποψήφιοι, είναι πολύ εύκολο να προβλεφθούν από νωρίς. Ποιον εξέπληξαν άλλωστε οι χθεσινές ανακοινώσεις; Ίσως, δυσάρεστα, τους fans της Μάργκο Ρόμπι και του Λεονάρντο ντι Κάπριο, αλλά ακόμα και η 54η μουσική υποψηφιότητα του Τζον Γουίλιαμς ήταν αναμενόμενη (λιγότερο της Λόρα Κάρπμαν για το σκορ του "American Fiction"), όπως και εκείνες των Κόλμαν Ντομίνγκο (α΄ αντρικού ρόλου για το "Rustin") και Στέρλινγκ Κέι Μπράουν (β΄ αντρικού ρόλου για το "American Fiction"). Και για όσους έχουν τις αντιρρήσεις τους, οι στοιχηματικές αποδόσεις θα τους αποζημιώσουν πλουσιοπάροχα…