Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, σημαντικοί θεσμοί έχουν αρχίσει να μοιράζουν τα χρυσά αγαλματίδιά τους, οι Χρυσές Σφαίρες ανακοίνωσαν τις υποψηφιότητες τους, ενώ παράλληλα ενώσεις κριτικών και σωματεία επαγγελματιών αναμένεται να πάρουν σειρά στο "χορό" των απονομών. Αποκορύφωμα, φυσικά, τα 96α βραβεία Όσκαρ που παρουσιάζονται στις 11 Μαρτίου. Εκεί όπου πρόκειται να δοθεί ένα πραγματικό ντέρμπι, αφού τη χρονιά που οι υπερηρωικές ταινίες φάνηκε να αποδυναμώνονται, ήρθε το φαινόμενο "Barbenheimer" να σπάσει τα ταμεία γράφοντας ιστορία. Θα είναι, ωστόσο, οι ταινίες των Γκρέτα Γκέργουιγκ και Κρίστοφερ Νόλαν τα απόλυτα οσκαρικά φαβορί ή υπάρχει έδαφος για άλλους τίτλους να κάνουν την ανατροπή;
"Barbie" εναντίον "Οπενχάιμερ"
Στο κομμάτι του box office το μπλοκμπάστερ της Γκέργουιγκ "καθάρισε" το έπος του Νόλαν, έχοντας συγκεντρώσει 1,4 δις δολάρια(!) και 951 εκατ. παγκοσμίως, αντίστοιχα. Τα βραβεία της Ακαδημίας, ωστόσο, είναι μια τελείως διαφορετική υπόθεση. "Barbie" και "Οπενχάιμερ" είναι δεδομένο πως θα διεκδικήσουν το χρυσό αγαλματίδιο σε όποια κατηγορία βρεθούν υποψήφια, έχοντας σε πολλές υπολογίσιμο ανταγωνισμό, όμως προς στιγμήν η "πυρηνική" βιογραφία δείχνει να επικρατεί στο Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Σύμφωνα με τις στοιχηματικές εταιρίες, κοντά βρίσκονται και οι "Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού" (Μάρτιν Σκορσέζε) οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει να συλλέγουν βραβεία, ενώ υπολογίσιμος αντίπαλος είναι τα γεμάτα θαλπωρή "Παιδιά του Χειμώνα" (Αλεξάντερ Πέιν). Ο υπογράφων θα έβαζε, ακόμη, στη σχετική κουβέντα τόσο τις "Περασμένες Ζωές" (Σελίν Σονγκ) όσο και το "American Fiction" (Κορντ Τζέφερσον). Αφενός το ντεμπούτο της Σονγκ θριάμβευσε στα Gotham έχοντας συγκινήσει βαθιά τους θεατές, αφετέρου ο επίσης πρωτοεμφανιζόμενος Τζέφερσον πρόσφατα κέρδισε το μεγάλο βραβείο του φεστιβάλ του Τορόντο, το οποίο παραδοσιακά "δίνει" Όσκαρ.
Μην υποτιμάτε τον Λάνθιμο
Το "Poor Things" προβλέπεται να έχει ηχηρή παρουσία στις οσκαρικές υποψηφιότητες, τουλάχιστον αν κρίνουμε από τις επτά που απέσπασε στις Χρυσές Σφαίρες. Η ταινία έχει ένα δυναμικό ρεύμα που αναμένεται να αυξηθεί, καθώς σύντομα κάνει πρεμιέρα στις αμερικανικές αίθουσες (23/12). Έτσι, μην απορήσετε εάν δείτε την Έμα Στόουν να ξεπερνά τη Μάργκο Ρόμπι στην κούρσα για τον α’ γυναικείο ρόλο, αφού Αμερικανίδα η οποία έχει ήδη ένα Όσκαρ στο όνομά της σαρώνει στο φιλμ του Λάνθιμου, δίνοντας μια αληθινά δύσκολη και τολμηρή ερμηνεία. Βέβαια, διόλου αμελητέα είναι η δουλειά της Λίλι Γκλάντστοουν των "Δολοφόνων", όπου η ηθοποιός επιβάλλει την παρουσία της εκπέμποντας ήρεμη δύναμη. Από τη μεριά της, η Ντα’Βάιν Τζόι Ράντολφ βαίνει ολοταχώς για το β’ γυναικείο ρόλο.
Τα πράγματα είναι απλούστερα στους άντρες όπου από τη μία "παίζει" μόνος του ο Κίλιαν "Οπενχάιμερ" Μέρφι στον α’ ανδρικό, ενώ ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. έχει μόνο τον Τσαρλς Μέλτον ("May December") να φοβάται στον β' ρόλο. Για να επιστρέψουμε στο "Poor Things", αν και ο Λάνθιμος θα έχει απέναντί του, λογικά, ονόματα όπως οι Σκορσέζε, Γκέργουιγκ και Νόλαν, άρα η κατηγορία της σκηνοθεσίας θα είναι αμφίρροπη, δεν ισχύει το ίδιο για το διασκευασμένο σενάριο. Ο Τόνι ΜακΝαμάρα διασκευάζοντας το ομώνυμο βιβλίο του Άλισντερ Γκρέι έχει κάνει μια σαφώς πιο απαιτητική δουλειά από εκείνη των Σκορσέζε και Νόλαν οι οποίοι βασίστηκαν σε non-fiction υλικό, κάτι που θα πρέπει να λάβει υπόψη η Ακαδημία.
Περισσότερες προβλέψεις θα τολμήσουμε ξανά, όταν ανακοινωθούν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ στις 23/1.