Έναν ακόμα σημαντικό σταθμό στη διεθνή φεστιβαλική πορεία της προσθέτει η μικρού μήκους "Φῶς ἐκ Φωτός" του ταλαντούχου σκηνοθέτη Νεριτάν Ζιντζιρία, καθώς η ταινία προετοιμάζεται για την αμερικανική πρεμιέρα της στο πλαίσιο του πολύ σημαντικού και επιδραστικού φεστιβάλ Slamdance (19-25/1) στη Γιούτα, το οποίο φέτος γιορτάζει την 30η επέτειό του.
Το φιλμ έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ του Ρότερνταμ, προτού προβληθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο του 46ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, όπου και απέσπασε το βραβείο ντοκιμαντέρ. Γράφαμε, τότε, σε ανταπόκρισή μας: "Πριν από 11 χρόνια με το αξέχαστο 'Χαμομήλι', ο Νεριτάν Ζιντζιρία συστήθηκε ως ένας δημιουργός με ρηξικέλευθη ματιά, χωρίς να σταματά να επιβεβαιώνει την αυθεντικότητά του με κάθε νέα μικρού μήκους. Έτσι και εδώ, δοκιμάζεται σε κάτι κινηματογραφικά απαιτητικό όσο και μυθοπλαστικά μεταφυσικό. Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη, το 'Φῶς ἐκ Φωτός' αποτελεί μια φιλμική συζήτηση ανάμεσα σε έναν κινηματογραφιστή και έναν ιερομόναχο του Αγίου Όρους, που έφτιαξε τη δικιά του φωτογραφική μηχανή πριν πεθάνει το 1932. Επί της ουσίας, ο Ζιντζιρία κατασκευάζει ένα δικό του κόσμο έχοντας ως υλικά τη σκόνη του χρόνου και την προσωπογραφία αγνώστων μιας αλλοτινής εποχής, ο οποίος ισορροπεί στο όριο μεταξύ του υπαρκτού και του μη. Το φιλμ αποπνέει μια αίσθηση πρωτόγονου που αναμιγνύεται με εκείνη της κινηματογραφικής αρχαιολογίας, θυμίζοντας αμυδρά το "Dead Nation" του Ράντου Ζούντε, παρότι οι σκηνοθέτες αισθητικά κινούνται σε διαφορετικά μήκη κύματος. Ίσως περισσότερο κλειστή στον εαυτό της από όσο θα ταίριαζε και αφήνοντας στο τέλος ένα συγκρατημένο απωθημένο για "λιγάκι ακόμα", η ταινία δεν παύει να επιδρά σαν υπενθύμιση πως το σινεμά αποτελεί βασικά κοσμογονία, όχι απλώς αναπαράσταση".