Το "Petit Plan: Europa" - Φεστιβάλ Ευρωπαϊκών Ταινιών Μικρού Μήκους επιστρέφει για 4η χρονιά μεταξύ 16 - 20 Οκτωβρίου με ένα πλούσιο πρόγραμμα ταινιών, που περιλαμβάνει 80 ευρωπαϊκές ταινίες μικρού μήκους, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, στην Ελληνοαμερικανική Ένωση και στο Ινστιτούτο Γκαίτε Αθηνών.
Το "Petit Plan: Europa IV" μεγαλώνει και εγκαινιάζει το Διαγωνιστικό Τμήμα Φοιτητικών Ταινιών Μικρού Μήκους, ενώ περιλαμβάνει συνεργασίες με την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το HEAD - Genève (Πανεπιστήμιο Art & Design της Γενεύης).
Στην τέταρτή του χρονιά το Φεστιβάλ Ευρωπαϊκών Ταινιών Μικρού Μήκους έχει ετοιμάσει ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα προβολών, με 10 θεματικές ενότητες, μεταξύ των οποίων ταινίες μικρού μήκους με θέμα τον πόλεμο και τις συνέπειές του, ταινίες με επίκεντρο τη γυναίκα, ιστορίες που μιλούν για θέματα όπως οι ανισότητες και η τοξική αρρενωπότητα, φοιτητικές ταινίες μικρού μήκους κ.λπ.
Βραβείο Καλύτερης Φοιτητικής Ταινίας Μικρού Μήκους
Το νεοσύστατο Διαγωνιστικό Τμήμα Φοιτητικών Ταινιών θα περιλαμβάνει 27 ταινίες μικρού μήκους από 13 διαφορετικές χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου. Το βραβείο Καλύτερης Φοιτητικής Ταινίας θα απονείμουν μέλη του Κινηματογραφικού Τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών της Λέσχης του Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Ο.Φ.Π.Α), τον οποίο θα εκπροσωπήσουν οι: Αγγελική Πανταζή, Αντώνης Βιντζηλαίος, Γιάννης Μαντζούκας, Δήμητρα Γεροντίδη, Μάρκος Μπούσιος, Μένια Παρασκευοπούλου, Μιχάλης Μπασιάς, Πάνος Μάρκου, Σοφία Δάρα.
Βραβείο #ThisIsEU – Ευρωπαϊκών Αξιών
26 ευρωπαϊκές παραγωγές διαγωνίζονται για το βραβείο #ThisIsEU – Ευρωπαϊκών Αξιών, σε συνεργασία με την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Το Βραβείο Ευρωπαϊκών Αξιών - #ThisIsEU απονέμεται στην ταινία που αναδεικνύει ζητήματα που εμπίπτουν σε Ευρωπαϊκές αξίες, όπως η βιωσιμότητα, η ισότητα των φύλων, η συμπεριληπτικότητα, η προστασία του περιβάλλοντος κ.λπ.
Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας Μικρού Μήκους
Το "Petit Plan: Europa IV" θα προβάλει 19 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους, οι οποίες θα διαγωνιστούν για το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας, σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Το διαγωνιστικό πρόγραμμα ελληνικών ταινιών θα προβληθεί και με υπότιτλους στα ελληνικά για άτομα με δυσκολίες ακοής.
Τα βραβεία #ThisIsEU – Ευρωπαϊκών Αξιών και Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας Μικρού Μήκους θα αποφασίσει και απονείμει μια τριμελής κριτική επιτροπή, που αποτελείται από τις: Χρυσούλα Κοροβέση, Αφροδίτη Μπιτζούνη, Μαριάννα Οικονόμου.
Για μια ακόμη χρονιά μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ψηφίσουν την αγαπημένη τους ταινία στο Διαγωνιστικό Τμήμα για το Βραβείο Μαθητικού Κοινού, ενότητα που αποτελείται από 7 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους. Οι ταινίες θα παρουσιαστούν σε ειδική σχολική προβολή, που θα πραγματοποιηθεί στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση. Στο φετινό πρόγραμμα του "Petit Plan: Europa IV" θα προβληθεί η νορβηγική νεανική ταινία "Los Bando", με φεστιβαλική διαδρομή και βραβεία σε Φεστιβάλ Νεανικού Κινηματογράφου.
Τέλος, σε συνεργασία με το HEAD - Genève, το Πανεπιστήμιο Art & Design της Γενεύης, θα παρουσιαστεί ένα πρόγραμμα των πιο πρόσφατων σπουδαστικών τους ταινιών, που έχουν διακριθεί διεθνώς.
Όλες οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους και είναι με ελεύθερη είσοδο.
Το πρόγραμμα
16/10 | Γαλλικό Ινστιτούτο
6 μ.μ. | Parlez-vous Francais? | Επιλογή φοιτητικών ταινιών μικρού μήκους από γαλλόφωνες χώρες (Διάρκεια: 85’)
Dawgz (Erynn Pather, Ελβετία, 2022, 21’)
Προκειμένου να αποφύγει τα προβλήματά του στην Ελβετία, ο Krystian αποφασίζει να μετακομίσει στη νότια Ισπανία. Εκεί ζει με τον σκύλο του στο περιθώριο της κοινωνίας.
Coming In (Louis Devignes, Alice Florent, Romane Etienne, Camille Devise, Killian Maret, Γαλλία, 2022, 4')
Ένας ιππότης επιχειρεί να φτάσει στη φωλιά του δαίμονα για να σώσει μια πριγκίπισσα. Ωστόσο, η επική μάχη για την οποία ήταν προετοιμασμένος, δε θα είναι η αναμενόμενη.
Only Child (Lucas Chaunay, Γαλλία, 2021, 14’)
Ένας νεαρός άνδρας, ένα δωμάτιο, η ετοιμοθάνατη μητέρα του.
Deus Ex Capital (Axel Chemin, Γαλλία, 2020, 8’)
Ο Jean, αναζητά τη σύζυγό του στη La Défense, τη μεγαλύτερη επιχειρηματική και εμπορική περιοχή της Γαλλίας. Συναντά τον Matthieu, έναν επιχειρηματία, ο οποίος προσφέρεται να τον βοηθήσει στο μεσημεριανό του διάλειμμα.
La Diplomatie De L'éclipse (Cesar Luton, Achille Pasquier, Selim Lallaoui, Clémence Bailly, Axel Mechin, Γαλλία, 2022, 8’)
Τη στιγμή της ευθυγράμμισης, της ολικής έκλειψης, η ανθρωπότητα θα εξαφανιστεί, αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλαν ο Ήλιος και η Σελήνη. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο αποφασίζει να στείλει τον καλύτερο διαπραγματευτή του για να σταματήσει το τέλος του κόσμου.
Regarde Moi (Hermenier Benjamin & Barrion Lucie, Γαλλία, 2022, 12’)
Μέσα σε μια μέρα, η ζωή του Tom, ενός 14χρονου μαθητή γυμνασίου, θα αλλάξει. Ενώ παλεύει να πείσει τη μητέρα του να σταματήσει να τον θεωρεί παιδί, ανακαλύπτει ότι μοιράζεται τακτικά φωτογραφίες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τότε που ήταν πολύ μικρός. Όταν όμως μια ντροπιαστική φωτογραφία του αρχίζει να κυκλοφορεί, ο Tom αντιμετωπίζει παρενόχληση στο σχολείο.
Valitchka (Alexis Cuzon, Γαλλία, 2022, 17’)
Η συνάντηση δύο Ρωσίδων με Γερμανούς στρατιώτες στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου το 1941.
8 μ.μ. | Vive La Francophonie | Επιλογή ταινιών μικρού μήκους από γαλλόφωνες χώρες (Διάρκεια: 115’)
The hat (Hadi Moussally, Γαλλία, 2022, 4’)
Καθώς ο Hadi αρχίζει να ντύνεται, εκφράζει τις σκέψεις του για τη ζωή του, για το πόσο τον βαραίνουν οι διακρίσεις, αυτός που "φοράει" το διπλό καπέλο του γκέι και του Άραβα. Πώς να διαχειριστεί όλο αυτό το βάρος;
Rare (Léo Deschênes, Γαλλία, 2021, 15’)
Ο Sébastien, εργάζεται 12 χρόνια ως κρεοπώλης σε μια μικρή πόλη. Όταν ένας νόμος που απαγορεύει το εμπόριο ζωικού κρέατος τον αναγκάζει να κλείσει το μαγαζί του, θα αποφασίσει να συνεχίσει τη δουλειά του, ανοίγοντας ένα νέο κρεοπωλείο σε μια γειτονική χώρα.
Home of the Heart (Sarah Saidan, Γαλλία, 2022, 15’)
Ο Omid είναι Ιρανός μετανάστης που ήρθε στη Γαλλία με την οικογένειά του. Ένα βράδυ, στο δρόμο, δέχεται επίθεση και μαχαιρώνεται στην καρδιά. Αλλά ο Omid σηκώνεται! Στο νοσοκομείο, η διάγνωση είναι επίσημη: δεν έχει καρδιά. Την άφησε πίσω στο Ιράν;
Three Shadows (Alexandre Lança, Γαλλία, 2022, 24’)
Σε ένα γαλλικό κράτος που έχει γίνει πια καταπιεστικό και στρατιωτικοποιημένο, ένας συνοριοφύλακας συλλαμβάνει έναν αστυνομικό που διαφεύγει με έναν νεαρό μετανάστη.
Myosotis (Michael Schwendinger, Ελβετία, 2022, 15’)
Ένας αγρότης σε μια ορεινή περιοχή βιώνει από πρώτο χέρι τις δραστικές συνέπειες ενός αναγκαστικού αποχαιρετισμού. Ανίσχυρος απέναντι σε ένα σύστημα που σε καταπίνει πιο γρήγορα απ' ό,τι νομίζεις.
George Barton (Kiyan Agadjani, Λουξεμβούργο, 2021, 17’)
Ο 45χρονος George Barton είναι οικοδόμος και ζει με την 9χρονη κόρη του Amelia. Σε όλη του την ενήλικη ζωή, κρατούσε ένα μυστικό, κάτι για το οποίο ντρεπόταν βαθιά: είναι αναλφάβητος. Όταν ένα απροσδόκητο γεγονός θέτει σε κίνδυνο τη δουλειά του, πρέπει επιτέλους να αντιμετωπίσει τη ντροπή του.
Medusa (Amelia Nanni, Βέλγιο, 2022, 25’)
Η Medusa είναι μια ομάδα 8 νεαρών γυναικών, στη συνοικία Marolles των Βρυξελλών, που αποφάσισαν να μην ανεχτούν πια το σεξισμό και τον ρατσισμό. Η Medusa είναι μια ιστορία για τη γυναικεία αλληλεγγύη.
17/10 | Ινστιτούτο Γκαίτε
5.45 μ.μ. | Kurzfilme | Επιλογή γερμανικών ταινιών μικρού μήκους (Διάρκεια: 91’)
Zawal (Mujtaba Saeed, Γερμανία, 2020, 8’)
Ο οκτάχρονος Adam έρχεται αντιμέτωπος με έναν μεταλλαγμένο κόσμο, όταν βγαίνει από την καθορισμένη περιοχή καραντίνας για τους πρόσφυγες.
Code of Silence (Leonard Mink, Γερμανία, 2022, 18’)
Κατά την καταδίωξη ενός υπόπτου, ο αστυνομικός Thomas χάνει το υπηρεσιακό του όπλο σε μια συμπλοκή με τον ύποπτο που διαφεύγει. Ο συνεργάτης του και παλιός του φίλος Grebe, δε βλέπει άλλο τρόπο από το να πυροβολήσει τον ύποπτο και να τον σκοτώσει. Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα.
King (Emily Ufken, Γερμανία, 2021, 5’)
Ενώ βρίσκεται σε κέντρο αποτοξίνωσης, ένας νεαρός άνδρας αφηγείται το ταξίδι του στον εθισμό του τζόγου. Το animation ντοκιμαντέρ "King" προσφέρει μια οικεία εικόνα μιας ψυχολογικής ασθένειας που συχνά παραβλέπεται.
The One-Way Ticket (Melika Rezapour, Γερμανία, 2022, 10’)
Ο Taha, ένα εξάχρονο αγόρι, έχει μεγαλώσει με ένα μισογύνη πατέρα και ζει σε μια κοινωνία όπου οι γυναίκες δεν έχουν καμία ελευθερία επιλογής. Μαθαίνει ότι η αδελφή του θέλει να το σκάσει με τον εραστή της. Τώρα η απόφαση είναι δική του αν θα αποκαλύψει το μυστικό στον πατέρα του ή όχι.
Matapacos (Karla Riebartsch, Lion Durst, Γερμανία, 2022, 7‘)
Βασισμένο στον διάσημο Χιλιανό "σκύλο των διαδηλώσεων" Negro Matapacos. Ένας αδέσποτος σκύλος γνωρίζει τη Maria, μια νεαρή διαδηλώτρια. Μαζί ριζοσπαστικοποιούνται.
Die Verlorenen (Simon Baucks, Γερμανία, 2022, 20’)
Εξαντλημένος από την κατάχρηση αλκοόλ, ο μαχητής ΜΜΑ Runau, συμμετέχει σε στημένους αγώνες, η Amelie, υπό την επήρεια αμφεταμινών, φροντίζει την άρρωστη μητέρα της και ο αδελφός της Jonas, ξοδεύει όλα τα χρήματά τους στον τζόγο. Οι τρεις πρωταγωνιστές βιώνουν μια παράλληλη εξέλιξη των εθισμών τους.
Corruption on Earth (Omid Mirnour, Γερμανία, 2022, 12’)
Η ταινία μικρού μήκους αφορά μια φανταστική τελετή απονομής βραβείων για το "Καλύτερο Καθεστώς στον Κόσμο". Το βραβείο απονέμεται στο Ιράν.
Dogs (Jonas Thielcke, Γερμανία, 2023, 11’)
Ένας επιθετικός σκύλος κυνηγάει την εννιάχρονη Namira, η οποία μόλις καταφέρνει να ξεφύγει και βρίσκει καταφύγιο σε μια ξύλινη αποθήκη. Όμως ο κίνδυνος δεν έχει τελειώσει, γιατί η Namira δεν κρύβεται σε ένα κανονικό χωριό, αλλά σε έναν οικισμό ακροδεξιών εξτρεμιστών.
7.30 μ.μ. | European Perspectives | Ταινίες μικρού μήκους που παρουσιάζουν επίκαιρες ιστορίες από όλη την Ευρώπη (Διάρκεια: 108’)
An Extra Day in Prague (Jacob Ramsay, Τσεχία, 2022, 15’)
Πριν μετακομίσει στην άλλη άκρη του ωκεανού, ένας 13χρονος παίκτης χόκεϊ περνάει μια επιπλέον μέρα στην πατρίδα του, ξανασυναντώντας τον αποξενωμένο πατέρα του και αποχαιρετώντας τον "καλύτερο φίλο" του.
Offerlamm (Tova Persson, Ηνωμένο Βασίλειο, 2022, 6’)
Ένα πρόβατο γράφει ένα γράμμα στην αδελφή του ενώ προετοιμάζεται για μια τελετή.
Small Hours (Marta Sniezek & Christian Spurling, Ιρλανδία, 2022, 5’)
Παρακολουθούμε τις σκέψεις δύο ανθρώπων, μεταβαίνοντας από τη μία ανάμνηση στην άλλη. Καθώς βυθιζόμαστε βαθύτερα στις αναμνήσεις, περνάμε στο υποσυνείδητο του χαρακτήρα και χάνουμε την αίσθηση της πραγματικότητας.
The Devil (Jan Bujnowski, Πολωνία, 2022, 19’)
Σε έρευνα για τη θρησκευτικότητα των Πολωνών που διεξήχθη τη δεκαετία του 1990 από το OBOP, το ποσοστό των πιστών κυμαινόταν γύρω στο 95%. Ταυτόχρονα, τα ποσοστά ανεργίας έφτασαν σε τιμές ρεκόρ. Η κρίση ενίσχυσε την ανάγκη της κοινωνίας για πνευματικότητα, η οποία επέτρεψε πράγματα που δε θα μπορούσαν να συμβούν σε άλλες εποχές.
/askOD. (Jack Elliot, Σουηδία, 2022, 13’)
Το "/askOD." είναι μια ταινία μυθοπλασίας μικρού μήκους που διερευνά γιατί οι νέοι στρέφονται στο διαδίκτυο για βοήθεια αντί να εμπιστευτούν το σουηδικό σύστημα πρόνοιας σε περίπτωση υπερβολικής δόσης. Η Ida επιστρέφει στο σπίτι της κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Επιστρέφει αμέσως στον γεμάτο ναρκωτικά τρόπο ζωής που είχε κάποτε με τον παιδικό της φίλο Otto. Αναγκάζεται να θέσει σε κίνδυνο τη νέα της ζωή καλώντας την άμεση δράση, όταν ο Otto υποφέρει από υπερβολική δόση.
Disposal (Pawel Herman, Πολωνία, 2023, 7’)
Ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν χάσει τη δουλειά τους. Ορισμένοι από αυτούς παρακολουθούν συναντήσεις υπό την καθοδήγηση ενός χαρισματικού καθηγητή για να μάθουν πώς να αξιοποιούν τον πλεονάζοντα ελεύθερο χρόνο τους.
Pig (Jorn Leeuwerink, Ολλανδία, 2022, 8’)
Μια μεγάλη ομάδα ζώων εξαρτάται από ένα ηλεκτρικό δίκτυο, συνδεδεμένο με το ρύγχος, που έχει σχήμα πρίζας, ενός και μόνο κοιμώμενου γουρουνιού... Πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτό;
Scrap (Jamie O’Rourke, Ιρλανδία, 2021, 15’)
Ο Ciaran και ο Michael γνωρίζονται ένα καλοκαίρι και γίνονται γρήγορα φίλοι. Όταν επιστρέφουν στο σχολείο, ο Michael, μέλος της κοινότητας των Ρομά, φοιτά για πρώτη φορά στο ίδιο σχολείο με τον Ciaran. Θα παραμείνουν φίλοι;
Sixth Floor (Albert Carbó, Ισπανία, 2023, 15’)
Η Fina είναι ιδιοκτήτρια μιας πολυκατοικίας στη Βαρκελώνη. Έχει βάλει ένα από τα διαμερίσματά της προς ενοικίαση και έχει κανονίσει να δουν το διαμέρισμα διάφοροι πιθανοί ενοικιαστές. Θα έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες;
Solidarity Day (Gabriel Lugigo Lopez, Ισπανία, 2022, 5’)
Ο Luismi πρέπει να κάνει κάποιο κοινωνικό έργο για την εταιρεία του κατά τη διάρκεια της "Ημέρας Αλληλεγγύης". Σκέφτεται να καλέσει τον ζητιάνο στη γωνία για δείπνο.
18/10 | Ινστιτούτο Γκαίτε
5.45 μ.μ. | Life during Wartime | Ο πόλεμος μας επηρεάζει όλους. Ταινίες μικρού μήκους που έχουν ως κύριο θέμα τον πόλεμο ή τις συνέπειές του. (Διάρκεια: 91’)
A Guerra Finita (Simone Massi, Ιταλία, 2022, 5’)
Ένας κόσμος χωρίς πόλεμο είναι μια ουτοπία που δε μπορούμε να περιμένουμε άλλο.
Branka (Ákos K. Kovács, Ουγγαρία, 2021, 20’)
Γιουγκοσλαβία, 1991. Μακριά από τις εμπόλεμες ζώνες, η Branka βρίσκει δουλειά στο μαιευτήριο ενός κρατικού νοσοκομείου. Η νεαρή γυναίκα είναι ολομόναχη, αλλά αποδεικνύεται ότι η μοναξιά δεν είναι το πιο δύσκολο φορτίο που αντιμετωπίζει η Branka. Νεογέννητα εξαφανίζονται από το νοσοκομείο.
Do Birds Sing in Wartime? (Gijs van der Meer, Ολλανδία, 2023, 5‘)
Μια νεαρή γυναίκα περιπλανιέται στο σπίτι της γιαγιάς της και σκαλίζει το παρελθόν της. Αποσπάσματα από το ημερολόγιό της ζωντανεύουν τις αναμνήσεις της από τον πόλεμο.
Forgive Us Our Trespassses (Lorenzo Maria Chierici, Ιταλία, 2022, 17’)
Το βράδυ της 21ης Νοεμβρίου 1974, ο Ιρλανδικός Δημοκρατικός Στρατός (IRA) πραγματοποίησε τρομοκρατική επίθεση στο Μπέρμιγχαμ (Ηνωμένο Βασίλειο). Αναγνωρίστηκε ως η πιο αιματηρή επίθεση στην Αγγλία κατά τη διάρκεια των Ταραχών. Το "Forgive Us Our Trespasses" αφηγείται το παρασκήνιο αυτής της επίθεσης, το οποίο κρύβει μια σειρά από λάθη, καθυστερήσεις και τριβές εντός του τρομοκρατικού πυρήνα που ήταν υπεύθυνος γι' αυτήν.
Seeds (Toni Bestard, Ισπανία, 2022, 5’)
Ισπανία, 1938. Μια γυναίκα φυτεύει ήσυχα σπόρους στον κήπο της όταν εμφανίζονται δύο ένοπλοι στρατιώτες. Πριν τη συλλάβουν, κρύβει μερικούς από τους σπόρους στην τσέπη της.
Far From Evil (Daniele Orlandi, Ιταλία, 2022, 20’)
Η ιστορία δύο εβραίων αγοριών στην κατεχόμενη από τους Ναζί Ρώμη το 1943, που σώθηκαν από το ίδιο καθολικό σχολείο.
The Monkey (Xosé Zapata Pérez & Lorenzo Degl´Innocenti, Ισπανία, 2021, 17’)
Το 1588 ένας ναυαγός από την Ισπανική Αρμάδα συλλαμβάνεται σε μια παραλία της Ιρλανδίας και καταδικάζεται σε θάνατο. Το πρόβλημα είναι ότι ο κρατούμενος είναι μια μαϊμού.
7.30 μ.μ. | ΧΧ | Ταινίες μικρού μήκους με επίκεντρο τη γυναίκα (Διάρκεια: 130’)
Smalltown Miss (Alexandra Pärn, Εσθονία, 2022, 19’)
Όλα αρχίζουν να αλλάζουν για τη Λίντια σε μια σοβιετική κωμόπολη με την άφιξη μιας νέας κοπέλας στην πόλη.
Malevolence (Eugenia Hamilton, Ηνωμένο Βασίλειο, 2022, 4’)
Περιηγηθείτε στη σκηνή των κλαμπ μέσα από το στόμα ενός άνδρα-αρπακτικού. Ένα κοινωνικό σχόλιο για τη σεξουαλικοποίηση της βιομηχανίας των νυχτερινών κέντρων και μια ταινία κατά του spiking.
Burial (Jerzy Czachowski, Πολωνία, 2023, 15’)
Πολωνία σήμερα: μετά τη δημοσίευση των κανονισμών για τη σχεδόν πλήρη απαγόρευση των αμβλώσεων. Ένας άνδρας και μια γυναίκα θάβουν ένα σεντούκι σε ένα χωράφι. Εν τω μεταξύ, ο ιδιοκτήτης του χωραφιού καλεί την αστυνομία. Το ζευγάρι κατηγορείται για τη διάπραξη ενός εγκλήματος.
Roped (Carmen Córdoba González, Ισπανία, 2022, 10′)
Η Μητέρα και η Κόρη συνδέονται για μια ζωή με έναν αιώνιο δεσμό που θεραπεύει και πληγώνει και που διαιωνίζεται όταν η Κόρη γίνεται Μητέρα.
Holy Mother (Hussein Hossam, Τσεχία, 2022, 13’)
Η επιθυμία μιας ταλαντούχας σχεδιάστριας μόδας να αγκαλιάσει τη γυναικεία φύση της καταστρέφεται από τις αυστηρές παραδοσιακές απαιτήσεις του μουσουλμάνου πατέρα της.
Once Means Forever (Katarzyna Bińko, Πολωνία, 2023, 4’)
Ένα κορίτσι που θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε άλλη γυναίκα. Κοιτάζοντας μέσα από τα μάτια της, θα δούμε τη μέρα που θα αλλάξει τη ζωή της για πάντα.
The Confession (Maja Górczak, Τσεχία, 2022, 11’)
Η Hana είναι μια νεαρή νοσηλεύτρια σε ένα κέντρο ανακουφιστικής φροντίδας της Πράγας. Έχει συνηθίσει να φροντίζει τους ετοιμοθάνατους και να τους στηρίζει στις τελευταίες μέρες τους. Η αφοσίωσή της αλλάζει όταν έναν από τους ασθενείς της επισκέπτεται ένας ιερέας.
Arrows (Imanol Ruiz De Lara, Ισπανία, 2023, 16′)
Η Gabrielle, η Ema, η Leire και η Zoe το σκάνε ένα βράδυ από τα δωμάτιά τους στο οικοτροφείο και περνάνε το βράδυ στο γυμναστήριο. Ένα μυστικό όμως θα ταράξει το βράδυ τους.
Anna (Kristina Rushiti, Albania, 2021, 13’)
Η Anna, μια έφηβη με ψυχολογικά προβλήματα, διαπράττει τη δολοφονία του ίδιου της του πατέρα. Το άγχος, η βία και η κατάθλιψη κυριαρχούν στην οικογένεια της Άννας.
19/10 | Ελληνοαμερικανική Ένωση
5.30 μ.μ. | Αφιέρωμα στο HEAD - Geneve
Κατά τη διάρκεια των τριών ετών του Bachelor of Arts στον Κινηματογράφο, οι φοιτητές ανακαλύπτουν την ποικιλομορφία της κινηματογραφικής γραφής, από το ντοκιμαντέρ μέχρι τη μυθοπλασία. Το πρόγραμμα προωθεί την ανάληψη ρίσκου και ενθαρρύνει την εξερεύνηση υβριδικών κινηματογραφικών ειδών, ενώ δίνει έμφαση σε ταινίες που εναρμονίζονται με το σημερινό κόσμο. Οι σπουδαστές μαθαίνουν να κατέχουν τις τεχνικές κινηματογράφησης, ηχογράφησης, μοντάζ και post-production. Επιπλέον, καλλιεργούν το όραμά τους, την κριτική τους σκέψη και την ικανότητά τους να εκφράζονται μέσω θεωρητικών μαθημάτων. Οι πέντε ταινίες αυτού του προγράμματος είναι τόσο ταινίες διπλωματικής, όσο και ταινίες στο πλαίσιο workshop. - Jeanneret Delphine (Λέκτορας Τμήματος Κινηματογράφου) (Διάρκεια: 78’)
Serafina (Noa Epars & Anna Simonetti, Ελβετία, 2022, 11’)
Μια ορθόδοξη ηρωίδα που οδηγεί μοτοσικλέτα. Νέοι άνθρωποι που σπάνε τη μονοτονία της ζωής στην επαρχία κάνοντας τους κασκαντέρ. Μια συνάντηση σε ένα δυτικό σκηνικό ανάμεσα σε δύο κόσμους που έρχονται σε αντίθεση με όλα εκτός από τον ίδιο το λόγο ύπαρξής τους: το πάθος.
The Truth about Albert, the Last Dodo (Nathan Clément, Ελβετία, 2022, 17’)
Στο νησί Reunion, ο μικρός Four Eyes και ο παππούς του προσπαθούν να μετατρέψουν ένα κοτόπουλο σε ένα ντόντο, του οποίου τα μαγικά φτερά θα μπορούσαν να σώσουν την άρρωστη μητέρα του μικρού.
Oldschool (Yasmine Bahechar, Ελβετία, 2020, 20’)
Κάπου στη Γενεύη, μια φιλία μεταξύ μιας παρέας κοριτσιών σφυριλατείται μεταξύ του Ροδανού και του Άρβε, εκεί που οι δύο ποταμοί συναντιούνται και αναμειγνύονται ομοιογενώς. Μια αναχώρηση, όμως, μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω.
La route des jeunes (Saro Vallejo, Juan Manuel Vegas, Justine Knuchel, Ελβετία, 2021, 16’)
Κάτω από την οδογέφυρα που ανακουφίζει την Route des Jeunes στη Γενεύη, ένα επίκεντρο διασκέδασης συνυπάρχει με τη σκόνη που συσσωρεύεται στα εγκαταλελειμμένα οχήματα. Ανάλογα με την ημέρα και την ώρα της ημέρας, μπορεί κανείς να βρει σκέιτερς, παίκτες του χόκεϊ επί χόρτου, μελλοντικούς μοτοσυκλετιστές που κάνουν σλάλομ ή νέους που απολαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους. Η νεολαία είναι μέρος της ιστορίας αυτού του δρόμου από την κατασκευή του το 1942 μέχρι σήμερα.
Champ de mars (Rokhaya Marieme Balde, Ελβετία, 2019, 14’)
Σε ένα γηροκομείο, ένα κινηματογραφικό συνεργείο προσπαθεί να γυρίσει ένα θρίλερ, στο οποίο ένας διατροφολόγος αποφασίζει να απαγορεύσει τις σοκολάτες, γεγονός που ωθεί τρεις τροφίμους να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
7 μ.μ. | Ελληνικό διαγωνιστικό (Διάρκεια: 135’)
Αγαλλίαση (Μανώλης Κλωνάρης, Ελλάδα, 2022, 10’)
Στο εγγύς μέλλον, ο Πέτρος Χαρδάμης θα υποβάλει αίτηση για άδεια αυτοκτονίας. Όλοι έχουμε το δικαίωμα να ζήσουμε, αλλά να πεθάνουμε;
Φωτοευαισθησία (Μελίνα Λουκανίδου, Ελλάδα, 2022, 15’)
Υπήρχε φως και ήταν βίαιο. Οι σκιές δεν γιατρέψαν. Το αγόρι είχε κοιμηθεί. Το κορίτσι ανακαλούσε και η άμμος ήταν παντού.
Το Κοφίνι (Άρης Λεχουρίτης, Ελλάδα, 2022, 10’)
Ένας έφηβος πρόσφυγας κρύβεται στα ερείπια ενός τρέιλερ και με την βοήθεια ενός ψάθινου καλαθιού ζητάει τρόφιμα από τους περαστικούς. Η παρουσία ενός άντρα που τυχαίνει να περνάει από εκεί θα παίξει καταλυτικό ρόλο στη ζωή του.
Ροζ Βουνό (Thomas Kunstler, Ελλάδα, 2022, 9’)
Ιωάννινα, 1809. Ο Αλή Πασάς προσπαθεί να ευχαριστήσει τη νεαρή του σύζυγο Βασιλική, προσφέροντάς της πολύτιμα κοσμήματα και άλλα τιμαλφή. Το µόνο ωστόσο που τη χαροποιεί είναι τα ροζ λουλούδια που καλλιεργεί ειδικά για εκείνη ο ανθοκόμος της αυλής. Ένας ανταγωνισμός ξεκινά ανάμεσα στους δύο άντρες για τα µάτια της Βασιλικής. Στο τέλος, θα είναι αμφίβολο ποιος είναι ο πραγματικός νικητής.
Το Βανκούβερ (Άρτεμις Αναστασιάδου, Ελλάδα, 2021, 24’)
Δύο αδέλφια, ένα ξόρκι, πληγωμένα τοπία κι ένα αναπόφευκτο φευγιό. Το βανκούβερ, μια καθημερινή ιστορία μετανάστευσης θα γίνει το χρονικό μιας εξαφάνισης.
Τζιτζιπόνγκο (Παύλος Σηφάκης, Ελλάδα, 2022, 15’)
Την τελευταία μέρα των διακοπών του στην Ελλάδα, ένας νεαρός πατέρας που εργάζεται στο εξωτερικό, πασχίζει να αποκτήσει ένα πολύτιμο παγωτό, ελπίζοντας να εξευμενίσει το θυμωμένο γιο του.
Δώρο Χριστουγέννων (Κωνσταντίνος Π. Καρακούντας, Ελλάδα, 2022, 7’)
Όταν η οικονομική κρίση καταστρέφει τη ζωή σου και τα πάντα γύρω σου διαλύονται, ξεκινάς έναν εσωτερικό μονόλογο προσπαθώντας να περιμαζέψεις ό,τι μπορείς. Μοναδικός σου στόχος είναι να σώσεις την οικογένειά σου. Κι έρχονται πάλι Χριστούγεννα.
Ουράνια Σώματα (Άλεξ Χαρίτου, Ελλάδα, 2023, 13’)
Εκείνος νιώθει καταπιεσμένος στον εργασιακό του χώρο και εκείνη νιώθει καταπίεση στη σχέση της. Το βράδυ πριν την αναχώρησή του θα ξανασυναντηθούν για μια τελευταία φορά, αφήνοντας ανεκπλήρωτη την ανάμεσά τους έλξη.
Fox's Socks (Λάζαρος Μυλωνάς, Ελλάδα, 2023, 7’)
Ένα οκτάχρονο κορίτσι χρησιμοποιεί τη φαντασία του για να ξεφύγει από το βίαιο οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο ζει.
Νυχτόβιοι (Γιώργος Κωνσταντίνου, Ελλάδα, 2023, 15’)
Δύο άγνωστοι μεταξύ τους χαρακτήρες, τελείως αντίθετοι αλλά και ταυτόχρονα τόσο ίδιοι, θα βρεθούν στον ίδιο χώρο για διαφορετικούς λόγους. Το βράδυ που θα ακολουθήσει, οι δυο τους θα πάρουν κάποιες σημαντικές αποφάσεις, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους εσωτερικούς τους δαίμονες, και θα οδηγηθούν σε συνειδητοποιήσεις που θα τους αλλάξουν.
20/10 | Ελληνοαμερικανική Ένωση
5.30 μ.μ. | Our lives | Ιστορίες για πρώτους έρωτες, αποφάσεις ζωής, τοξική αρρενωπότητα, περιπτώσεις στιγματισμού. (Διάρκεια: 70’)
Our Home (Bogdan Alecsandru, Ρουμανία, 2021, 14’)
Η Irina και η Cătă συγκατοικούν για πρώτη φορά. Αυτό το μεγάλο βήμα πυροδοτεί μια έντονη συζήτηση σχετικά με την απροθυμία της Irina να εκθέσει τη σχέση τους στους γονείς της και στον υπόλοιπο κόσμο.
The Dependent Variables (Lorenzo Tardella, Ιταλία, 2022, 15’)
Πότε τελειώνει πραγματικά η παιδική ηλικία; Και τι σημαίνει πραγματικά οικειότητα; Ο Pietro και ο Tommaso βρίσκονται στις πύλες της εφηβείας τους. Συναντώνται στην στοά ενός θεάτρου, ενώ γύρω τους αντηχούν οι νότες του Βιβάλντι. Είναι το πρώτο φιλί ή είναι κάτι άλλο; Το ίδιο απόγευμα, περιτριγυρισμένοι από τη σιωπή του σπιτιού, θα προσπαθήσουν να το καταλάβουν.
Coming Out Autistic (Steven Fraser, Ηνωμένο Βασίλειο, 2022, 4’)
Ένα ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους που εξερευνά την εμπειρία του να λες στον κόσμο ότι είσαι αυτιστικός, όταν ταυτίζεσαι και ως ΛΟΑΤΚΙ+.
First Shot (João B. Martins, Δανία, 2022, 12’)
Ένα 17χρονο αγόρι πηγαίνει για πρώτη φορά κυνήγι με τον πατέρα του και δύο φίλους του πατέρα του. Ο Carl θέλει να αποδείξει στον πατέρα του πως είναι άντρας και έτσι θα απομακρυνθεί από την ομάδα ακολουθώντας έναν ήχο, που πιστεύει ότι είναι ζώο και θα πυροβολήσει.
Sugar People (Suzana Dinevski, Βόρεια Μακεδονία, 2022, 25’)
Η Elena μια νεαρή οροθετική γυναίκα, συναντά τον Fillip, έναν νεαρό ρομαντικό άνδρα σε μια διασταύρωση στην πόλη των Σκοπίων. Περνούν τις επόμενες δύο ημέρες περπατώντας στην πόλη και γνωρίζοντας ο ένας τον άλλον, δημιουργώντας έναν ιδιαίτερο δεσμό.
7 μ.μ. | Ελληνικό διαγωνιστικό ΙΙ (Διάρκεια: 135’)
Dromedy (Χρήστος Δουλγεράκης, Ελλάδα, 29’, 2022)
Ένας φιλόδοξος stand-up comedian αντιμετωπίζει το φόβο της λογοκρισίας και την επιρροή της πολιτικής ορθότητας στη δουλειά του.
Μανιφέστο της Κάλτσας (Αγγελική Παρδαλίδου, Ελλάδα, 4’, 2022)
Οι κάλτσες πηγαίνουν ζευγάρια! Δεν υπάρχουν μόνες τους μόνο μαζί… Γιατί; Τάσσομαι υπέρ της αυθυπαρξίας των καλτσών!
Χλώριο (Θάνος Ψυχογυιός, Ελλάδα, 20’, 2022)
Το 9χρονο κορίτσι περνάει τη μέρα του κολυμπώντας στην πισίνα. Τα μάτια της τσούζουν από το χλώριο του νερού. Τα μάτια του άνδρα είναι επίσης κόκκινα παρόλο που περνάει τη μέρα του στην κρεβατοκάμαρα. Ο ήλιος λάμπει. Το σπίτι είναι καθαρό και τακτοποιημένο. Ένας πατέρας και μια κόρη κρύβονται.
11:20 Π.Μ. (Δημήτρης Νάκος, Ελλάδα, 14’, 2022)
Η Όλγα, οικιακή βοηθός με καταγωγή από την Αλβανία, θα βρεθεί σε ένα σπίτι, που εργάζεται στο κέντρο της Αθήνας, την κατάλληλη στιγμή. Ή στην λάθος;
Η Κούρσα (Γιώργος Λεοντακιανάκος, Ελλάδα, 15’, 2021)
Ένας ταξιτζής βιάζεται να τελειώσει την τελευταία κούρσα του για να δει έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, αλλά μια 90χρονη γιαγιά επιβραδύνει τη διαδρομή και τον εμπνέει να αναδιατάξει τις προτεραιότητές του.
Memoir of a Veering Storm (Σοφία Γεωργοβασίλη, Ελλάδα, 14’, 2022)
Η Άννα, ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι, το σκάει κρυφά από το σχολείο και με τη βοήθεια του φίλου της, επισκέπτονται ένα νοσοκομείο. Εκεί, έχει να αντιμετωπίσει ένα γεγονός που θα την ωθήσει στην ενηλικίωση.
Ο Ήλιος Ενέχυρο (Χρύσανθος Μαργώνης, Ελλάδα, 17’, 2022)
Ένας μεσήλικας άνδρας που ζει στην επαρχία είναι παγιδευμένος από ένα αποτυχημένο επιχειρηματικό σχέδιο και έχει χάσει τη σχέση του με τους ανθρώπους γύρω του. Ένα τοπικό Φεστιβάλ θα του δώσει την ευκαιρία να καταλάβει ότι ίσως δεν είναι πολύ αργά για να επανασυνδεθεί με την πραγματικότητα.
Ενδιάμεσα (Έφη Παππά, Ελλάδα, 7’, 2022)
Τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες, παγιδευμένοι σε μια ξέφρενη καθημερινή ρουτίνα. Ποτέ δεν βρίσκουν την κατάλληλη στιγμή για να φάνε, να διασχίσουν το δρόμο ή να πάνε στην τουαλέτα. Μέχρι που ο χρόνος ξαφνικά παγώνει.
Καλοκαιρινό Αεράκι (Αλέξανδρος Ρέλλος, Ελλάδα, 15’, 2022)
Ένας πρόσφατα χωρισμένος άντρας παίρνει ως δώρο ένα smartphone από την κόρη του και επανασυνδέεται με τον πρώτο του έρωτα που του ζητάει να συναντηθούν.
9.15 μ.μ. | Ανακοίνωση βραβείων
Μετά τις προβολές του Ελληνικού Διαγωνιστικού θα ανακοινωθούν οι νικητές των βραβείων του Φεστιβάλ.
Ειδικές σχολικές προβολές
19/10
10 π.μ. | Los Bando (Christian Lo, Νορβηγία, 2018, 95’)
Μια μπάντα νεαρών από τη Νορβηγία θα κάνει ένα ταξίδι για να προλάβει να φτάσει να συμμετάσχει στον Εθνικό Διαγωνισμό Ροκ. Ένα ταξίδι κόντρα στο χρόνο, την αστυνομία και τους γονείς.
20/10
10 π.μ. | Ταινίες που διαγωνίζονται για το Βραβείο Μαθητικού Κοινού
Hug 65+ ( Ξένια Τσιλοχρήστου, Ελλάδα, 32’, 2022)
Ένα ντοκιμαντέρ για την ισότιμη συμμετοχή των ηλικιωμένων στον ψηφιακό κόσμο.
Σαν Το Νερό (Μάνος Τριανταφυλλάκης, Ελλάδα, 13’, 2021)
Η ταινία αναφέρεται στον πατέρα του σκηνοθέτη, τον Σπύρο, στη ζωή και στις εμπειρίες του. Αυτός είναι ο πρωταγωνιστής και ο αφηγητής.
The Garden Florist (Αναστάσιος Σταμνάς, Ελλάδα, 9’, 2022)
Το ντοκιμαντέρ μας φέρνει σε επαφή με την ιστορία του Χρήστου Σακελλάρη, Έλληνα μετανάστη στις αρχές του 20ου αιώνα, με το ένα και μοναδικό ταξίδι που έκανε πίσω στην πατρίδα του.
The Rise of the Caryatids (Stephie Theodora, Ελλάδα, 4’, 2022)
Μόνη και απογοητευμένη, η Τζοάνα ξεκινά έναν μυστηριώδη αγώνα για να κληθούν οι θρυλικές Καρυάτιδες, αρχαία ελληνικά αγάλματα με αναξιοποίητες δυνάμεις. Οι αδελφές, ζωντανεύουν στη σύγχρονη εποχή, έχοντας να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της σοβαρής απουσίας της μιας αδερφής τους.
Η Αξιότιμη Κυρία Λιέν Μουρλέν (Ελένη Ξουπά, Ελλάδα, 7’, 2021)
Μία φιλήσυχη και ευγενική κυρία, η κ. Λιέν Μουρλέν παραλαμβάνει ένα πολυπόθητο γράμμα αλλά στο δρόμο για το λιμάνι ο καιρός χαλάει και δεν πλησιάζει κάποιο καράβι. Αφήνει το γράμμα να της γλυστρήσει από τα χέρια ψηλά στον ουρανό, αλλά μόλις ξυπνήσει το φεγγάρι όλα θα αλλάξουν...
Ψάχνοντας τη Τζόι (Άννα Οικονόμου, Ελλάδα, 8’, 2021)
Μια κοπέλα αναζητά ένα τρόπο να σπάσει τον φαύλο κύκλο της ρουτίνας της. Ζει την ίδια μέρα ξανά και ξανά.
Hantush - A Fairytale (Αλεξία Τσούνη, Ελλάδα, 6’, 2022)
Όταν ισραηλινές μπουλντόζες φτάνουν στο χωριό των Βεδουίνων για να γκρεμίσουν το σπίτι της, μια 14χρονη πρόσφυγας από την Παλαιστίνη, η Salha, καλεί το ιπτάμενο αρνί της, Hantush, για να την πάρει κάπου μακριά.