Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες ως το τέλος της χρονιάς

Όλα τα blockbuster, τα arthouse και τα οσκαρικά φιλμ για τα οποία μετράμε αντίστροφα ως την πρεμιέρα τους.

Megas Napoleon «Ναπολέον»

Στον απόηχο της τρομερής δημοφιλίας των "Barbie" και "Οπενχάιμερ" κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι αιθουσάρχες ελπίζουν το κοινό να συνεχίσει να δίνει αθρόα το "παρών" στις σκοτεινές αίθουσες. Οι παρακάτω ταινίες που ξεχωρίσαμε από το καλεντάρι των μελλοντικών κυκλοφοριών αφήνουν ένα μικρό περιθώριο ελπίδας, καθώς ανάμεσά τους βρίσκεται πλήθος πολυαναμενόμενων τίτλων, οι οποίοι δεν έχουν επηρεαστεί από τις απεργίες των ηθοποιών και των σεναριογράφων – προς το παρόν τουλάχιστον. Ας δούμε αναλυτικά, λοιπόν, τις ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στη μεγάλη οθόνη μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Το φθινόπωρο των auteurs

Coup de Chance
"Γυρίσματα της Τύχης"

Ανερχόμενοι και βετεράνοι δημιουργοί επιστρέφουν δυναμικά φέτος παρουσιάζοντας δουλειές οι οποίες θα συζητηθούν. Την αρχή κάνει ο Γούντι Άλεν με τα γαλλόφωνα "Γυρίσματα της Τύχης" (28/9), μια πιο ανάλαφρη βερσιόν του "Matchpoint" που γυρίστηκε στο Παρίσι. Ύστερα, ο κορυφαίος Τούρκος σκηνοθέτης Νούρι Μπίλγκε Τσεϊλάν παραδίδει τα "Ξερά Χόρτα" (12/10), ένα λυρικό δράμα το οποίο απέσπασε βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες και αποτελεί την πρόταση της Τουρκίας για τα επόμενα Όσκαρ. Την ίδια ημερομηνία κάνει πρεμιέρα το υποψήφιο για το ευρωπαϊκό βραβείο LUX "Στο Γραφείο των Καθηγητών" (Ιλκέρ Τσαλάκ, 19/10), το ψυχογράφημα μιας δασκάλας που έρχεται αντιμέτωπη με τα ιδανικά της, όταν καλείται να εξιχνιάσει μια σειρά από κλοπές που γίνονται στο σχολείο της. Τον τόνο, ωστόσο, τους επόμενους μήνες δίνουν τρεις παλαίμαχοι σκηνοθέτες. Ο Άκι Καουρισμάκι συγκίνησε στην Κρουαζέτ όπου απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής με τα "Πεσμένα Φύλλα" (7/12), ο Κεν Λόουτς συνεχίζει να δίνει με αδιάκοπη ζέση φωνή στους αδυνάτους μέσω του "Old Oak" (9/11), ενώ ο Νάνι Μορέτι οραματίζεται ένα "Καινούριο Αύριο" (26/10). Έπειτα, με φεστιβαλικούς διθυράμβους πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες το πολυσυζητημένο ντεμπούτο της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ με τίτλο "How to Have Sex" (βραβείο Ένα Κάποιο Βλέμμα, 2/11) και το προσφυγικό δράμα "Io Capitano" (16/11) του έμπειρου Ματέο Γκαρόνε, το οποίο στη Βενετία απέσπασε Αργυρό Λέοντα Σκηνοθεσίας και βραβείο νέου ταλέντου για τον ηθοποιό Σεϊντού Σαρ. Από τη μεριά του, ο σπουδαίος ντοκιμαντερίστας Πατρίσιο Γκουζμάν, στρέφει την κάμερά του στην πατρίδα του τη Χιλή, για να κινηματογραφήσει τις ελπιδοφόρες πολιτικές αλλαγές που βιώνει στο "Η Φανταστική Χώρα Μου" (12/10). Παρότι δεν ανήκει αυστηρά στο arthouse, οι φίλοι του horror οφείλουν να σημειώσουν το "Μίλα Μου" (2/11) των ελληνικής καταγωγής Αυστραλών σκηνοθετών Ντάνι και Μάικλ Φιλίππου. Η ταινία έχει κερδίσει κοινό και θεατές στο εξωτερικό, χάρη στον άκρως πειστικό τρόμο που σερβίρει, σε βαθμό που έχουν ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα του σίκουελ. Όλα αυτά, χάρη σε μια υπόθεση που αφορά μια παρέα φίλων η οποία "παίζει" με ένα βαλσαμωμένο και στοιχειωμένο χέρι…

Τα οσκαρικώς φιλόδοξα

Killers of the Flower Moon trailer2
"Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού"

Μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τις 4/1 για να δούμε το βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα "Poor Things", έως τότε όμως προλαβαίνουμε να τσεκάρουμε τον "ανταγωνισμό" του Γιώργου Λάνθιμου για μια θέση τις υποψηφιότητες των Όσκαρ. Όπως τους φιλόδοξους "Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού" (19/10), την 26η ταινία στην καριέρα του εμβληματικού Μάρτιν Σκορσέζε, στην οποία επανενώνεται με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο που υποδύεται έναν άντρα κατηγορούμενο για φόνο στην Αμερική των ‘20s. Ένας ακόμα ογκόλιθος του αμερικανικού σινεμά, ο Ρίντλεϊ Σκοτ, επιστρέφει στο πολεμικό έπος με το "Ναπολέοντα" (23/11), με τον Γιόακιν Φίνιξ να ενσαρκώνει τον ιστορικό Γάλλο αυτοκράτορα. Μία ιδιότυπη βιογραφία υπογράφουν φέτος δύο ακόμα Αμερικάνοι, ο στυλίστας Μάικλ Μαν και ο σκηνοθέτης – ηθοποιός Μπράντλεϊ Κούπερ. Ο πρώτος σκαρώνει το λουσάτο "Ferrari" (28/12) με πρωταγωνιστή τον Άνταμ Ντράιβερ, ενώ ο δεύτερος εμπνέεται από τη ζωή του αμίμητου συνθέτη μιούζικαλ Λέοναρντ Μπέρνσταϊν στο παραγωγής Netflix "Maestro" (7/12). Φυσικά, δε ξεχνάμε την έτερη ταινία του streamer, το "Killer" (26/10) που σήμαινε τη διθυραμβική επιστροφή του Ντέιβιντ Φίντσερ πίσω από την κάμερα, έχοντας τον Μάικλ Φασμπέντερ στο ρόλο ενός πληρωμένου δολοφόνου. Τον υποψήφιο για δύο Όσκαρ σταρ βρίσκουμε επίσης στο "Next Goal Wins" του Τάικα Γουαϊτίτι ("Τζότζο"), το οποίο βασίζεται σε μια απίθανη πραγματική ποδοσφαιρική ιστορία. Συγκεκριμένα, εκείνη της Εθνικής της Αμερικανικής Σαμόας η οποία μετά από μια εξευτελιστική ήττα με σκορ 31-0, αναζητά τον προπονητή που θα την οδηγήσει στην πρώτη νίκη της. Εξίσου σουρεάλ είναι τα αληθινά γεγονότα πίσω από το "Αουτσάιντερς" (5/10), στο οποίο παίρνει σάρκα και οστά το επενδυτικό σκάνδαλο του GameStop. Όταν, δηλαδή, το 2021 μια ομάδα του Reddit αποφάσισε να επενδύσει μαζικά σε μια χρεοκοπημένη αλυσίδα βιντεοπαιχνιδιών για πλάκα, αλλά καταλήγοντας να απειλεί την ισορροπία της Γουόλ Στριτ. Οι οσκαρικοί διεκδικητές, όμως, δε σταματούν εδώ. Έχουμε ακόμα τον Τοντ Χέινς και το "May December" (16/11) στο οποίο σμίγουν δύο αγαπημένες ηθοποιοί, οι Νάταλι Πόρτμαν και Τζούλιαν Μουρ, καθώς επίσης το ανεξάρτητο σουξέ της χρονιάς "Περασμένες Ζωές" (12/10), το οποίο είναι ικανό να πετύχει μικρές ανατροπές στις συζητήσεις περί βραβείων. Στη σχετική κουβέντα, τέλος, αξίζει να βάλουμε τη Σοφία Κόπολα, η οποία με το "Priscilla" (2/11) σκαρφίζεται μια εναλλακτική βιογραφία του Έλβις Πρίσλεϊ, από την οπτική γωνία της συζύγου του για πέντε χρόνια Πρισίλα.

Τα μπλοκμπάστερ

Aquaman: Το Χαμένο Βασίλειο trailer
"Aquaman: Το Χαμένο Βασίλειο"

Στη νέα σεζόν δε θα μπορούσαν να λείπουν οι υπερηρωικές περιπέτειες, με τα στούντιο της Marvel και της DC να αναζητούν τρόπους ώστε να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον του μαζικού κοινού, από τη μία, αλλά και να εφεύρουν νέες καλλιτεχνικές προκλήσεις από την άλλη. Το σούπερ μπάσιμο στο φθινόπωρο πραγματοποιεί το "Blue Beetle" (5/10), το οποίο μας συστήνει σε ένα νέο ήρωα που αποκτά τις δυνάμεις του εξαιτίας ενός σκαραβαίου(!). Έπειτα στο "The Marvels" (9/11), η Μπρι Λάρσον φορά ξανά τη στολή της Captain Marvel για να ενώσει τις δυνάμεις της με τις Captain Monica Rambeau αλλά και τη Ms. Marvel, δημιουργώντας έτσι μια τριάδα υπερηρωίδων που βλέπουν για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη. Ένα μήνα μετά, ύστερα από αναμονή πέντε ετών και σειρά σκαμπανεβασμάτων, ο Τζέισον Μομόα επιστρέφει στο "Aquaman: Το Χαμένο Βασίλειο" (21/12) όπου προσπαθεί να ισορροπήσει τους ρόλους του μπαμπά και του αυτοκράτορα. Και από μη-υπερηρωικά μπλοκμπάστερ τι έχουμε; Το πρίκουελ των "Hunger Games" με τίτλο "Η Μπαλάντα των Αηδονιών και των Φιδιών" (16/11), τον Τιμοτέ Σαλαμέ να διευθύνει το εργοστάσιο σοκολάτας του "Γουόνκα" (14/12), και τους Γάλλους τρεις σωματοφύλακες να επιστρέφουν με το "Milady" (28/12).

Τα ελληνικά

i_fonissa1
"Η Φόνισσα"

Ποια θα είναι, άραγε, η ελληνική ταινία που θα κλέψει τις καρδιές του ευρέως κοινού φέτος; Τα "Πίσω από τις Θημωνιές" (Ασημίνα Προέδρου) και "Black Stone" (Σπύρος Ιακωβίδης) τα πήγαν συμπαθητικά στο σινεφίλ κοινό, ωστόσο οι παρακάτω τίτλοι έχουν στόχο να φτάσουν νούμερα… "Ευτυχίας" (Άγγελος Φραντζής). Ξεχωρίζει η "Φόνισσα" (30/11) το μεγαλεπήβολο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εύας Νάθενα που αποτελεί μεταφορά του γνωστού έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με πρωταγωνίστριες τις Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Μαρία Πρωτόπαππα. Το δίδυμο των Ρέππα-Παπαθανασίου επιστρέφει μετά από πολυετή απουσία στον κινηματογράφο, υπογράφοντας το σενάριο της χριστουγεννιάτικης ταινίας "Κουραμπιέδιες από Χιόνι" (14/12) σε σκηνοθεσία Γιάννη Τσιμιτσέλη. Τέλος, ένα ακόμα μυθιστόρημα – σταθμός της ελληνικής λογοτεχνίας περνά στη μεγάλη οθόνη. Πρόκειται για τον "Καπετάν Μιχάλη" (21/12) του Νίκου Καζαντζάκη, το οποίο διασκευάζει ο Κώστας Χαραλάμπους και στον ομώνυμο ρόλο τον Αιμίλιο Χειλάκη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.