Weekend

5

Το τελευταίο αριστούργημα της πρώτης γκονταρικής περιόδου είναι μια κυνική, βιτριολική και απόλυτα πεσιμιστική επίθεση στις έωλες αξίες της μπουρζουαζίας και τα πολλαπλά αδιέξοδα του δυτικού πολιτισμού.

Weekend

Ένα χρόνο πριν το Μάη του ’68, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ θα κλείσει την πρώτη και δημιουργικότερη περίοδό του με την ωριμότερη και πιο προφητική ταινία της φιλμογραφίας του. Μια τολμηρή κοινωνική αλληγορία με σοκαριστικό φινάλε, ένα από τα διασημότερα τράβελινγκ της κινηματογραφικής ιστορίας και μια προσχηματική "πλοκή": ο Ρολάν και η Κορίν Ντιράντ, ο καθένας εκ των οποίων έχει και μια κρυφή εξωσυζυγική σχέση, οδηγούν μέχρι το σπίτι των γονιών της τελευταίας στην εξοχή για να εξασφαλίσουν την κληρονομιά της από τον ετοιμοθάνατο πατέρα της, αποφασίζοντας, αν παραστεί ανάγκη, να καταφύγουν ακόμα και στη δολοφονία του.


Αυτό που ακολουθεί είναι μια κυνική, βιτριολική και απόλυτα πεσιμιστική επίθεση στις έωλες αξίες της μπουρζουαζίας και τα πολλαπλά αδιέξοδα του δυτικού πολιτισμού. Σκηνοθετικά μεγαλοφυής, ο Γκοντάρ καυτηριάζει εδώ όχι μόνο τον καταναλωτισμό, την ψευδοεπαναστατικότητα και την καθολική απανθρωποποίηση (φτάνοντας έως τον κανιβαλισμό), αλλά και την αναποτελεσματικότητα της τέχνης –από τη λογοτεχνία και τη μουσική μέχρι τον ίδιο τον κινηματογράφο– να προτείνει μια πραγματικά επαναστατική, κι όχι παρηγορητική, στάση ζωής.

Γαλλία. 1967. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Weekend

5
  • Σινεφίλ
  • 1967
  • Διάρκεια: 103 '
  • Ζαν Λικ Γκοντάρ

Ο Ρολάν και η Κορίν Ντιράντ οδηγούν μέχρι το σπίτι των γονιών της τελευταίας στην εξοχή για να εξασφαλίσουν την κληρονομιά της από τον ετοιμοθάνατο πατέρα της, αποφασίζοντας, αν παραστεί ανάγκη, να καταφύγουν ακόμα και στη δολοφονία του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.