Από τη μια μεριά το μεσογειακό καλοκαίρι, το φλαμένκο και φυσικά οι αρρενωποί Σπανιόλοι. Από την άλλη μεριά οι δύο όψεις της αμερικανικής θεώρησης των πραγμάτων. Μια πραγματιστική, τακτοποιημένη και συντηρητική –η αρραβωνιασμένη Βίκι που κάνει το μεταπτυχιακό της πάνω στην καταλανική πολιτιστική ταυτότητα– και μια ρομαντική, ενστικτώδης και αναποφάσιστη – η Κριστίνα, η οποία μόλις γύρισε μια μικρού μήκους ταινία και θέλει να αφήσει πίσω της την τελευταία, άσχημη ερωτική της σχέση. Στη μέση ο Γούντι Άλεν σε μεγάλα κέφια, διασκεδάζοντας αφάνταστα με τις ιδεοληψίες και τις προκάτ συμπεριφορές με τις οποίες πλησιάζουν οι άντρες τις γυναίκες και ο ένας πολιτισμός τον άλλον.
Παρωδώντας με τακτ όλα τα κλισέ της intellectual γοητείας, στήνει ένα ξεκαρδιστικό ερωτικό γαϊτανάκι γύρω από τον απολαυστικό Χουάν Αντόνιο (Μπαρδέμ), εναλλάσσει όλους τους ανάλαφρους κωμικούς τόνους και σαρκάζει με βαθιά ειρωνία αυτήν τη φωτεινή, ανέμελη χαρά της ζωής. Και τότε εμφανίζεται η Πενέλοπε Κρουζ και βάζει φωτιά στα τόπια. Βγαλμένη θαρρείς από μελόδραμα του Αλμοδόβαρ, από σουρεαλιστική σάτιρα ή από b-movie θρίλερ, παρασύρει με τον δυναμισμό της τα Αμερικανάκια, τον Χουάν Αντόνιο και ολόκληρη την ταινία. Παθιασμένη, αυτοκαταστροφική και τσαμπουκαλού, παίρνει με το ένα χέρι τον "ατσαλάκωτο" έρωτα και τον ρίχνει στο κρεβάτι και με το άλλο την κωμωδία και την απογειώνει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Οι θυελλώδεις τσακωμοί της με τον Χαβιέ Μπαρδέμ στα... αγγλοϊσπανικά είναι κομμάτια ανθολογίας και η ερμηνεία της αντάξια για πολλά Όσκαρ. Και πίσω από όλο αυτό τον χαβαλέ, μια καλά κρυμμένη απελπισία που περιγράφει ιδανικά το "ούτε μαζί σου ούτε χωρίς εσένα" του amour fou.
Περισσότερες πληροφορίες
Vicky Cristina Barcelona
Δύο Αμερικανίδες με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα ξεκινούν τις διακοπές τους στην Ισπανία και μπλέκονται συναισθηματικά με έναν γοητευτικό, μποέμ ζωγράφο. Τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο όταν εμφανίζεται η πρώην σύζυγός του, με την οποία εκείνος διατηρεί μια παράξενη, παθιασμένη σχέση.