Fargo

4,5

Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες και Όσκαρ σεναρίου και α΄ γυναικείου ρόλου για μια απολαυστική αστυνομική περιπέτεια με ευρηματικές πινελιές μαύρης κωμωδίας.

Fargo

Αφού απέτισαν φόρο τιμής στις σκρούμπολ κωμωδίες του κλασικού Χόλιγουντ με τον "Κύριο Χούλα Χουπ" στα μέσα της δεκαετίας του ’90, οι αδελφοί Κοέν επιστρέφουν στο παρόν και στο αγαπημένο τους crime thriller με σκηνοθετική και σεναριακή ωριμότητα που θα τους οδηγήσει έως την ακαδημαϊκή αναγνώριση (Όσκαρ σεναρίου και α΄ γυναικείου ρόλου, βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Καννών). Γιατί το "Fargo" διαπραγματεύεται όλες τις αναγνωρίσιμες εμμονές τους με περισσότερη κινηματογραφική σοφία και φιλικότερα ανοίγματα στον μέσο θεατή (από το "Μόνο Αίμα" και το "Μπάρτον Φινκ"), εξελίσσοντας τους κανόνες του είδους τη στιγμή κατά την οποία η κοενική υπογραφή είναι πανταχού παρούσα: ένας πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη προσλαμβάνει δύο κακοποιούς της πλάκας για να απαγάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Εκείνοι τα κάνουν μαντάρα σκοτώνοντας έναν αστυνομικό και δυο περαστικούς, φέρνοντας έτσι στην υπόθεση την εφτά μηνών έγκυο αστυνομικίνα Μάρτζι Γκούντερσον.

Ένα παζλ σχέσεων, ιδεών και μικρών, προσωπικών ιστοριών, οι οποίες, διαπλεκόμενες μεταξύ τους, μεταμορφώνονται σε τραγικά γεγονότα. Μαύρο χιούμορ, σοκαριστική γραφικότητα αλλά και μια έντονη αίσθηση ανθρωπιάς, μιας και η Γκούντερσον αρνείται να εντάξει την ωμή και τυφλή βία των εισβολέων στον προσωπικό μικρόκοσμό της. Η δική της Αμερική, αφοπλιστικά σοφή και απλοϊκά συναισθηματική, είναι το αόρατο κομμάτι μιας άλλης, μεγαλύτερης, την οποία οι Κοέν περιγράφουν με διηγηματική ευρηματικότητα – ένα σύμπαν χιονιού, σιωπής και απόλυτης απάθειας, όπου συνυπάρχουν η απληστία, η ηλιθιότητα και η καλοσύνη. Όπως στην ταινία τους συνυπάρχουν η ειρωνεία με την τρυφερότητα, η αλήθεια με το ψέμα, το μακάβριο με τη φάρσα, με το "Fargo" να αναδεικνύεται σ’ ένα χαμηλότονο, διασκεδαστικό, μα στην πραγματικότητα εφιαλτικό και γεμάτο παγίδες ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά του πολύπαθου αμερικανικού ονείρου.

ΗΠΑ. 1996. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Fargo

4,5
  • Αστυνομική
  • 1996
  • Διάρκεια: 98 '
  • Τζόελ Κοέν

Ένας πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη προσλαμβάνει δυο κακοποιούς της πλάκας για να απαγάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Εκείνοι όμως τα κάνουν μαντάρα σκοτώνοντας έναν αστυνομικό και δυο περαστικούς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.