Ξεκίνησε η υποβολή ταινιών για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στα Όσκαρ

Το Υπουργείο Πολιτισμού απευθύνει πρόσκληση στους δημιουργούς ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία που θα αναδείξει την ελληνική πρόταση για την κατηγορία καλύτερης διεθνούς ταινίας στα 96α βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας.

Όσκαρ

Το Υπουργείο Πολιτισμού απευθύνει πρόσκληση στους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής του κινηματογραφικού έργου με το οποίο η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στην 96η διοργάνωση των βραβείων OSCAR της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, διεκδικώντας το βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους (πρώην βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας). Η πρόσκληση αφορά στους Έλληνες κινηματογραφιστές που πληρούν τα κριτήρια, όπως αυτά προβλέπονται από τον κανονισμό της φετινής διοργάνωσης των OSCAR, και ειδικότερα τα κριτήρια του κανόνα 15 (Rule Fifteen Special Rules for the International Feature Film Award) υπό τους τίτλους Α. Ορισμός και Β. Επιλεξιμότητα. Οι κανόνες της 96ης διοργάνωσης είναι διαθέσιμοι εδώ.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Πολιτισμού έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διεξαγωγή της διαδικασίας επιλογής, καθώς και για την υποβολή στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου του ελληνικού κινηματογραφικού έργου το οποίο προτείνεται από τη χώρα μας ως υποψήφιο για το βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραγωγοί που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη διαδικασία οφείλουν να υποβάλουν την υποψηφιότητα της ταινίας τους απευθείας στο ΥΠΠΟ, προκειμένου να αξιολογηθεί από την Επιτροπή που συγκροτείται για τον συγκεκριμένο σκοπό. Η Επιτροπή ακολούθως γνωμοδοτεί στον Υφυπουργό Πολιτισμού, ο οποίος και εκδίδει την τελική Απόφαση.

Διευκρινίζεται ότι τυχόν προτάσεις τρίτων φορέων δεν παράγουν οποιεσδήποτε συνέπειες ούτε συνιστούν δέσμευση για την Επιτροπή του ΥΠΠΟ.

Η διαδικασία για την επιλογή του κινηματογραφικού έργου το οποίο προτείνεται από την Ελλάδα ως υποψήφιο για το βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους καθορίζεται στο άρθρο 35 του ν. 3905/2010 και εξειδικεύεται στη με αρ. ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/53689/01.06.2012 Απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού με θέμα: "Εκπροσώπηση της Ελλάδος στις διαδικασίες του βραβείου OSCAR" (ΦΕΚ Β΄ 1829). Στη συγκεκριμένη Απόφαση ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής: "Το κινηματογραφικό έργο, με το οποίο εκπροσωπείται η Ελλάδα στις διαδικασίες του Βραβείου OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας της Ακαδημίας Κινηματογράφου (Academy of Motion Picture Arts and Sciences), προτείνεται από το ΥΠ.ΠΟ.Τ. μετά από γνώμη της Επιτροπής του επόμενου εδαφίου." Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού και αποτελείται από επτά (7) μέλη εγνωσμένου κύρους, με ετήσια θητεία. Τα μέλη προέρχονται, κυρίως, από τον χώρο του κινηματογράφου και δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με υποψήφια ταινία." Η Επιτροπή παρέχει τη γνώμη της για την επιλογή του κινηματογραφικού έργου, το οποίο προτείνεται από το ΥΠ.ΠΟ.Τ., προκειμένου να μετάσχει στις διαδικασίες του Βραβείου OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας, σύμφωνα με τους ειδικούς κανόνες της Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Βραβείο OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας". Περαιτέρω, σύμφωνα με τον κανόνα 15 προβλέπονται τα εξής:

Α. Ορισμός

Ως διεθνής ορίζεται η κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους (διάρκειας μεγαλύτερης των 40 λεπτών), της οποίας η παραγωγή λαμβάνει χώρα εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και η γλώσσα των διαλόγων είναι κατά κύριο λόγο (ήτοι σε ποσοστό άνω του 50%) διαφορετική από την αγγλική. Ταινίες κινουμένων σχεδίων, καθώς και ταινίες ντοκιμαντέρ είναι επιλέξιμες.

Β. Επιλεξιμότητα

Η κινηματογραφική ταινία, η οποία υποβάλλεται, θα πρέπει να έχει παραχθεί εκτός Η.Π.Α. και να έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά όχι νωρίτερα από την 1 η Δεκεμβρίου 2022 και όχι αργότερα από την 31η Οκτωβρίου 2023. Επί πλέον, η αρχική προβολή της θα πρέπει να πραγματοποιείται σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα, εκτός Η.Π.Α., για τουλάχιστον επτά συνεχείς ημέρες, αποφέροντας έσοδα για τον παραγωγό και τον αιθουσάρχη. Η κινηματογραφική ταινία πρέπει να διαφημίζεται και να προωθείται κατά την ως άνω κυκλοφορία της στις αίθουσες με τρόπο που θεωρείται συνήθης στις πρακτικές διανομής ταινιών μεγάλου μήκους. Δεν απαιτείται διανομή της ταινίας στις Η.Π.Α. Ταινίες οι οποίες, σε οποιαδήποτε εκδοχή, θα τύχουν προβολής ή διανομής εκτός εμπορικής κινηματογραφικής αίθουσας νωρίτερα από την πρώτη προβολή ή διανομή σε αίθουσα δεν θα είναι επιλέξιμες για το βραβείο της Ακαδημίας. Ως τρόποι προβολής ή διανομής εκτός εμπορικής κινηματογραφικής αίθουσας, που καθιστούν την εκάστοτε κινηματογραφική ταινία μη επιλέξιμη, θεωρούνται ενδεικτικά οι εξής: ευρυζωνική και καλωδιακή τηλεόραση, υπηρεσίες Pay per View / Video on Demand, διανομή DVD, διανομή από αεροπορική εταιρεία με σκοπό την προβολή εν πτήσει, μετάδοση μέσω διαδικτύου.

Η γλώσσα των αυθεντικών διαλόγων της κινηματογραφικής ταινίας θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο (ήτοι σε ποσοστό άνω του 50%) διαφορετική από την αγγλική. Απαιτούνται ακριβείς, ευανάγνωστοι υπότιτλοι στην αγγλική γλώσσα. Ο δημιουργικός έλεγχος της κινηματογραφικής ταινίας που υποβάλλεται θα πρέπει, πιστοποιημένα, να βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στα χέρια των πολιτών ή των κατοίκων της χώρας η οποία την υποβάλλει. Σε περίπτωση που η Εθνική Επιτροπή επιλογής δεν συμπεριλάβει επικαιροποιημένες ή/και ακριβείς πληροφορίες σχετικά με την ιθαγένεια της ταινίας η οποία έχει επιλεγεί, καθώς και με άλλα θέματα, όπως οι λεπτομέρειες παραγωγής και οι πληροφορίες κυκλοφορίας, η ταινία αυτή θα κρίνεται μη επιλέξιμη. Η Εκτελεστική Επιτροπή της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους είναι αρμόδια να επιλύσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την επιλεξιμότητα και τους κανονισμούς. Προκειμένου να είναι ολοκληρωμένη και έγκυρη η συμμετοχή κινηματογραφικής ταινίας στη διαδικασία επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για το βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους, θα πρέπει να υποβληθούν στο Υπουργείο Πολιτισμού τα ακόλουθα:

  1. Αίτηση του παραγωγού, με πρωτότυπη υπογραφή, η οποία περιλαμβάνει τον ακριβή τίτλο της ταινίας, τη διάρκεια (οπωσδήποτε άνω των 40 λεπτών), το είδος (μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, ταινία κινουμένων σχεδίων), καθώς και στοιχεία των συντελεστών.
  2. Πιστοποιητικό Ελληνικής Ιθαγένειας (το οποίο εκδίδεται, μετά από σχετική αίτηση, από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου).
  3. Παραστατικά που αποδεικνύουν ότι η πρώτη, επίσημη κυκλοφορία της ταινίας έγινε για επτά συνεχείς ημέρες σε αίθουσα εμπορικού κινηματογράφου με εισιτήριο.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων της Διεύθυνσης Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟ: tmkom@culture.gr , από την Παρασκευή 4 Αυγούστου έως και την Πέμπτη, 31 Αυγούστου 2023.

Διαβάστε Επίσης

Τελευταία άρθρα Σινεμά

International Micro μ Festival 2024: Κινηματογραφικές προβολές και ψηφοφορίες κοινού σε Ελλάδα και εξωτερικό

Οι λάτρεις των ταινιών μικρού μήκους θα απολαύσουν ταινίες από Έλληνες και διεθνείς δημιουργούς και θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στην ανάδειξη των νικητών του Διαγωνιστικού και Σπουδαστικού τμήματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2024

Οι "Γυναίκες απαντούν" στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το πέμπτο επεισόδιο της σειράς δωρεάν διπλών προβολών που διοργανώνει το Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Ethnofest μάς ταξιδεύει στους Φούρνους και τη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας.

Ανακαλύπτοντας την εφηβεία μέσα από τον κινηματογράφο στο 7ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 2024

Οι ταινίες του φεστιβάλ εξερευνούν τις εμπειρίες της εφηβείας, προσφέροντας στους νέους θεατές μια εμπειρία γεμάτη συναισθηματική ένταση, φιλίες, όνειρα και προκλήσεις.

Οι 10 καλύτερες ταινίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Με αφορμή την πρεμιέρα του "Διπλανού Δωματίου", της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του 73χρονου Ισπανού δημιουργού, επιλέγουμε το top-10 της εντυπωσιακής φιλμογραφίας του.

Οι 5 must προβολές του 7ου Παιδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Η διοργάνωση που αποθεώνει τις ταινίες για λιλιπούτειους σινεφίλ επιστρέφει 18-24/11 και παρουσιάζει ένα πραγματικά πλούσιο πρόγραμμα.

Μονομάχος ΙΙ

Η σκιά του πρώτου "Μονομάχου" πέφτει βαριά σε ένα θεαματικότατο peplum, το οποίο, αναποφάσιστο ανάμεσα σε ριμέικ και σίκουελ, προσπαθεί ασθμαίνοντας να αντιγράψει μια αφηγηματικά αλάνθαστη συνταγή.

Το Διπλανό Δωμάτιο

Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία για έναν ώριμο κι εξομολογητικό Αλμοδόβαρ, ο οποίος θέλει να τα πει (πιο λιανά απ’ όσο χρειάζεται) και το κάνει με απίστευτη τρυφερότητα, υπαρξιακή αγωνία και συγκίνηση.