"Barbie mania": Life in plastic is fantastic

Μολις μια εβδομάδα πριν την προβολή της Barbie στους κινηματογράφους αναρωτιόμαστε αν πρόκειται απλά για μια ταινία ή για ένα lifestyle που ήρθε για να μείνει.

margot_robbie_barbie

Η ζωή στον κόσμο της Barbie απαιτεί να είστε τέλειοι σε έναν τέλειο κόσμο. Εκτός και αν σας πιάσει, ξαφνικά, μια υπαρξιακή κρίση ή είστε απλώς ένας Ken. 

Η υποψήφια για Οσκαρ σκηνοθέτης Γκρέτα Γκέργουιγκ ("Μικρές Κυρίες", "Lady Bird") φέρνει στη ζωή την αγαπημένη κούκλα των παιδικών μας χρόνων, Barbie, στην πρώτη live action ταινία της. Στο πλευρό της βρίσκονται οι υποψήφιοι για Οσκαρ Μάργκο Ρόμπι ("Bombshell", "Εγώ, η Τόνια") και Ράιαν Γκόσλινγκ ("La La Land", "Half Nelson") ως Barbie και Ken, αντίστοιχα. Τους πλαισιώνει ένα φαντασμαγορικό καστ που απαρτίζεται από τους Αμέρικα Φερέρα, Κέιτ ΜακΚίνον, Μάικλ Σέρα, Έμα Μάκι, Σίμου Λιού, Γουίλ Φέρελ, ενώ η Έλεν Μίρεν είναι η αφηγήτρια της ιστορίας και η Ντούα Λίπα, που ερμηνεύει το τραγούδι της ταινίας "Dance The Night", εμφανίζεται ως Mermaid Barbie. Το σενάριο υπογράφουν η Γκέργουιγκ και ο υποψήφιος για Οσκαρ Νόα Μπάουμπακ ("Ιστορία Γάμου", "Δεσμοί διαζυγίου"). 

Η ιστορία διαδραματίζεται στη Barbie Land, ένα ειδυλλιακό τόπο όπου κάθε Barbie είναι σημαντική και έχει έναν ενεργό ρόλο. Οπως μας αφηγείται η Έλεν Μίρεν, "όλα τα προβλήματα φεμινισμού και ισότητας έχουν λυθεί". Κάθε μέρα στην Barbie Land γίνονται extravagant sleepover, pool και dance parties, ενώ οι Kens βρίσκονται βολικά στο φόντο ως καβαλιέροι. Κάτι, όμως, αλλάζει σε αυτόν τον ουτοπικό κόσμο και την Barbie αρχίζει ξαφνικά να την απασχολεί η... θνητότητα. Τα πόδια της γίνονται φλατ και κυτταρίτιδα εμφανίζεται στα μπούτια της. Για να καταλάβει και να αντιμετωπίσει αυτές τις αλλαγές πρέπει να εξερευνήσει με τον Ken (που νιώθει υποδεέστερος στην τέλεια ζωή της) τον αληθινό κόσμο. Έτσι, οι δυο τους μπαίνουν σε μια διαδικασία να ανακαλύψουν τον εαυτό τους.

Barbie mania

Η πολυαναμενόμενη ταινία του καλοκαιριού  - αν όχι της χρονιάς - έκανε πριν λίγες μέρες την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λος Αντζελες και έχει ήδη λάβει τις πρώτες, εξαιρετικές κριτικές. H "Barbie mania", βέβαια, δεν είναι κάτι καινούργιο. Η Barbie είναι αναμφίβολα η πρώτη ινφλουένσερ. Μια διαχρονική φιγούρα που όλοι αναγνωρίζουν ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Είτε θέλατε να της μοιάσετε και να ζήσετε στο ονειρικό Barbie Dream House είτε την απωθήσατε επειδή θέτει μια μη ρεαλιστική εικόνα για τη σύγχρονη κοινωνία, η Barbie είναι ένα pop culture icon ήδη από τη δημιουργία της το 1959. Γι' αυτό και ο φρενήρης ενθουσιασμός για τη νέα ταινία έχει ξεκινήσει από την περίοδο των γυρισμάτων, όταν "διέρρευσαν" οι πρώτες φωτογραφίες με την Ρόμπι και τον Γκόσλινγκ να κάνουν σκέιτ στη Venice Beach, ενώ ένα πρώτο κλιπάκι με αναφορά στην θρυλική ταινία "2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος" οδήγησε σε έναν καταιγισμό από memes σε κάθε διαδικτυακή πλατφόρμα. Η κατασκευάστρια εταιρία Mattel, μάλιστα, έχει ενθαρρύνει αυτό το "hype" με μια σειρά από συνεργασίες όπως με τα Bloomingdale’s, Crocs και Hot Topic

Σήμερα οι ομάδες PR και marketing της "Barbie" φαίνεται πως δουλεύουν υπερωρίες και μας κάνουν να πιστεύουμε οτι ζούμε στον κόσμο της με μια σειρά από ροζ δημιουργίες. Συγκεκριμένα η παραγωγή έχει κλείσει πάνω από 100 συνεργασίες με μεγάλα brands:

  • Μια απρόσμενη συνεργασία είναι αυτή με την Microsoft για τη δημιουργία μιας σειράς από ροζ X-box κονσόλες.
  • Η OPI έχει βγάλει μια συλλογή με διάφορες αποχρώσεις ροζ μανό.
  • Οποιος θέλει έχει την ευκαιρία να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να μείνει λίγες μέρες στο Malibu Dream House της Barbie που έχει μετατραπεί σε Airbnb. Αλλιώς μπορείτε να δείτε μια ξενάγηση της έπαυλης, από την ίδια τη Μάργκοτ Ρόμπι, στο Architectural Digest.

  • Για τους λάτρεις του make-up η NYX έχει βγάλει μια συλλογή με την οποία μπορεί κάποιος να δημιουρήσει looks από την ταινία. Εντονα ροζ κραγιόν σε αποχρώσεις "Dreamhouse pink" ή "Perfect Day Pink", αλλά και ο ροζ flip phone καθρέφτης μας κάνουν να νοσταλγούμε την εποχή των 90s.
  • Γι αυτούς που θέλουν να ταξιδέψουν στην Barbieland, η εταιρεία Béis έχει δημιουργήσει μια κολεκσιόν με φούξια αποσκευές και βαλίτσες. 

Διαβάστε Επίσης

H Mattel δηλώνει πως "ο κυριότερος στόχος μας ήταν από μια εταιρεία που φτιάχνει κούκλες και παιχνίδια να μπορούμε να χειριζόμαστε μεγάλα franchises." Για την Λίζα Μακνάιτ, την επικεφαλής του τμήματος της Barbie, "στόχος μας είναι η Barbie να είναι πανταχού παρούσα. Θέλουμε να επαναφέρουμε τους παλιούς λάτρεις της - τους 20 κάτι και άνω." Ηδη από τον Γενάρη έχουν γραφτεί εκατομμύρια άρθρα, από τα οποία 86.000 δημοσιοποιήθηκαν μόλις τον περασμένο μήνα. Από αυτά μόνο το 1,4% αφορούσε την ταινία, ενώ τα υπόλοιπα κάλυπταν τις χιλιάδες συνεργασίες και σχετικές εκδηλώσεις.

Μένει τώρα να δούμε αν αυτή η στρατηγική είναι όντως τόσο καλή και αποτελεσματική όσο φαίνεται. Η "Barbie" αναμένεται να προβληθεί στις 21 Ιουλίου και προβλέπεται οτι θα σαρώσει ήδη απο το πρώτο Σαββατοκύριακο λόγω του έξυπνου, σκληρού και έντονου μάρκετινγκ της ταινίας. Βέβαια, φέτος, μετά από πολύ καιρό, βλέπουμε ένα από τα πιο παραγωγικά κινηματογραφικά καλοκαίρια, με την "Barbie" να έχει να ανταγωνιστεί άμεσα ταινίες όπως την "Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση  - Μέρος Πρώτο" με τον Τομ Κρούζ και το "Οπενχάιμερ" του Κρίστοφερ Νόλαν (πρεμιέρα στις ΗΠΑ στις 21/7). Μάλιστα, στις ΗΠΑ αναδεικνύεται σε trend το #Barbienheimer, με τους σινε-φάν να δηλώνουν ότι θα δουν και τις δύο ταινίες σε σερί προβολές. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.