Ο Αλεξαντερ Πέιν σήκωσε την αυλαία του 2ου Evia Film Project

Συγκινητική και επίκαιρη πρεμιέρα για το πρόγραμμα πολιτισμού και ανάπτυξης που οργανώνει για δεύτερη χρονιά στην Εύβοια (20-24/6) το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Evia project 2023a

Μετά από μια απόλυτα πετυχημένη πρώτη διοργάνωση τον περασμένο Ιούνιο, το Evia Film Project επαναλαμβάνει και φέτος τις εργασίες του στο βόρειο, πληγωμένο από τις πυρκαγιές μέρος του όμορφου νησιού, ποτίζοντας "το σπόρο πολιτισμού και ανάπτυξης" που φύτεψε πέρσι. Οι δράσεις του μίνι περιβαλλοντολογικού φεστιβάλ διεξάγονται στην Αιδηψό, την Λίμνη και την Αγία Άννα, ξεκινώντας την Τρίτη 20/6 με την προβολή της ταινίας του Αλεξάντερ Πέιν "Μικρόκοσμος". Ο βραβευμένος με δυο Όσκαρ Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης παρουσίασε στον ασφυκτικά γεμάτο Απόλλωνα, το θερινό σινεμά των Λουτρών Αιδηψού, τη σουρεαλιστική, κοινωνική και αντικαπιταλιστική σάτιρά του με τον Ματ Ντέιμον και κατόπιν συμμετείχε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με το κοινό που κράτησε σχεδόν μια ολόκληρη ώρα.

Alexander Payne1
Ο Αλεξάντερ Πέιν με τη γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ελίζ Ζαλαντό.

Ο Πέιν αναφέρθηκε στα καυτά ζητήματα τα οποία διαπραγματεύεται η ταινία του, τονίζοντας ότι "όλοι συμφωνούμε πως η κατάσταση που βιώνουμε σε ζητήματα όπως το περιβάλλον ή η μετανάστευση δεν είναι η επιθυμητή. Προσωπικά μιλώντας, αν υπάρχει ένα μήνυμα στην ταινία είναι πως ό,τι κι αν συμβαίνει, και παρά τα αμέτρητα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, πρέπει πάντα να βοηθούμε τον διπλανό μας". Αναφέρθηκε επίσης στον πολύτιμο συνεργάτη του και διευθυντή φωτογραφίας του φιλμ Φαίδωνα Παπαμιχαήλ: "Ο Φαίδων, με τον οποίο έχω συνεργαστεί τέσσερις φορές, είναι μισός Γερμανός, μισός Έλληνας, ο πατέρας του μάλιστα ήταν πρώτος ξάδερφος του Τζον Κασσαβέτη. Η πιο πρόσφατη δουλειά του, μάλιστα, είναι η τελευταία ταινία στο franchise του "Ιντιάνα Τζόουνς". Γνωριστήκαμε στη δεκαετία του ’80, όταν σπούδαζα κινηματογράφο και εκείνος έκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο, δουλεύοντας στις ταινίες του Ρότζερ Κόρμαν. Βρεθήκαμε ξανά το 2003, όταν του πρότεινα να εργαστεί ως διευθυντής φωτογραφίας στην ταινία "Πλαγίως". Δεν έχω τι άλλο να πω πέρα από το ότι η συνεργασία μας είναι άψογη".

Alexander Payne2
Ο Αλεξάντερ Πέιν και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης.

Οι δράσεις του φεστιβάλ συνεχίστηκαν την Τετάρτη 21/6 με masterclass της Σελίν Μουράτ, στέλεχος της Αγοράς του φεστιβάλ Ρότερνταμ, και προβολές ταινιών (πολύ ενδιαφέρον το γυρισμένο στην Γεωργία ελβετικό ντοκιμαντέρ "Taming the Garden" της Σάλομε Τζάσι), ενώ κορυφώθηκαν με ξεσηκωτική συναυλία στους δρόμους της Λίμνης από την μπάντα πνευστών και κρουστών Αγία Φανφάρα. Γεμάτο εκδηλώσεις και προβολές, το φεστιβαλικό πρόγραμμα συνεχίζεται μέχρι και το Σάββατο 24/6, ρίχνοντας αυλαία με την ταινία "Το Σκαρί" του Άλεξ Καμιλέρι και αποχαιρετιστήρια συναυλία του Νίκου Πορτοκάλογλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.